Haas przedstawił pierwszy bolid w swojej historii

Debiutancka konstrukcja zespołu z Kannapolis powstała przy współpracy z Dallarą i Ferrari
21.02.1615:09
Mateusz Szymkiewicz
6982wyświetlenia


Zespół Haas zaprezentował swój pierwszy w historii bolid, który został oznaczony kodem VF-16.

Sezon 2016 będzie dla amerykańskiej ekipy absolutnym debiutem w Formule 1. Zespół założony przez Gene Haasa otrzymał pozwolenie na dołączenie do mistrzostw w 2014 roku i od tamtej pory powstał niemal od zera, nawiązując w międzyczasie współpracę z Dallarą oraz Ferrari.

Włoska firma pomagała Haasowi w przygotowaniu bolidu do debiutu w Formule 1, prowadząc prace rozwojowe we własnej siedzibie, natomiast stajnia z Maranello zapewniła swoje jednostki napędowe, skrzynie biegów, zawieszenie oraz elektronikę, co jest możliwe dzięki poluźnieniu przepisów dotyczących obszarów, w jakich zespoły mogą wymieniać między sobą technologię.

Model VF-16 posiada standardowy nos bez jakichkolwiek wystających elementów, który po mocowaniu zaczyna schodzić w dół, przypominając pod tym względem konstrukcję Mercedesa. Innym wartym zainteresowania rozwiązaniem jest nietypowo tłoczona podłoga w okolicach tylnej osi, lecz reszta bolidu prezentuje się dosyć standardowo. Najbardziej rzucające się w oczy jest rzecz jasna malowanie, w którym dominuje srebrny kolor wraz z czarnymi oraz czerwonymi wstawkami.

Tegoroczna konstrukcja ekipy z europejską bazą w Banbury ma już za sobą debiut na torze wyścigowym, do którego doszło w sobotę na Circuit de Catalunya w ramach dnia filmowego. Jak potwierdzono, jako pierwszy VF-16 ma poprowadzić podczas oficjalnych testów Romain Grosjean, który jest przewidziany do pracy z zespołem również w środę. Z kolei we wtorek oraz czwartek z inżynierami ma współpracować Esteban Gutierrez.


