GP Bahrajnu: opony użyte w wyścigu
Na Sakhir lepsze okazała się strategia dwóch postojów
07.04.1411:51
3275wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | Pit-stop 5 | @Suma |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Hamilton | Mu | Mn (19) | Pn (41) | 2 | |||
2. | Rosberg | Mu | Pn (21) | Mn (41) | 2 | |||
3. | Perez | Mu | Mu (16) | Pn (34) | 2 | |||
4. | Ricciardo | Mu | Pu (18) | Mu (35) | 2 | |||
5. | Hülkenberg | Mn | Mn (15) | Pn (35) | 2 | |||
6. | Vettel | Pn | Mn (16) | Mn (34) | 2 | |||
7. | Massa | Mu | Mu (13) | Mu (28) | Pn (38) | 3 | ||
8. | Bottas | Mu | Mu (10) | Mu (25) | Pn (40) | 3 | ||
9. | Alonso | Mu | Mu (12) | Pn (28) | Pn (41) | 3 | ||
10. | Räikkönen | Mu | Mu (13) | Pn (33) | Pu (41) | 3 | ||
11. | Kwiat | Mn | Mn (10) | Pn (24) | Mu (39) | 3 | ||
12. | Grosjean | Mn | Mu (13) | Pn (28) | Mu (37) | 3 | ||
13. | Chilton | Mn | Mn (11) | Pn (28) | Mu (40) | 3 | ||
14. | Maldonado | Mn | Mn (19) | Pn (39) | Mu (40) | S&G (47) | 4 | |
15. | Kobayashi | Mn | Mn (15) | Pn (35) | 2 | |||
16. | Bianchi | Mn | Mn (10) | Pn (13) | DT (18) | Mu (31) | Pn (40) | 5 |
17. | Button | Mu | Mu (17) | Pn (35) | 2 | |||
Niesklasyfikowani | ||||||||
Magnussen | Mu | Mu (11) | Mu (25) | Pn (38) | 3 | |||
Gutierrez | Mu | Mn (2) | Mu (27) | 2 | ||||
Ericsson | Mn | Mn (1) | Mu (26) | 2 | ||||
Vergne | Mn | Pn (1) | Mn (14) | 2 | ||||
Sutil | Pn | Mn (7) | Mn (13) | 2 |
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
DT = Kara „drive through” - przejazd przez aleję serwisową
S&G = Kara „stop & go” - 10 sekund postoju na stanowisku serwisowym
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
W Bahrajnie byliśmy świadkami kilku fantastycznych pojedynków koło w koło, w których kluczowe role odegrała strategia dotycząca opon oraz zarządzanie tempem. Przy obniżającej się temperaturze nawierzchni niektóre zespoły zmieniły taktykę z trzech pit stopów na dwa. Przy neutralizacji w końcówce wyścigu oraz sytuacji, w której kierowcy stosują różne strategie i mają różne opony, ekscytujący finisz jest gwarantowany. Teraz przygotowujemy się do pierwszej sesji testowej w trakcie sezonu. Chętnie wykorzystamy okazję do sprawdzenia rozwiązań na przyszłość przy użyciu obecnej generacji samochodów i postaramy się jak najlepiej wykorzystać tę szansę.