Rast wygrywa deszczowy wyścig Porsche na Nordschleife (akt.)

Kuba Giermaziak po drobnej przygodzie był 23 w ogólnej klas., Stefan Rosina zajął 10 miejsce
25.06.1117:40
Paweł Zając
5863wyświetlenia

Rene Rast okazał się najszybszy podczas Porsche Carrera World Cup na legendarnym torze Nurburgring. Drugie miejsce zajął Norbert Siedler, a najniższy stopień podium dopełnił, startujący gościnnie w Supercupie, Lance David Arnold. Kuba Giermaziak zajął 23 miejsce po tym, jak w połowie drugiego okrążenia znalazł się poza torem. Stefan Rosina zajął dobre 10 miejsce.

Wyścig był rozgrywany na bardzo mokrej nawierzchni. Stawka była podzielona na 3 grupy, które startowały w około trzyminutowych odstępach. Lotny start odbył się dość spokojnie, jednak Kuba stracił 3 miejsce na rzecz Nicka Tandiego zaraz po drugim zakręcie. Jeszcze na torze Grand Prix polski kierowca musiał uznać również wyższość Seana Edwardsa i spadł na 5 miejsce.

Niestety nie był to koniec problemów Kuby, który pierwsze okrążenie ukończył na siódmej pozycji. Stefan Rosina był w tym momencie 18. Na jednym z zakrętów, mniej więcej w połowie pętli, z rywalizacją pożegnał się Nick Tandy, który mocno rozbił swoje Porsche na jednej z barier. Kilka chwil później w tym samym miejscu wypadł również Kuba Giermaziak wraz z Patrickiem Huismanem, jednak na szczęście obu zawodnikom udało się powrócić na tor. Ostatecznie Kuba spadł na 32 miejsce w ogólnej klasyfikacji, podczas gdy jego kolega zespołowy był 15.

Rast dość spokojnie prowadził w wyścigu, jednak jego przewaga nie była bezpieczna. Wielu kierowców miało problemy z trudnymi warunkami i co chwile realizator raczył nas powtórkami wypadków. Pod koniec trzeciego okrążenia Lance David Arnold wyprzedził Edwardsa, jadąc prawie po trawie, chwile później również Nicki Thiim pokonał Brytyjczyka, jednak kierowca zastępujący Roberta Lukasa uderzył w tył innego Porsche na wejściu w drugi zakręt i z powodu uszkodzeń musiał zjechać do boksu.

Kuba Giermaziak powoli odrabiał straty i czwarte okrążenie rozpoczął na 27 pozycji, Rosina był 13. Czołówka jechała bez większych zmian i mimo tego, że Siedler próbował gonić i atakować Rasta, to jednak nie udało mu się wskoczyć na pozycję lidera. Ostatecznie w pierwszej piątce nic nie zmieniło się aż do flagi w szachownicę. Kuba cały czas odrabiał i w ogólnej klasyfikacji był 23.

W klasyfikacji Porsche Supercup Giermaziak znalazł się na 12 pozycji, za którą otrzyma 6 punktów. Rosina był 8 i dopisze do swojego konta dodatkowych 9 oczek. Dobrze pojechał również szef Verva Racing Team - Timo Rumpfkeil, który w gościnnym starcie w barwach Motoparku zajął 20 miejsce w klasyfikacji ogólnej i 12 w Supercupie. Po 4 rundach w klasyfikacji generalnej prowadzi Edwards, pieć punktów przed Rastem. Tandy, który nie ukończył wyścigu spadł na 3 miejsce.

Z powodu problemów podczas wyścigu Giermaziak spadł na 6 miejsce i ma na koncie 43 oczka. Stefan Rosina pozostał 11, jednak oddalił się od Roberta Lukasa na 9 punktów. Bielszczanin mimo nieobecności podczas tej rundy nic nie stracił i nadal zajmuje 12 miejsce w klasyfikacji. Kolejny wyścig Porsche Supercup odbędzie się już za dwa tygodnie na brytyjskim torze Silverstone.

Stefan Rosina: Po trudnym początku weekendu jestem całkiem zadowolony ze swojej dziesiątej pozycji w klasyfikacji generalnej. Jazda była jednak niezwykle trudna i przez wiele okrążeń prawie nic nie widziałem. Co więcej, na trasie znajdują się cztery różne rodzaje asfaltu, a na każdym samochód zachowywał się inaczej. Dlatego w deszczu wielką przewagę mieli ci kierowcy, którzy już tu jeździli w takich warunkach. My nie mieliśmy takich doświadczeń.
Ja chciałem po prostu dotrzeć do mety i jechałem w miarę ostrożnie, a mimo tego miałem cztery momenty, w których myślałem już, że wypadnę z toru. Jazda była niezwykle trudna. Już po pierwszym kółku wiedziałem, że nie ma sensu za bardzo ryzykować, tylko trzeba przetrwać. Bardzo chciałem zdobyć punkty po nieudanym wyścigu w Monte Carlo. I udało się
.

