GP Niemiec: opony użyte w wyścigu
 Wszyscy kierowcy wystartowali na miękkiej mieszance 
24.07.1121:38
3942wyświetlenia
| @P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma postojów | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Hamilton | Mu | Mu (16) | Mu (31) | Pn (51) | 3 | 
| 2. | Alonso | Mu | Mu (16) | Mu (32) | Pn (53) | 3 | 
| 3. | Webber | Mu | Mu (14) | Mu (30) | Pn (56) | 3 | 
| 4. | Vettel | Mu | Mu (16) | Mu (40) | Pu (59) | 3 | 
| 5. | Massa | Mu | Mu (17) | Mu (41) | Pn (59) | 3 | 
| 6. | Sutil | Mu | Mu (22) | Pn (48) | 2 | |
| 7. | Rosberg | Mu | Mu (14) | Mu (36) | Pn (53) | 3 | 
| 8. | Schumacher | Mu | Mu (15) | Mu (37) | Pn (56) | 3 | 
| 9. | Kobayashi | Mn | Mn (20) | Pn (48) | 2 | |
| 10. | Pietrow | Mu | Mu (23) | Pn (46) | 2 | |
| 11. | Perez | Mu | Mn (8) | Pn (41) | 2 | |
| 12. | Alguersuari | Mu | Mu (23) | Pn (43) | 2 | |
| 13. | di Resta | Mu | Mn (23) | Pn (51) | 2 | |
| 14. | Maldonado | Mu | Mu (15) | Pn (35) | 2 | |
| 15. | Buemi | Mu | Mu (10) | Pn (36) | 2 | |
| 16. | Kovalainen | Mn | Mu (26) | Pn (50) | 2 | |
| 17. | Glock | Mn | Mu (22) | Pn (48) | 2 | |
| 18. | D'Ambrosio | Mn | Mu (24) | Pn (49) | 2 | |
| 19. | Ricciardo | Mn | Mu (21) | Pn (49) | 2 | |
| 20. | Chandhok | Mn | Mu (10) | Mu (28) | Pn (51) | 3 | 
| Nie ukończyli wyścigu | ||||||
| Liuzzi | Mn | Mu (20) | 3 | |||
| Button | Mu | Mu (24) | 2 | |||
| Barrichello | Mu | 2 | ||||
| Heidfeld | Mu | 0 | ||||
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Cały wyścig opierał się na strategii związanej z oponami: Hamilton, Alonso i Webber starali się wykorzystać pit stopy do zyskania przewagi. Chociaż niektórzy uważali, że różnica w osiągach pomiędzy miękką i pośrednią mieszanką będzie zbyt duża, Lewis Hamilton był w stanie wygrać wyścig w pięknym stylu po tym, jak jako pierwszy kierowca z czołówki założył pośrednie PZero „białe”. Kolejny raz mieliśmy do czynienia z różnymi strategiami, a dwaj kierowcy wykonali swoje ostatnie pit stopy na ostatnim okrążeniu. Z powodu niskich temperatur i gładkiej nawierzchni, ogumienie wytrzymywało tu bardzo duży dystans i stanowi to ciekawy kontrast w porównaniu z pierwszą fazą sezonu. Wtedy niektórzy byli zdania, że nasze opony nie są wystarczająco wytrzymałe! To podkreśla nie tylko szybkość, z jaką zespoły i kierowcy poradzili sobie z nowym wyzwaniem, ale także stopień skomplikowania naszych zadań jako dostawcy ogumienia. Mimo tego widzieliśmy po trzy pit stopy na samochód, co było dokładnie naszym celem.
 Marek Roczniak
 Marek Roczniak 