Lola ciągle myśli o powrocie do Formuły 1

Dyrektor zarządzający upatruje szans w ponownym wyborze trzynastego zespołu.
06.11.1115:00
Nataniel Piórkowski
2576wyświetlenia

Lola nie porzuciła całkowicie nadziei na powrót do Formuły 1 i deklaruje gotowość udziału w ewentualnej procedurze wyboru trzynastego zespołu stawki przez FIA.

Brytyjski producent samochodów, który po raz ostatni gościł w Formule 1 w sezonie 1997 wyraził zainteresowanie wejściem do F1, gdy organ zarządzający ponownie otworzy procedurę mającą na celu wyłonienie trzynastego zespołu stawki, którym przez pewien czas było USF1, które nie podołało wyzwaniom i zamknęło projekt jeszcze przed startem sezonu 2010.

Lola zdecydowała się jednak nie angażować w ponowny wybór, ponieważ FIA odrzuciła ostatecznie propozycję ograniczonych budżetów zespołów. Fakt ten nie oznacza bynajmniej, że zarząd firmy całkowicie porzucił plany ponownej ekspansji marki do sportu. Jesteśmy gotowi i czekamy - powiedział w rozmowie z portalem autoweek.com dyrektor zarządzający Loli - Robin Brundle.

Sport motorowy jest trzecią gałęzią naszej działalności i chcielibyśmy rozwinąć ją w dowolnym kierunku. W tym roku przewidujemy obroty na poziomie 40 milionów dolarów, a w ciągu pięciu lat oczekujemy ich wzrost do około 77 milionów dolarów. Program F1 wymagałby jednak od nas kilkudziesięciu milionów dolarów. Musimy być do tego przygotowani. Możemy prowadzić go pod jednym dachem i liczymy, że jeśli FIA rozpocznie procedurę wyboru trzynastego zespołu, to będziemy mogli się ubiegać o to miejsce. Musimy pozyskać partnera w zakresie jednostek napędowej, dzięki czemu moglibyśmy konstruować tylne partie samochodu z myślą o przepisach wchodzących w życie od 2014 roku, ale jesteśmy na to przygotowani - dodał.

Źródło: planet-f1.com

KOMENTARZE

14
Adam1970
06.11.2011 10:42
Ten pan nie powiedział nic o rentowności swojej firmy ale i tak powiedział za dużo.
Yurek
06.11.2011 06:24
O czym tu mowic, Lola jest za biedna na F1, niestety...
SirKamil
06.11.2011 04:56
Autopromocja, tylko niespecjalnie wiem na czym oparta... Na obrocie rocznym? To absurd. Lola jest firmą świadczącą usługi- wystawione przez nich faktury to obrót ale co to ma do prowadzenia zespołu F1 w którym obrót to sponsorskie i telewizyjne wpływy budżetowe? To tak, jakby powiedzieć, że ponieważ obrót mojego gospodarstwa domowego to ok 50000 zł rocznie WIĘC mam tyle gotówki na zakup nowego samochodu. Daimler ma ponad 109 miliardów dolarów obrotu, ale jak ma się to do budżetu Mercedes GP? No właśnie. rzetelny przekaz Loli powinien bazować na tym ile mogą wydać na swój zespół. Dlatego to tylko i wyłącznie promocja.
Karol26
06.11.2011 03:43
Fajna firma ale nie wiem czy by dali radę. Najlepszym z ubiegających się wydawał się być Stefan GP. Jednak dziwię się czego ich nie dołączyli. Oby kiedyś doszedł 13 zespół ale dobry zespół z pewnym udziałem. Sami mieli nauczkę w 97 roku i teraz jeżeli chcą się ubiegać muszą mieć pewność, że w F1 zostaną :)
Witek
06.11.2011 03:23
Lola bądź co bądź ma długą tradycję w F1 - gł. jako dostawca bolidów dla zespołów prywatnych jak np. Larrousse czy Scuderia Italia i nie tylko - z reszta "SUPER" Aguri Suzuki za kierownica bolidu Lola 90 (ze słabym silnikiem Lamborghini bez turbo) zajął 3. miejsce w GP Japonii A.D. 1990, natomiast cały zespół zgromadził w tamtym sezonie bodaj 14 punktów (wtedy przecież za 6. miejsce był przyznawany tylko 1 punkt)! Tak wiec myślę, że są podstawy by sądzić, że pokażą coś całkiem sensownego - tylko budżet może być problemem (niskie przychody jak na takie obroty i ponad 50 lat tradycji).
MatiXF1
06.11.2011 03:19
Zespół Stefan bym bardziej widział jako 13 zespół. Niby mają gotowy budżet, samochód więc czemu by nie?
RaceMaster
06.11.2011 02:34
przy obrotach rzedu 40 mln dolarow dochody maja jakie? 5-8 mln? Przy dzisiejszych budzetach w F1 byliby kopciuszkiem nawet przy takim HRT. Moga tylko pomarzyc...
adnowseb
06.11.2011 02:30
@Kamikadze2000 dobra liczba ,ale pechowa:) pozdrawiam (w F1 13stki nie ma)
Kamikadze2000
06.11.2011 02:26
Wykupcie HRT i będzie git. ;] @Lysy - ten biznes przejmuje Rosja. Branson powoli się wycofuje, skoro już nawet jego firma nie będzie widniec w oficjalnej nazwie zespołu. Nawet jeżdżą z rosyjską flagą. :) Im więcej bolidów w stawce, tym lepiej. Zawsze to więcej młodych ma szansę się zaprezentowac w F1. 13 zespołów to dobra liczba. :)
Saruto
06.11.2011 02:25
Dziewice się sprzedały ;) nie liczyłbym na 13 zespół w najbliższych latach
Lysy
06.11.2011 02:19
Ja bym proponował zrobić coś z "dziewicami" czy jest sens panie Branson trzymać się zębami Formuly 1? Jako 13 zespół widziałem Stefana, ale Lola wydaje się być lepszym wyborem
cziken129
06.11.2011 02:16
Szczerze mówiąc wątpię, czy Lola dostanie się do F1 ponownie. Jeśli na ten rok przewidują obroty w wysokości 40 milionów, to jak dla mnie ciut za mało, by cokolwiek zrobić w królowej sportów motorowych.
konradosf1
06.11.2011 02:15
sprawa 13 zespołu w stawce powraca jak bumerang. W tym sezonie trochę przycichło, ale niech FIA się zdecyduje. Jak dla mnie na starcie tego sezonu powinno znaleść się Epsilon Euskadi, jednak teraz jeśli Lola chce powrócić, a jest to zespół z siłą przebicia, więc może i coś z tego będzie
adnowseb
06.11.2011 02:07
Jej powrót, byłby wydarzeniem które uradowałoby moje serce.Ale czy do tego dojdzie ? Wspomnienie przy dobrej muzyce AC-DC:http://www.youtube.com/watch?v=SLoEjVoucrw O ile się nie mylę w 2010 też próbowali wejść ,lecz niestety nieudanie:(