Kuba Giermaziak: Sam start był niezły, ale zaraz potem pojawiły się problemy z widocznością. Na ten wyścig zespół postanowił zastosować tak zwaną wirtualną wycieraczkę, ale ta zupełnie nic nie dawała. Gorzej - moja normalna wycieraczka ślizgała się po powierzchni i rozcierała wodę na szybie, zamiast ją zgarniać, więc przez większość wyścigu prawie nic nie widziałem. W pierwszym zakręcie wyprzedził mnie Nick Tandy, a wkrótce potem ominął mnie jeszcze Sean Edwards.Później byłem w stanie jechać swoim tempem, choć wciąż widoczność była fatalna. Na drugim kółku walczyłem z Patrickiem Huismanem. Zobaczyłem żółtą flagę, więc starałem się zwolnić. W szybki lewy zakręt wszedłem gdzieś na 70 procent i widziałem, że na wprost pod barierą stoi samochód Tandy'ego. Niestety właśnie w tym momencie pomimo żółtej flagi zaatakował mnie Huisman. Nie zostawił mi absolutnie żadnego miejsca i musiałem hamować na kałużach, co zblokowało koła. Mimo to byłem pewien, że będę w stanie przejechać zakręt, bo i tak jechałem wolniej z powodu flagi. Zostałem jednak uderzony przez Patricka i poleciałem prosto na ścianę bez szans na uratowanie się z tej sytuacji. Nie poddawałem się, włączyłem wsteczny bieg i udało się ukończyć wyścig.
Nasze auto było ustawione tak, aby najlepiej jechać pod koniec dystansu i pewnie tak by się stało, ale po uderzeniu w barierę pod zderzakiem oderwała się nakładka - taki przedni spojlerek - przez co w szybkich łukach samochód nie chciał skręcać
.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Rene Rast (1)Porsche 911 GT361h00m48,62120
2Norbert Siedler (2)Porsche 911 GT36+0:01,99718
3Lance David Arnold (815)Porsche 911 GT36+0:03,654
4Sean Edwards (16)Porsche 911 GT36+0:18,00116
5Kevin Estre (12)Porsche 911 GT36+0:33,43614
6Jeroen Bleekemolen (15)Porsche 911 GT36+0:37,04812
7Patrick Huisman (18)Porsche 911 GT36+0:42,18410
8Stefan Rosina (9)Porsche 911 GT36+1:10,8659
9Sebastiaan Bleekemolen (17)Porsche 911 GT36+1:42,9748
10Christian Engelhart (4)Porsche 911 GT36+1:48,9207
11William Langhorne (7)Porsche 911 GT36+1:49,1816
12Timo Rumpfkeil (816)Porsche 911 GT36+1:54,065
13Kuba Giermaziak (10)Porsche 911 GT36+2:13,8135
14Mathias Lauda (6)Porsche 911 GT36+3:10,1144
15Andreas Mayerl (5)Porsche 911 GT36+3:11,6603
16Khaled Al Qubaisi (14)Porsche 911 GT35+1 okr.2
17Johannes Waimer (812)Porsche 911 GT35+1 okr.
Niesklasyfikowani
18Nicki Thiim (11)Porsche 911 GT33
19Nick Tandy (3)Porsche 911 GT31
20Melanie Snow (810)Porsche 911 GT30
21Abdulaziz Al Faisal (811)Porsche 911 GT30
Pole position: Norbert Siedler - 8:35,809 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Rene Rast - 0:00,222 na 5 okrążeniu

