GP Bahrajnu: opony użyte w wyścigu
Podczas wyścigu na Sakhir dominowała strategia trzech postojów
23.04.1220:21
4015wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | @Suma postojów |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | Mu | Pu (11) | Mu (25) | Pn (39) | 3 | |
2. | Räikkönen | Mn | Mn (11) | Pn (24) | Pn (39) | 3 | |
3. | Grosjean | Mu | Pu (10) | Pn (25) | Pn (40) | 3 | |
4. | Webber | Mu | Pu (9) | Mu (23) | Pn (39) | 3 | |
5. | Rosberg | Mu | Mn (8) | Pn (22) | Pn (36) | 3 | |
6. | di Resta | Mn | Pn (14) | Pn (33) | 2 | ||
7. | Alonso | Mu | Pn (9) | Pn (23) | Pn (37) | 3 | |
8. | Hamilton | Mu | Pn (9) | Pu (23) | Pn (36) | 3 | |
9. | Massa | Mu | Pn (8) | Mn (22) | Pn (38) | 3 | |
10. | Schumacher | Mn | Mn (9) | Pn (23) | Pn (37) | 3 | |
11. | Perez | Mu | Mu (9) | Pn (21) | Pn (37) | 3 | |
12. | Hülkenberg | Mn | Mu (9) | Pn (19) | Pn (36) | 3 | |
13. | Kobayashi | Pn | Pn (14) | Mu (31) | Mu (50) | 3 | |
14. | Vergne | Mn | Pn (10) | Pn (25) | Mn (40) | 3 | |
15. | Ricciardo | Mu | Pn (7) | Mu (23) | Pn (38) | 3 | |
16. | Pietrow | Mn | Mn (10) | Pn (23) | Pn (39) | 3 | |
17. | Kovalainen | Mn | Mn (1) | Mu (13) | Pn (25) | Pn (38) | 4 |
18. | Button | Mu | Pn (8) | Pu (22) | Pn (37) | Mu (53) | 4 |
19. | Glock | Mn | Pn (10) | Pn (23) | Mn (38) | 3 | |
20. | de la Rosa | Mn | Pn (9) | Pn (22) | Pu (38) | 3 | |
21. | Karthikeyan | Mn | Pn (10) | Pn (21) | Pn (32) | Mu (45) | 4 |
22. | Senna | Mu | Mu (9) | Pn (24) | Pn (38) | 3 | |
Niesklasyfikowany | |||||||
Maldonado | Mn | Mn (11) | Pn (23) | 2 | |||
Pic | Mn | Mn (12) | 1 |
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Wyścig był bardzo wymagający pod względem technicznym i odbywał się na torze, na którym nie mieliśmy żadnego doświadczenia w warunkach wyścigowych. Mimo tego zdecydowaliśmy się na kombinację miękkiej i pośredniej mieszanki, aby zapewnić szeroki wachlarz możliwości taktycznych. Chociaż degradacja odgrywała rolę w wyścigu, co było już widać po strategii stosowanej w kwalifikacjach, ogumienie bardzo dobrze stawiło czoła wymaganiom. W końcówce wyścigu priorytetem dla kierowców stało się zadbanie o to, aby opony nie straciły dramatycznie formy. Wszyscy bardzo dobrze sobie z tym poradzili. Bliskość rywalizacji z tym roku, w którym dodatkowo zmniejszyliśmy różnice w osiągach pomiędzy mieszankami, odzwierciedla fakt, że w czterech wyścigach mieliśmy czterech różnych zwycięzców. Podium dla Lotusa to także świetny wynik - i pierwszy finisz w pierwszej trójce dla naszego byłego kierowcy testowego Romaina Grosjeana, który był z nami, kiedy testowaliśmy w Bahrajnie w 2010 roku i to doświadczenie wyraźnie mu się przydało. Jeśli chodzi o Kimiego, przesiadka z naszych rajdowych opon na wyścigowe P Zero dobrze mu wyszła!
KOMENTARZE