GP Hiszpanii: opony użyte w wyścigu

Większość zawodników jechała na dwa pit stopy
11.05.1522:00
Paweł Zając
2350wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.RosbergPuPn (15)Tn (45)2
2.HamiltonPuPn (13)Tn (32)Pu (51)3
3.VettelPuPn (14)Tn (40)2
4.BottasPuPu (15)Tn (42)2
5.RäikkönenPuTn (17)Pn (41)2
6.MassaPuPu (14)Tn (32)Pu (47)3
7.RicciardoPuPu (13)Tn (42)2
8.GrosjeanPnPn (15)Tn (40)2
9.SainzPuTn (14)Pu (42)2
10.KwiatPuPu (11)Tn (38)2
11.VerstappenPuTn (13)Tn (37)2
12.NasrPuPn (12)Tn (39)2
13.PerezPzTn (19)Pn (36)2
14.EricssonPuPn (18)Tn (45)2
15.HülkenbergPnPu (10)Pn (26)Tn (49)3
16.ButtonPuTn (11)Pn (27)Pu (44)3
17.StevensPnPu (16)Tn (32)Pn (47)3
18.MerhiPnPn (17)Tn (30)Pn (49)3
Niesklasyfikowani
MaldonadoPnPn (14)Pu (15)Tn (43)3
AlonsoPuTn (21)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.

T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Grand Prix Hiszpanii przebiegała zdecydowanie pod dyktando strategii i byliśmy świadkami fascynującej, złożonej batalii pomiędzy Mercedesem i Ferrari. Nominowane przez nas mieszanki otworzyły przed zespołami różne możliwości, pozwalając im na maksymalne wykorzystanie ich potencjału. Mimo wymagającej charakterystyki toru w Montmelo oraz wysokich temperatur, obie mieszanki spisały się idealnie, wykazały minimalne ziarnienie i nie pojawiały się na nich pęcherze, dzięki czemu każdy kierowca mógł wykorzystać obraną przez siebie strategię. Teraz czekamy na zbliżającą się sesję testową, która umożliwi nam zebranie większej ilości danych, potrzebnych do dalszego rozwoju ogumienia.