KOMENTARZE

23
Adakar
25.06.2011 09:57
@misiek3510 Hankook Farnbacher Ferrari i Falkenom - bo są "inni" ze swoimi oponami i dobrze im to wychodzi :-) No i Gazooooooo w LFA No i ... Manthey porsche ... jak zawsze mocni. Jednego czego nie chcę, to zwycięstwa BMW :-P
kpawel
25.06.2011 07:58
Ja oglądam w TV na Sport1, ale stream na stronce też jest. http://tv.sport1.de/player/player.php?id=s743873&ref=index A LT jest: http://adac.24h-rennen.de/index.php?id=4059
misiek3510
25.06.2011 05:46
Adakar wkleje Ci za godzinke jak wrocę na domowy komputer. @ Adakar Pierwszy post w tym temacie: http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=256961 Komu kibicujesz w tym roku?
Adakar
25.06.2011 04:43
@misiek3510 masz jakiś inny stream ? Sport 1 albo coś innego to transmituje ? http://tv.audi.de/#/01 http://www.sportauto-online.de/livestream-24h-rennen-nuerburgring-3861943.html?bcpid=1011710104001&bckey=AQ~~,AAAAD5ndabE~,9xTjtgFh42ckoGoH2heSv0JxCP69k1Gn&bctid=1018874773001 ja mam te jeszcze
Saruto
25.06.2011 04:25
Porsche ma za mały zbiornik ;) na 6 okrążeń maksymalnie wystarcza
misiek3510
25.06.2011 03:07
http://adac.24h-rennen.de/Streaming.4101.0.html?&L=1&cHash=f6a7d1bb2f
sas
25.06.2011 02:21
No cóż mogę powiedzieć ? Jestem oczywiście ZA :)
kovalf1
25.06.2011 02:14
@sas Ale chodzi mi o to, żeby np. o godzinie 11.00 zrobić - powiedzmy - 8 okrążeniowy wyścig Supercupów z jedną bądź dwiema innymi seriami Porsche, a 30 lub 40 minut po nim, 10 kółek DTM. Kibicie na pewno mocno nasycili by się tym różnorodnym bogactwem :D
sas
25.06.2011 01:49
Myślę, że osiągi DTM za bardzo odstają (na + oczywiscie) od cupowych porsche i mogłoby być zbyt niebiezpiecznie. Szczególnie, że to nie Le Mans tylko wyścig tylko na dystansie trzech kołek, co znaczyłoby tyle, że nie ma czasu na odjęcie przy dojeździe do wolniejszego auta. Chyba, że DTM lecą pierwsze i nie dają rady zdublować Porsche w ciągu tych 3 kółek co chyba jest możliwe. Ja jestem za. Ja w ogóle jestem za jeśli chodzi o cokolwiek co ma jeździć po torze :).
kovalf1
25.06.2011 01:36
@sas Myślę, że jednak masz rację, choć mogliby trochę ograniczyć ilość serii, np. do dwóch. Zawsze też można by było dać jakąś serię towarzyszącą(nie chodzi mi o 24h Nurburgring), może DTM?
SkC
25.06.2011 01:35
Wyszedł brak doświadczenia u Giermaziaka. W każdym wywiadzie mówił, że nie chce deszczu. Na sucho powalczyłby o pudło. Rene Rast pokazał klasę, szkoda że nie startował w barwach Forch racing.
sas
25.06.2011 01:08
@kovalf1 ok, ale weż pod uwage kibiców na torze. Przejazd 20 czy 30 samochodów , 3 razy co jakieś 8 minut to dość mało atrakyjna perspektwywa. Ja myślę, że ten tor jest w stanie pomieścić tyle aut, ale trzeba zadbać o dobrą realizację Tv i bedzie ok.
kovalf1
25.06.2011 12:07
Za rok mogliby zrobić, ale tylko z samochodami Porsche Supercup. Około setka wozów oznacza spore zamieszanie. No i miejmy nadzieję, że realizacja będzie lepsza... A fakt, że wyścig odbył się tutaj, a nie w Walencji jest wspaniały! Zielone Piekło znałem tylko z gier wyścigowych i filmików na YT, dziś mogłem zobaczyć normalny wyścig w TV, ponadto w warunkach deszczowych. Coś niesamowitego! Szkoda słabego wyniku Kuby, brawo dla Stefana za dobre miejsce.
Darth ZajceV
25.06.2011 12:05
Moim zdaniem wystarczyło by olać inne grupy i skupić się na walce w pierwszej, a nie skakać z jednej na drugą, bo w tedy nikt nic nie wie i nic z tego nie ma :P
Gilles
25.06.2011 11:59
świetny wyścig.. przeszkadzają tylko te reklamy na euro.. i realizator..
Saruto
25.06.2011 11:53
W Walencji byłaby nuda ;) a tak to oglądaliśmy kapitalny wyścig. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie kolejna edycja.
Maraz
25.06.2011 11:51
Odp. do zgłoszeń błędów: co do miejsc w wyścigu pamiętajcie, że na raz startowało wiele klas w tym wyścigu, ale w tabeli mamy tylko uwzględnionych kierowców Supercup.
Kojag
25.06.2011 11:51
Sama idea mistrzostw jest ciekawa, ale zrealizowano je bardzo kiepsko (takie odczucia potęgowała jeszczxe nieporadność komentatora). Mam tylko nadzieję, że ta 'wpadka' przyczyni się do lepszej organizacji takiego eventu za rok, a nie spowoduje zaniechania tego pomysłu...
Darth ZajceV
25.06.2011 11:51
Z wyścigiem innym niż VLN chyba na pewno :P
Lukas
25.06.2011 11:50
Podejrzewam, że to była jedna z niewielu okazji żeby zobaczyć Północną Pętlę w akcji za naszego życia :)
sas
25.06.2011 11:48
@Masio tok rozumowania godny pożałowania. To jest najlepszy tor na świecie, ale ty narzekasz, bo był deszcz i Kubie nie poszło.
Masio
25.06.2011 11:32
Od razu wiedziałem, że Nordschleife nie jest dobrym pomysłem. Lepiej by było rozgrywać w Walencji, a wtedy nie byłoby deszczu i Kuba powalczyłby o podium.
jednooki_cyklop
25.06.2011 11:26
Organizacja wyścigu, czy raczej realizator to była porażka. A Giermaziak słabo.