Virgin musi przyspieszyć, aby utrzymać się przed HRT

"Jeśli nie pójdziemy naprzód, wkrótce HRT nas wyprzedzi"
13.04.1111:10
Igor Szmidt
1640wyświetlenia

Virgin musi uczynić krok naprzód, aby uniknąć spadku na sam koniec stawki - ostrzegł Timo Glock.

Będąc już wcześniej sfrustrowany formą MVR02, Niemiec przyznał teraz, że ma nadzieję, iż nowy pakiet zaprojektowany przez Nicka Wirtha, który ma być gotowy na majowe Grand Prix Turcji przyniesie oczekiwaną poprawę o dwie sekundy na okrążeniu. To jest coś, czego potrzebujemy - powiedział Glock nawiązując do straty, jaką mają obecnie do Lotusa.

Niemiecki Auto Motor und Sport informuje, że pakiet na Turcję będzie zawierał niższy nos, nową podłogę i wydech wzorowany na rozwiązaniu Red Bulla oraz zmodyfikowane tylne zawieszenie i nowe skrzydła. Jeśli nie pójdziemy naprzód, wkrótce HRT nas wyprzedzi - ostrzegł Glock. Przyznał również, że w obecnej sytuacji w stawce ścigają się sami ze sobą, ponieważ tracą dużo do Lotusa, mając jednocześnie pewną przewagę nad HRT.

Oczekuje się również, że Lotus może jeszcze przyspieszyć w Turcji, gdzie mają przywieźć zupełnie nowy system wspomagania kierownicy. Na początku jestem w stanie utrzymać tempo Lotusów, jednak po kilku okrążeniach nie umiem za nimi nadążyć. Jesteśmy po prostu o dwie sekundy za wolni - powiedział Glock.

Źródło: onestopstrategy.com

KOMENTARZE

6
konradosf1
13.04.2011 07:23
a tak bardzo liczyłem na Virgin i Lotusa, ale niestety na tej pierwszej ekipie się zawodzę. Mam nadzieję że pakiet ulepszeń na GP Turcji będzie trafionym pomysłem to VR dogoni Lotusy, a te spróbują coś poprawić aby zbliżyć się do 'starej stawki'
mat_eyo
13.04.2011 01:01
@up na GP Turcji, jest napisane w tekście dwa razy :P
C64
13.04.2011 12:44
@bolekse Dokładnie, nawet HRT przecież na tym polu poszło do przodu. Jak do tej pory porażka roku, Branson ma sporo kasy, którą mógłby wpakować w ten zespół. Szkoda, bo mają fajny design strony, strojów, malowanie bolidów... Jednak to nie wszystko ;-) Kiedy oni planują wprowadzić te zapowiadane poprawki aerodynamiki?
jpslotus72
13.04.2011 11:50
Niezależnie od tego, w którym miejscu znajdzie się Virgin, ja uważam, że Glock nie powinien znajdować się w tym miejscu, w którym jest. Można w ostateczności "przebiedować" jeden sezon w ogonie stawki, ale ugrzęźnięcie na dłużej w takiej stajni oznacza dla Timo "rozwój wsteczny". Już przed rokiem Eddie Jordan głośno się dziwił - "Co taki kierowca robi robi w tym zespole?! Dlaczego nie jest np. w Renault?" Chyba jedyna nadzieja dla Glocka to w tej chwili skrócenie żałosnej "reaktywacji" Schumiego...
bolekse
13.04.2011 10:41
Virgin zawodzi... jednak nie zwalałbym wszystkiego na CFD. Myślę, że ich największą bolączką jest mechanika bolidu mimo wszystko. Inne skrzydło przednie czy tylne nie da 2 sekund na okrążeniu. Zawieszenie, podłoga, układ przeniesienia napędu, hydraulika, etc. to jest to co poprawia diametralnie bolid. Aerodynamika to tylko wierzchołek góry lodowej ;) (choć wiadomo, może być i tak że cała aerodynamika do bani i te 2 sekundy przez to stracone ;) ) nie mnie to oceniac ;)
renegade
13.04.2011 09:59
HRT tez nie ma, Williamsowi tez brakuje. Dla mnie wlasnie Marussia to porazka sezonu. Liuzzi buja sie juz miedzy 0.5 a sekunda do Virgina, strach pomyslec gdzie bedzie MVR gdy HRT znajdzie troche kasy na ten tunel Merca?!