GP Hiszpanii: opony użyte w wyścigu
Na torze Catalunya dwa pit stopy okazały się najkorzystniejsze
12.05.1416:38
2919wyświetlenia
| @P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Hamilton | Pu | Pn (18) | Tn (43) | 2 | |
| 2. | Rosberg | Pu | Tn (21) | Pn (45) | 2 | |
| 3. | Ricciardo | Pu | Pn (14) | Tu (45) | 2 | |
| 4. | Vettel | Pu | Tu (12) | Pn (33) | Pn (52) | 3 |
| 5. | Bottas | Pu | Pu (20) | Tn (45) | 2 | |
| 6. | Alonso | Pu | Pu (16) | Tn (35) | Pu (53) | 3 |
| 7. | Räikkönen | Pu | Pu (17) | Tu (43) | 2 | |
| 8. | Grosjean | Pu | Pu (15) | Tu (34) | 2 | |
| 9. | Perez | Pu | Tn (18) | Pn (37) | 2 | |
| 10. | Hülkenberg | Pu | Pn (17) | Tn (36) | 2 | |
| 11. | Button | Pu | Pn (17) | Tn (36) | 2 | |
| 12. | Magnussen | Pn | Pn (19) | Tn (41) | 2 | |
| 13. | Massa | Pu | Pu (15) | Tn (28) | Tu (46) | 3 |
| 14. | Kwiat | Pn | Pn (18) | Tn (36) | Pu (53) | 3 |
| 15. | Maldonado | Pn | Pn (15) | Tn (37) | 2 | |
| 16. | Gutierrez | Pu | Pn (18) | Tn (36) | Pu (52) | 3 |
| 17. | Sutil | Pn | Pn (17) | Tn (35) | 2 | |
| 18. | Bianchi | Pn | Pu (21) | Tn (41) | 2 | |
| 19. | Chilton | Pn | Pn (17) | Pu (31) | Tn (42) | 3 |
| 20. | Ericsson | Pn | Pn (18) | Tn (40) | 2 | |
| Niesklasyfikowani | ||||||
| Kobayashi | Pn | Pn (23) | 1 | |||
| Vergne | Tn | Pn (16) | 1 | |||
P = Pośrednia mieszanka
T = Twarda mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
W końcówce wyścigu byliśmy świadkami kilku ekscytujących pojedynków w pierwszej dziesiątce, chociaż kierowcy dobierali mocno zróżnicowane strategie. To podkreśla dużą rolę taktyki w każdej tegorocznej Grand Prix: istotna jest nie tylko liczba pit stopów, ale także kolejność wykorzystywania mieszanek. Po nocnym deszczu temperatura powietrza i nawierzchni była dzisiaj niższa, co zmniejszyło różnicę pomiędzy twardym i miękkim ogumieniem. To wprowadziło nowy element do strategii. Chociaż Barcelona należy do obiektów, które są najbardziej wymagające dla ogumienia, zużycie i degradacja opon pozostawały pod kontrolą. Potwierdzeniem jest fakt, że większość kierowców pojechała na dwa pit stopy..
To zasługa ciężkiej pracy naszych ludzi w Mediolanie oraz Izmit, którym bardzo dziękuję. Teraz skupiamy się na drugiej sesji testowej w trakcie sezonu, podczas której będziemy rozwijać opony na 2015 rok