Paffett zwycięzcą na Brands Hatch
Anglik jak na razie zalicza świetny sezon w DTM
20.05.1216:05
5048wyświetlenia

Gary Paffett kontynuuje świetne występy w tegorocznej edycji DTM i wygrał przed własną publicznością na torze Brands Hatch. Startując z pole position, był w stanie zbudować przewagę niemal trzech sekund na półmetku nad Bruno Spenglerem, a na mecie wygrał mając niemal dwukrotnie tyle w zanadrzu i powiększył swoją przewagę do 25 punktów nad Kanadyjczykiem.
Spengler szarżował w drugiej części wyścigu i delikatnie zetknął się z Paffettem gdy ten dublował Adriena Tambaya, a szybszy pitstop od lokalnego bohatera pozwolił na zmniejszenie przewagi do nieco ponad jednej sekundy.
Mimo mocnego naciskania na rywala, Spengler nie był w stanie bardziej się zbliżyć, a za nim w niedużej odległości pojawił się Mike Rockenfeller. Niemiec nie dał rady przełożyć swojej prędkości na manewr wyprzedzania i zakończył zawody na trzecim miejscu, co w dalszym ciągu jest jego najlepszym wynikiem w tym roku.
Zeszłoroczny zwycięzca z Brands Hatch, Martin Tomczyk był ekspertem od wyprzedzania na ostatnich okrążeniach. Broniący tytułu wyprzedził Christiana Vietorisa, a później powtórzył manewr na Tambayu, jednak nie obeszło się bez mocnego wypchnięcia Francuza w środku zakrętu.
Kolejnym zawodnikiem do wyprzedzenia byt Filipe Albuquerque, jednak nie udało mu się to do drugiej fazy postojów, gdy ekipa Rosberga miała problem z dokręceniem przedniego prawego koła. Portugalczyk spadł przez ten błąd o cztery lokaty. Poza Tomczykiem, na kłopotach Albuquerque skorzystali również Mattias Ekstrom i Vietoris, którzy finiszowali odpowiednio na piątym i szóstym miejscu.
Kolejny na mecie zjawił się Miguel Molina, który wyjechał po postoju na dziewiątej lokacie, jednak wyprzedził Albuquerque i Mortarę w osobnych manewrach na dojeździe do zakrętu Paddock podczas ostatnich 20 kółek.
Samochody ekipy Rosberga zaczęły mieć problemy z hamulcami w późnej fazie zawodów i oba wyjechały szeroko w zakręcie Druids, gdy naciskał ich Jamie Green. Brytyjczyk finiszował ósmy, przed Mortarą i Albuquerque. Augusto Farfus również miał szanse na punkty, jednak spędził za dużo czasu za Tambayem i nie był w stanie wykorzystać problemów samochodów Rosberga.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gary Paffett (11) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 97 | 1h10m01,585 | 25 | |
2 | Bruno Spengler (7) | BMW M3 DTM | 97 | +0:05,065 | 18 | |
3 | Mike Rockenfeller (9) | Audi A5 DTM | 97 | +0:05,579 | 15 | |
4 | Martin Tomczyk (1) | BMW M3 DTM | 97 | +0:05,997 | 12 | |
5 | Mattias Ekström (3) | Audi A5 DTM | 97 | +0:22,416 | 10 | |
6 | Christian Vietoris (12) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 97 | +0:23,195 | 8 | |
7 | Miguel Molina (10) | Audi A5 DTM | 97 | +0:23,689 | 6 | |
8 | Jamie Green (5) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 97 | +0:24,284 | 4 | |
9 | Edoardo Mortara (21) | Audi A5 DTM | 97 | +0:25,779 | 2 | |
10 | Filipe Albuquerque (22) | Audi A5 DTM | 97 | +0:29,582 | 1 | |
11 | Augusto Farfus (16) | BMW M3 DTM | 97 | +0:30,302 | ||
12 | Adrien Tambay (18) | Audi A5 DTM | 97 | +0:33,015 | ||
13 | Joey Hand (2) | BMW M3 DTM | 97 | +0:35,977 | ||
14 | Robert Wickens (20) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 97 | +0:36,340 | ||
15 | David Coulthard (19) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 96 | +1 okr. | ||
16 | Dirk Werner (8) | BMW M3 DTM | 96 | +1 okr. | ||
17 | Roberto Merhi (23) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 96 | +1 okr. | ||
18 | Rahel Frey (17) | Audi A5 DTM | 96 | +1 okr. | ||
19 | Ralf Schumacher (6) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 96 | +1 okr. | ||
20 | Susie Wolff (24) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 81 | +16 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
21 | Timo Scheider (4) | Audi A5 DTM | 55 | |||
22 | Andy Priaulx (15) | BMW M3 DTM | 12 |
Pole position: Gary Paffett - 0:41,266 Najszybsze okrażenie: Martin Tomczyk - 0:42,138 na 57 okrążeniu
KOMENTARZE