^galeria,737

KOMENTARZE

31
oxiplegatz
21.02.2016 08:17
To malowanie nie jest może zbyt wyrafinowane, ale daje radę. Przypomina mi odrobinę malowanie McLarena z czasów partnerstwa z Vodafone. Mam nadzieję, że w pierwszym sezonie uda się Haasowi (zwłaszcza Grosjeanowi) podgryzać środek stawki, byleby nie było gorzej.
woodywoods
21.02.2016 07:23
[quote="Carolius"]Malowanie ładne, spodziewałem się, że pojawi się trochę sponsorów, a tutaj pusto...[/quote] Brawn w 2009 też nie miał na bolidzie praktycznie żadnych sponsorów, a jednak coś się udało wtedy ugrać ;P
Michal2_F1
21.02.2016 05:20
Swoją drogą HRT wróciło (Haas Racing Team) haha :D
Pavlos Le Paul
21.02.2016 05:13
[quote]The origin of naming the car “VF-16” goes back to the first CNC machine manufactured by Haas Automation, the VF-1, launched in 1988. The “V” stands for vertical, which is an industry standard designation for a vertical mill. Gene Haas, founder of Haas Automation, added “F1” to the name to unofficially designate it as the company’s “Very First One”. - See more at: https://www.haasf1team.com/news/introducing-vf-16#sthash.0K5xqWRY.dpuf[/quote] Ze strony Haas F1
rocque
21.02.2016 05:01
Liczyłem na ciut więcej po tym jak wrzuciliście wczoraj zdjęcie z Guttierezem... ;) Kombinezon mi się bardziej podobał, bo było więcej ciemnych barw. Chyba mi jakoś nie podchodzi biały kolor (wyjątek: Williams). Może bardziej mi spasuje jak zobaczę na torze, a nie wizualizację. Wiadomo skąd to oznaczenie VF? Sponsorów coś nie widać, a trochę mnie zdziwił ten Richard Mille, bo widziałem go niedawno u McLarena. To jest sponsor Grosjeana jakiś?
TommyYse
21.02.2016 05:00
Gutierrez miał swoje szanse w Sauberze, których nie wykorzystał i ciekawe ile szans jeszcze dostanie, zanim nawet pieniądze nie będą w stanie rekompensować wyników. W 2013: -Hulk 51 -Guti 6 W 2014: -Sutil 0 (w Monako się rozwalił) -Guti 0 (nie zapomnę mu Monako, gdzie byłby spokojnie przed Bianchim gdyby nie błędy)
Mariusz
21.02.2016 04:49
Malowanie przypomina nieco samochód Hispania z 2011 r. czy Midland z 2006 r. Ale poza Ferrari jest najładniejsze z dotychczas zaprezentowanych.
Protonek
21.02.2016 04:36
Najlepsze malowanie, proste, ale zarazem fajne. Miał być pierwotnie żółty, ale ten projekt wyszedł im znakomicie.
MairJ23
21.02.2016 04:20
Jestem pozytywnie zaskoczony - wogole nie wyglada jak debiutancki Bolid
Yurek
21.02.2016 04:16
[quote="mikonegatio"]To że ostatnich kilka lat to był chory wręcz spadek średniej wieku debiutantów w F1 jest sytuacją nienormalną[/quote] Wyciągacie takich wniosków na podstawie angażu Verstappena jest sytuacją nienormalną. To, że McLaren wygrał pierwszy wyścig F1 w wieku 22 lat, też jest nienormalne? Mistrzostwo Schumiego/Fittipaldiego w wieku 25 lat też? Debiut Thackwella w starych dobrych latach 80. w wieku 19 lat także? [quote="mikonegatio"]tak, to co się stało z tym zespołem od czasu zaprzestania wsparcia fabrycznego to śmiech na sali. I bardzo szkoda[/quote] Potwierdzają to 2013, a szczególnie 2012 rok. Hulkenberg zdobył C32 punktów 51, Gutierrez 6 - w jednym wyścigu na 19, które były rozgrywane w tamtym sezonie. Nie potrafił w 2014 roku być szybszy od Sutila, chociaż Niemiec najbardziej stracił na nowych przepisach i miał zostać "zmiażdżony" przez Gutierreza. Geniusz po prostu. Zresztą co ja się będę rozpisywał. [quote="Mateo_R19"]Wydaję się że brzmi to lepiej niż w 2105[/quote] Kolega jest z przyszłości, jak widzę ;)
Mateo_R19
21.02.2016 04:13
Na FB u Grosjeana jest filmik z wyjazdu tym bolidem. Wydaję się że brzmi to lepiej niż w 2105
Michal2_F1
21.02.2016 04:04
@mikonegatio - sezon przed przejściem do F1 został rozjeżdżony przez debiutującego Calado w GP2. Rok później udowodnił, że to nie był żaden wypadek przy pracy, zdobywając punkty w 1! wyścigu podczas gdy jego partner z zespołu potrafił pojawić się na konferencji prasowej po kwalifikacjach oraz regularnie jeździć w top 8. 2014 to dalsze potwierdzenie jego dyspozycji gdy wywalił Sauberowi miliony w Monako.
THC-303
21.02.2016 04:00
O, tak żałosny Sauber, w którym Hulkenberg zdobył 51 punktów... A papiery na F1 po GP2 to Piquet Jr. też miał świetne, najlepsze oprócz Hamiltona. Zresztą jeśli ktoś twierdzi, że w GP2 Gutierrez był taki super świetny to widział tylko wyniki, a nie wyścigi. W GP3 może i jeździł jak następca Schumachera, nie wiem, nie widziałem. W GP2 dobre wyścigi przeplatał słabymi, mając świetnych inżynierów w ART/Lotusie.
mikonegatio
21.02.2016 03:57
