GP Bahrajnu: opony użyte w wyścigu

Podczas wyścigu na Sakhir dominowała strategia trzech postojów
23.04.1220:21
Paweł Zając
4015wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4@Suma postojów
1.VettelMuPu (11)Mu (25)Pn (39)3
2.RäikkönenMnMn (11)Pn (24)Pn (39)3
3.GrosjeanMuPu (10)Pn (25)Pn (40)3
4.WebberMuPu (9)Mu (23)Pn (39)3
5.RosbergMuMn (8)Pn (22)Pn (36)3
6.di RestaMnPn (14)Pn (33)2
7.AlonsoMuPn (9)Pn (23)Pn (37)3
8.HamiltonMuPn (9)Pu (23)Pn (36)3
9.MassaMuPn (8)Mn (22)Pn (38)3
10.SchumacherMnMn (9)Pn (23)Pn (37)3
11.PerezMuMu (9)Pn (21)Pn (37)3
12.HülkenbergMnMu (9)Pn (19)Pn (36)3
13.KobayashiPnPn (14)Mu (31)Mu (50)3
14.VergneMnPn (10)Pn (25)Mn (40)3
15.RicciardoMuPn (7)Mu (23)Pn (38)3
16.PietrowMnMn (10)Pn (23)Pn (39)3
17.KovalainenMnMn (1)Mu (13)Pn (25)Pn (38)4
18.ButtonMuPn (8)Pu (22)Pn (37)Mu (53)4
19.GlockMnPn (10)Pn (23)Mn (38)3
20.de la RosaMnPn (9)Pn (22)Pu (38)3
21.KarthikeyanMnPn (10)Pn (21)Pn (32)Mu (45)4
22.SennaMuMu (9)Pn (24)Pn (38)3
Niesklasyfikowany
MaldonadoMnMn (11)Pn (23)2
PicMnMn (12)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Wyścig był bardzo wymagający pod względem technicznym i odbywał się na torze, na którym nie mieliśmy żadnego doświadczenia w warunkach wyścigowych. Mimo tego zdecydowaliśmy się na kombinację miękkiej i pośredniej mieszanki, aby zapewnić szeroki wachlarz możliwości taktycznych. Chociaż degradacja odgrywała rolę w wyścigu, co było już widać po strategii stosowanej w kwalifikacjach, ogumienie bardzo dobrze stawiło czoła wymaganiom. W końcówce wyścigu priorytetem dla kierowców stało się zadbanie o to, aby opony nie straciły dramatycznie formy. Wszyscy bardzo dobrze sobie z tym poradzili. Bliskość rywalizacji z tym roku, w którym dodatkowo zmniejszyliśmy różnice w osiągach pomiędzy mieszankami, odzwierciedla fakt, że w czterech wyścigach mieliśmy czterech różnych zwycięzców. Podium dla Lotusa to także świetny wynik - i pierwszy finisz w pierwszej trójce dla naszego byłego kierowcy testowego Romaina Grosjeana, który był z nami, kiedy testowaliśmy w Bahrajnie w 2010 roku i to doświadczenie wyraźnie mu się przydało. Jeśli chodzi o Kimiego, przesiadka z naszych rajdowych opon na wyścigowe P Zero dobrze mu wyszła!

KOMENTARZE

1
Karol24
24.04.2012 09:05
Kimi jechał na samych nowych oponach, a Vettel trzykrotnie miał opony już użyte w kwalifikacjach. Stąd ta prędkość Kimiego porównywalna z Vettelem.