Grand Prix Manager 2006 - zaczynamy

Rusza kolejna edycja zabawy prowadzonej przez serwis Wyprzedź mnie! już od 2003 roku
20.01.0617:13
Marek Roczniak
839wyświetlenia

Z przyjemnością informuję, że dziś zostały uruchomione zapisy do tegorocznej zabawy Grand Prix Manager, prowadzonej przez serwis Wyprzedź mnie!  już od 2003 roku. Zaczynaliśmy od uproszczonej wersji dla garstki zapaleńców prowadzonej jeszcze na starym forum, poprzez pierwszą wersję zautomatyzowaną w 2004 roku i na obecnej, drugiej odsłonie pełnoprawnego menedżera w 2006 kończąc.

Najlepsze zespoły czekają w tym roku jeszcze bardziej atrakcyjne upominki, jako że sklep on-line dla prawdziwych fanów motoryzacji, motofanshop.com, zgodził się ufundować kilka modeli/replik bolidów i to nie tylko w skali 1:43 (taki model otrzymał zwycięski zespół z 2005, VDClan).

Baza danych zespołów została zachowana z zeszłego roku (z pominięciem zespołów z 0 pkt.), a więc dotychczasowi uczestnicy zabawy mogą logować się do swoich starych zespołów i ustalać składy na 2006. Innych zachęcam do rejestracji nowych zespołów - wszyscy będą mieli oczywiście równe szanse w 2006, jednakże zespoły z 2005 roku będą miały szansę zająć wyższą pozycję w nowej klasyfikacji wszechczasów.

W zeszłym roku obok głównej zabawy testowaliśmy różne rozwiązania, które można by wprowadzić na sezon 2006. W związku z kontuzją Juana Pablo Montoi na forum wywiązała się także dyskusja na temat kierowcy rezerwowego, co w połączeniu z uruchomioną ankietą dla wszystkich uczestników pozwoliło - mam nadzieję - wybrać rozwiązanie akceptowane przez większość. A oto ważniejsze zmiany w tegorocznej zabawie:
  • Płynny cennik wyliczany automatycznie na podstawie punktów zdobytych przez rzeczywistych kierowców i zespoły F1 w ostatnich 15 GP. Aby zadbać o utrzymanie cen na rozsądnym poziomie, obowiązują tzw. minimalne progi cenowe, których żaden składnik nie może przekroczyć. Przelicznik ceny dla wszystkich składników za 1 punkt wynosi $250 000.

  • Możliwość zakupu rezerwowego kierowcy. Umożliwia on zdobywanie punktów w sytuacji, gdy jeden z naszych głównych kierowców ulegnie kontuzji lub z powodu jakiejś choroby nie będzie mógł wystartować w jednym lub w kilku wyścigach. Przed rozpoczęciem sezonu za rezerwowego kierowcę (wybieranego z listy normalnych kierowców) zapłacimy 35% normalnej ceny, natomiast w trakcie sezonu 70%.

  • Informacja o zmianie pozycji naszego zespołu w łącznej klasyfikacji punktowej w stosunku do poprzedniego wyścigu (sugestia Ahmeda). Będzie ona widoczna nie tylko w ramce z informacjami o zalogowanym zespole, ale i na stronie klasyfikacji, jednakże dopiero po drugim wyścigu sezonu, gdyż dopiero wówczas będzie możliwe wyliczenie zmiany.

  • Klasyfikacja "wszechczasów" obejmująca punkty zdobyte także w 2005 roku.

  • Zmiany w punktacji i zarobkach: trochę mniej punktów z typowania, nieco mniejszy przelicznik za każdy zdobyty punkt ($200 000), taka sama skala punktowa dla bolidów i silników, punkty z silników liczone tylko fabrycznym zespołom powiązanym z danym producentem. Wszystkie te zmiany w połączeniu z płynnym cennikiem mają spowodować, aby nie dało się zbyt szybko dojść do bardzo dobrego składu, co psuło zabawę w końcówce sezonu 2005.

  • Aktywność zespołu sprawdzana na podstawie ostatniego wejścia do dowolnego działu GPM gdy jest się zalogowanym, a nie jak dotąd na podstawie ostatniej zmiany w składzie zespołu lub typowaniu. Po upływie 60 dni od ostatniego wejścia na stronę dany zespół trafia do klasyfikacji nieaktywnych zespołów. Przeniesienie do nieaktywnych zespołów nie jest oczywiście trwałe - wystarczy wejść na strony GPM (i zalogować się, jeśli nie jest się akurat zalogowanym), a już od następnego wyścigu nasz zespół trafi z powrotem do głównej klasyfikacji.


Z innych, raczej mało istotnych zmian wymienić mogę całkowitą rezygnację z mini-czatu, na którym w zeszłym roku działy się czasami cuda-nie widy. W końcu nasze forum jest znacznie lepszym miejscem do komentowania przebiegu zabawy lub informowania o ewentualnych problemach i znacznie łatwiej zadbać na nim o porządek.

W razie wszelkich wątpliwości zapraszam do zapoznania się z regulaminem. Przypominam także, że do momentu rozpoczęcia sezonu możemy modyfikować skład naszego zespołu bez żadnych ograniczeń, gdyż nie wiąże się to z żadną stratą finansową.

Na koniec tradycyjnie już życzę wszystkim uczestnikom zabawy powodzenia!

Administrator serwisu

KOMENTARZE

8
Maraz
21.01.2006 10:22
Zgadza się.
Kondzik
21.01.2006 09:14
Rozumiem, że jak mam swój zespół z poprzedniego sezonu to nie muszę już rejestrować nowego??
redzkaformula
20.01.2006 06:34
bezsens zastanow sie ..... mercedesy sa drozsze bo to one powinny wygrac i byly szybsze itp tak samo kimi . alonso wygral tylko temu ze auo sie jakos kleilo a wogole 05 byzl cioterskim sezonem bo tylko opony opony opony...... _______________________________________________________________________________________________ Ferrari is the best
Maraz
20.01.2006 06:33
Kimi, sprawdź kto zdobył więcej punktów w ostatnich 15 GP. Punkty = kasa w GPM i to one dyktują głównie ceny. Płynny cennik ma umożliwić w miarę wierne odwzorowanie rozkładu sił w F1 :) 15 GP zostało wybrane dlatego, żeby nie był to zbyt długi okres, ale i nie za krótki.
kimi
20.01.2006 05:32
Dlaczego Kimi jest najdroższy skoro to Alonso wygrał??????? Tak samo bolid i silnik......bezsens
Ave
20.01.2006 05:31
W 2005 zabawe psuly latajace zawieszenia, studzienki i nieobliczalne McLareny;)))))
redzkaformula
20.01.2006 04:30
Czas obstawiac..uuu..renault....mc...czy moze ferrari..??? ______________________________________________________________________________________________ Ferrari is the best
Adriannn
20.01.2006 04:22
Ja już o tym wiem.