FIA ogłosiła konkretne plany dotyczące Długodystansowych MŚ

Dodatkowo prezentujemy postanowienia dot. innych serii
23.09.1114:41
Paweł Zając
3880wyświetlenia

Oprócz zmian i kalendarza WTCC Światowa Rada Sportów Motorowych wydała również kilka postanowień dotyczących Długodystansowych Mistrzostw Świata i innych serii wyścigowych.

Zgodnie z wcześniejszymi postanowieniami, Długodystansowe Mistrzostwa Świata, utworzone przy współpracy z ACO, będą zawierały co najmniej sześć rund, w tym dwudziestoczterogodzinny wyścig Le Mans. Za wyjątkiem tej imprezy, długość wyścigów ma wahać się od sześciu do dwunastu godzin.

Do startu w mistrzostwach dopuszczone są jedynie samochody klas LMP i GTE, jednak maszyny korzystające z innowacyjnych technologii mogą zostać dopuszczone do startu, aczkolwiek nie będą mogły zdobywać punktów. Tytuł mistrzowski jest zarezerwowany dla kierowców i zespołów startujących w klasie LMP1. Najlepszy producent klasy LMGTE (zarówno pro jak i am) zostanie nagrodzony Pucharem Świata. FIA Endurance Trophy przypadnie najlepszym zespołom klas LMP2, GT PRO, GT AM i najlepszemu prywatnemu zespołowi klasy LMP1.

Podczas wszystkich rund, za wyjątkiem wyścigu Le Mans, punkty będą przyznawane według systemu używanego w Formule Jeden, jednak pół punktu otrzyma każdy samochód sklasyfikowany poniżej 10 miejsca. W dwudziestoczterogodzinnym klasyku liczba punktów zostanie podwojona. Dodatkowy punkt zostanie przyznany zespołowi i wszystkim zawodnikom za pierwsze pole startowe w każdej z klas.

Aby kontrolować koszty, zarówno liczba silników, jak i prywatnych testów będzie ograniczona. Regulacje techniczne bazują na obecnych regulaminach LMP i GTE, jednak będą zawierały drobne poprawki. Zweryfikowana zostanie równowaga pomiędzy silnikami diesla i benzynowymi. Poprawione ma zostać bezpieczeństwo związane z obszarami aerodynamiki, widoczności do tyłu w samochodach GT i hamowania aut hybrydowych.

Postanowienia na temat innych serii



W przypadku Mistrzostw Świata GT trwają dyskusje pomiędzy FIA, a promotorem mistrzostw - SRO, dotyczące regulaminów technicznych. Ustalono, że 30 listopada jest ostateczną datą potwierdzenia zgłoszonych zespołów oraz kalendarza. Wprowadzenie nowego silnika Formuły Trzy zostało przeniesione na sezon 2013. Ponadto kierowcy rywalizujący w Kartingowych Mistrzostwach Świata będą od przyszłego roku losowali po dwa silniki na każdą z pięciu rund mistrzostw.

KOMENTARZE

4
Kamikadze2000
23.09.2011 04:17
Długodystansowe MŚ!? To jest to! Zawsze ta seria ma większe znaczenie. W końcu w grę wchodzi "emblemat" pt. "Mistrz Świata"! :))
michal2111
23.09.2011 02:50
Mam nadzieję że nie będzie 6 rund. To trochę za mało.
Darth ZajceV
23.09.2011 01:08
Wszystko co nie jest w regulaminie, ale kiedyś może wejść do wyścigów, bo jest fajnie - KERSy, silniki elektryczne czy jeszcze jakieś inne cuda na kiju. DeltaWinga ma pojechać w Le Mans w ramach tej zasady.
bartek199874
23.09.2011 12:56
Dobrze że nie wprowadzili limitów obrotów."maszyny korzystające z innowacyjnych technologii mogą zostać dopuszczone do startu, aczkolwiek nie będą mogły zdobywać punktów" co to ma znaczyć? lmp jedynka bez ograniczników w silniku, bez balastu czy jak?