GP Singapuru: Vettel najszybszy również w trzecim treningu
Niemiec nie spuszcza z tempa ani na moment
22.09.1213:01
6842wyświetlenia

Sobotnia sesja treningowa jest świetnym sposobem na sprawdzenie możliwości bolidu podczas pojedynczego okrążenia - są to kluczowe zajęcia dla osiągnięcia dobrego rezultatu podczas czasówki, również w Singapurze.
Tradycyjnie, większość kierowców wyjechało jedynie na okrążenia instalacyjne, po czym schowali się w swoich garażach aby wprowadzić drobne korekty przed pierwszą serią okrążeń pomiarowych. Dość długo, w garażu przebywał Fernando Alonso, który jako ostatni postanowił wyjechać na tor.
Jako pierwszy na pomiarowe okrążenia wyjechał Japończyk - Kamui Kobayashi, a zaraz za nim aleję serwisową opuścił drugi z kierowców Saubera - Sergio Perez. 10 minut po starcie sesji, na torze pojawiła się spora grupa kierowców. Autorem pierwszego okrążenia pomiarowego został Kobayashi - 1:56.399 to rezultat daleki od ideałów i bardzo szybko został poprawiony przez Raikkonena.
Na początku sesji tor zdawał się być mało przyczepny, na co wskazywały czasy okrążeń, które były o kilka sekund wolniejsze od tych, uzyskiwanych w piątek. Ofiarą nienagumowanego toru stał się Sergio Perez, który zahaczył ścianę na wyjściu z osiemnastego zakrętu - w efekcie kontaktu musiał zjechać do boksu. Na torze długo nie oglądaliśmy bolidów Ferrari i Caterhama.
Po pierwszej serii okrążeń, na czele widniał duet McLarena - Lewis Hamilton przed Jensonem Buttonem. Brytyjska dwójka została przedzielona przez Marka Webbera, który na pierwszym wyjeździe okazał się być szybszy od Vettela - czas Niemca dawał czwartą lokatę. W sobotę, oba Red Bulle zostały wyposażone w nowe przednie skrzydło.
W połowie sesji, awarii uległ bolid Timo Glocka - kierowca Marusii zatrzymał się w zakręcie numer 20. Na bardzo szybkim okrążeniu był Sebastian Vettel, ale mistrz świata zmuszony był odpuścić w trzecim sektorze, gdzie powiewały żółte flagi -w efekcie tylko drugi czas. Gdy tylko żółte flagi zniknęły, Niemiec wskoczył na pierwszą lokatę, spychając na drugie miejsce Fernando Alonso.
20 minut przed końcem w ruch poszły supermiękkie opony - jako pierwszy użył ich Bruno Senna i w efekcie wykręcił czas słabszy jedynie od Vettela. 10 minut po Brazylijczyku, jako pierwszy w ten weekend barierę 1:48 złamał ubiegłoroczny zwycięzca - Vettel przejechał jedno okrążenie w 1:47.947, ustawiając bardzo wysoko poprzeczkę dla rywali.
W końcówce, na torze zrobiło się tłoczno, a w stawce doszło do wielu przetasowań w stawce. Za Vettelem uplasowali się Hamilton i Alonso. Jak na Grand Prix Singapuru, różnice czasowe są większe niż na pozostałych torach. W ostatnich minutach, na torze pojawiła się czerwona flaga po wypadku Pietrowa, który ostatecznie zatrzymał się na wjeździe do pitlane. Sesja zakończyła się pod czerwonymi flagami, w całkowitej ciszy.
b]Pogoda na koniec sesji[/b]
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB8 | 1:47,947 | 15 | |||
2 | Lewis Hamilton (4) | McLaren MP4-27 | 1:48,272 | 0,325 | 0,325 | 15 | |
3 | Fernando Alonso (5) | Ferrari F2012 | 1:48,623 | 0,676 | 0,351 | 11 | |
4 | Nico Hulkenberg (12) | Force India VJM05 | 1:48,859 | 0,912 | 0,236 | 16 | |
5 | Kimi Raikkonen (9) | Lotus E20 | 1:48,865 | 0,918 | 0,006 | 17 | |
6 | Felipe Massa (6) | Ferrari F2012 | 1:49,458 | 1,511 | 0,593 | 13 | |
7 | Paul di Resta (11) | Force India VJM05 | 1:49,684 | 1,737 | 0,226 | 15 | |
8 | Nico Rosberg (8) | Mercedes F1 W03 | 1:49,699 | 1,752 | 0,015 | 16 | |
9 | Bruno Senna (19) | Williams FW34 | 1:49,715 | 1,768 | 0,016 | 14 | |
10 | Michael Schumacher (7) | Mercedes F1 W03 | 1:49,981 | 2,034 | 0,266 | 14 | |
11 | Mark Webber (2) | Red Bull RB8 | 1:50,110 | 2,163 | 0,129 | 12 | |
12 | Jenson Button (3) | McLaren MP4-27 | 1:50,524 | 2,577 | 0,414 | 10 | |
13 | Daniel Ricciardo (16) | Toro Rosso STR7 | 1:50,664 | 2,717 | 0,140 | 16 | |
14 | Kamui Kobayashi (14) | Sauber C31 | 1:50,777 | 2,830 | 0,113 | 15 | |
15 | Romain Grosjean (10) | Lotus E20 | 1:50,840 | 2,893 | 0,063 | 15 | |
16 | Pastor Maldonado (18) | Williams FW34 | 1:51,012 | 3,065 | 0,172 | 15 | |
17 | Jean-Eric Vergne (17) | Toro Rosso STR7 | 1:51,059 | 3,112 | 0,047 | 17 | |
18 | Sergio Perez (15) | Sauber C31 | 1:51,272 | 3,325 | 0,213 | 10 | |
19 | Charles Pic (25) | Marussia MR01 | 1:52,290 | 4,343 | 1,018 | 16 | |
20 | Witalij Pietrow (21) | Caterham CT01 | 1:53,781 | 5,834 | 1,491 | 12 | |
21 | Heikki Kovalainen (20) | Caterham CT01 | 1:54,326 | 6,379 | 0,545 | 14 | |
22 | Narain Karthikeyan (23) | HRT F112 | 1:54,421 | 6,474 | 0,095 | 14 | |
23 | Timo Glock (24) | Marussia MR01 | 1:54,630 | 6,683 | 0,209 | 9 | |
24 | Pedro de la Rosa (22) | HRT F112 | 1:54,875 | 6,928 | 0,245 | 14 |
107% najlepszego czasu: 1:55,503
KOMENTARZE