Organizatorzy GP Monako ujawniają zmiany na torze Monte Carlo

Największe przejdzie obszar szykany za tunelem, gdzie rok temu doszło do wypadku Pereza.
19.04.1218:07
Nataniel Piórkowski
3652wyświetlenia

Organizatorzy prestiżowego Grand Prix Monako ogłosili szereg zmian, które zostaną wprowadzone na torze w Monte Carlo przed tegoroczną edycją wyścigu.

Główne udoskonalenia występują w obrębie szykany za tunelem, gdzie w ubiegłym roku podczas sesji kwalifikacyjnej groźny wypadek zaliczył Sergio Perez. Po badaniu laserowym nawierzchnia toru na dojeździe do zakrętu zostanie wyrównana i obniżona o 20 cm, a ściana w którą uderzył bolid Saubera zostanie cofnięta o prawie 15 metrów.

Pozostałe zmiany dotyczą wyjazdu z alei serwisowej, który zostanie poszerzony dzięki usunięciu niektórych drzew, przez co samochody będą mogły powracać na tor z większą prędkością niż dotychczas. Inne modyfikacje obejmą rozłożenie nawierzchni o wysokim stopniu przyczepności na obszarach wyjazdowych oraz drogach ewakuacyjnych, a także zastąpienie barier z opon systemami TecPro w zakrętach St Devote oraz szybkiej sekcji przy basenie.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

12
Prozacson
21.04.2012 09:40
Ach tyle wspomnień związanych z tym zakrętem latający Kimi w 2008 wpadający w bolid bodaj już Force India pozbawiający Sutila szans na dobą pozycję :)http://www.youtube.com/watch?v=Et8hVVM0Voo Hmmm bezpieczeństwo bezpieczeństwem ale Monaco zawsze było fajne przez wypadki... kto pamięta kręcącego się od ściany do ściany Nico Rosberga ?http://www.youtube.com/watch?v=dDkGxFO350o jeszcze w Wiliamsie ? Czy Alonso który wjechał do tunelu sprawnym bolidem a wyjechał już nie do końca sprawnym ;) http://www.youtube.com/watch?v=IHd0yMU0qo4 Ehm :) odrazu lepiej :)
ChickOne
20.04.2012 10:05
20cm to całkiem sporo.... mam racje dziewczyny ?
Aeromis
19.04.2012 10:17
@Dante Gdyby tam się zrobiło zupełnie prosto to oczywiście, że wszystko przeniosło by się na kolejny zakręt i wyprzedzeń pewnie byłoby więcej, jednak tor straciłby moim zdaniem coś ze swojego charakteru.
Bart2005
19.04.2012 09:46
Likwidacja załamania za tunelem to dobre posunięcie. W ostatnich latach kilka razy przez to doszło tam do większych bądź mniejszych wypadków.
Dante
19.04.2012 08:21
@Aeromis - Nawet gdyby w tamtym miejscu było płasko to i tak ilość wyprzedzeń nie zmieniłaby się jakoś drastyczne (a wręcz pewnie wzrosłaby).
IceMan11
19.04.2012 07:58
@katinka Tak, tor był wtedy co najmniej dziwny ;D
Sasilton
19.04.2012 07:57
nie wiem po co im laser 20cm chyba gołym okiem widać nie?
katinka
19.04.2012 07:00
Jesli trzeba dla bezpieczenstwa, to niech te zmiany beda, aby tylko nic nie zepsuli. Wyglada na to, ze w samej nawierzchni toru za bardzo nie beda grzebać, wiec nie jest zle. Ten waski, wyboisty tor jest najlepszy na swiecie. Niedawno ogladalam kawałek GP Monaco z 1955, w niektorych miejscach tor byl nie do poznania dla mnie, ale to i tak bylo jak zawsze, to samo wspaniale GP Monako, albo i nawet jeszcze lepsze. No i zreszta, gdzie jak nie tu moga zdyskwalifikowac kierowce i bolid za niezgodne z przepisami żarówki jak chyba w 66 ;)
Aeromis
19.04.2012 06:05
Chciałbym, aby na tej szykanie było bezpiecznie, jednak jak wygładzą to za mocno, to z wyprzedzania wyjdzie klops, czego bym już nie chciał. To bardzo ważna część toru, oby tego nie skopali. Jeśli stawka nie rozjedzie się do tego czasu na co nic nie wskazuje, to może będzie tam jeden z najbardziej spektakularnych wyścigów w sezonie, a gdzie tam w ogóle w F1, jeszcze jakby popadało... ach to Monako'84, to było coś.
Kamikadze2000
19.04.2012 06:00
Ważne jest bezpieczeństwo - poza tym zmiany nie są poważne i na pewno nie wpłyną negatywnie na tor.
KryS
19.04.2012 04:47
Zmiany wydają się słuszne. Np zastąpienie opon nowym systemem barier i inne. Tylko te obniżenie nawierzchni za tunelem mi się nie podoba. Każda ingerencja w "tor" i zmiana jego charakterstyki napewno nie bedzie przyjmowana z optymizmem. ;]
adnowseb
19.04.2012 04:28
Nie podoba mi się ta zmiana,ale jest słuszna.Najważniejsze bezpieczenstwo!