@badyl To nie tak. Ja jak najbardziej uważam Alonso za o niebo lepszego kierowcę, ale myślę, że już niewiele zdziała w tym sporcie i to tyle. Docinkę o "trolliku "pozostawię bez komentarza... @Yurek Gutierrez jak najbardziej jest młodym talentem. To że ostatnich kilka lat to był chory wręcz spadek średniej wieku debiutantów w F1 jest sytuacją nienormalną. Patrząc na historię F1 25-letni kierowca to dopiero młokos. I nie widzę powodów żeby oceniać go tylko na podstawie pobytu w żałosnym Sauberze(tak, to co się stało z tym zespołem od czasu zaprzestania wsparcia fabrycznego to śmiech na sali. I bardzo szkoda). On jeszcze przed przejściem do F1 udowadniał niejednokrotnie, że papiery na wysokie miejsca w F1 ma.
THC-303
21.02.2016 03:57
Yurku, beztalencie bez żadnego przymiotnika to chyba nie jest określenie na miejscu. "Nieprzeciętne beztalencie" czy "koncertowe beztalencie" w odniesieniu do Gutierreza jest dużo bliższe stanowi faktycznemu. Natomiast co do Grosjeana to... nie będę się powtarzał ;) Że crashtesterstwa się wyzbył to może i fakt, za to reszta jego atrybutów nie specjalnie mnie przekonuje.
Michal2_F1
21.02.2016 03:57
Całe szczęście, że nie jest to 'kopia' malowania Renault, Force Indii i McLarena. Liczę, że Reno zmieni na żółte w obliczu tych szaro-czarnych barw :) I oczywiście, że Gutierrez nie powinien być w ogóle w F1. Jest masa lepszych od niego.
Yurek
21.02.2016 03:46
[quote="mikonegatio"]@Yurek no przecież Esteban jeździł równo i raczej bezbłędnie, więc nie widzę powodów żeby nazywać go crasherem.... Wnioski wyciągnij sam.[/quote] 1. na temat "bezbłędnej jazdy" Gutierreza się nie wypowiadam, jeździł owszem równo, tak że zwykle był jedynie przed Marussiami i Caterhamami 2. Grosjean miał opinię crashera w 2012 roku, masz nieaktualne informacje 3. Gutierrez już nie jest "młodym talentem", jest "beztalenciem w średnim jak na kierowcę F1 wieku" 4. ww. kierowca pokazał już, że jego jazda nie była żadnym wypadkiem przy pracy 5. ww. kierowca nie jeździł w sezonie 2012 w Formule 1
badyl
21.02.2016 03:39
[quote="Yurek"]Który to Grosjean, a który Gutierrez[/quote] "crasher, ale W MIARĘ szybki" to Romek, a "młody talent" to Gutierrez ;-) Zaczyna mnie nieźle bawić ten trollik ;-) Alonso "nie napawa wielkim optymizmem", a Gutierrez proszę - "młody talent" :D
mikonegatio
21.02.2016 03:39
@Yurek no przecież Esteban jeździł równo i raczej bezbłędnie, więc nie widzę powodów żeby nazywać go crasherem.... Wnioski wyciągnij sam.
marion6660
21.02.2016 03:39
Wszystko a raczej prowizoryczny układ sił zobaczymy od jutra na testach. Tutaj będzie można śledzić na żywo czasy: http://www.f1today.net/en/season/calendar/f1/tests
Yurek
21.02.2016 03:20
[quote="mikonegatio"]mają jednego crashera, ale w miarę szybkiego, a drugi to młody talent, który musi udowodnić, że jego jazda w latach 2012-2014 to był wypadek przy pracy.[/quote] Który to Grosjean, a który Gutierrez, bo żadnego nie mogę pod te opisy podciągnąć
mikonegatio
21.02.2016 03:16
Wizualnie szkaradne to to. Jakby dali dziecku pobawić się paintem.... Ale wygląd nie jeździ. Jako kierowców mają jednego crashera, ale w miarę szybkiego, a drugi to młody talent, który musi udowodnić, że jego jazda w latach 2012-2014 to był wypadek przy pracy. Ja tam wierzę w Estebana i myślę, że przy dobrych wiatrach będzie w stanie mocno zagrozić Romkowi w pojedynku zespołowym. Ucieszyłbym się gdyby zdobyli jakieś podium w tym sezonie bo byłby to dowód, że nowe zespoły też mogą odnosić sukcesy i zachęciło by to kolejnych konstruktorów do spróbowania swoich sił w F1.
Carolius
21.02.2016 03:11
Troszkę przypomina HRT z 2011. Malowanie ładne, spodziewałem się, że pojawi się trochę sponsorów, a tutaj pusto... To pokazuje, że nie jest łatwo o wsparcie finansowe w F1.
Ambrozya
21.02.2016 03:10
Jedno z ładniejszych jak nie najładniejsze malowanie w stawce. Trochę zalatuje mi Indy ale taki 'american' to akurat zaleta :) Liczę na zamieszanie w stawce z ich strony.
Basshuntersw
21.02.2016 02:45
Dla mnie, wygląda jak Manor.
Yurek
21.02.2016 02:36
Malowanie podobne du Super Aguri SA08, ale malowanie nie jeździ. Może mieć barwy Brabhama BT60B połączone z Footworkiem FA15 - chodzi o to, by był szybki.
enstone
21.02.2016 02:30
Cały czas myślałem, że bolidy będą żółte, ale po powrocie Renault, Gene odpuścił te kolory. Co do barwy są w porządku, szału nie ma, ale wszystko ładnie połączone, tylko znów przednie skrzydło czarne ......
FuX08
21.02.2016 02:24
Ładne kształty i niezłe malowanie. Oby namieszał w stawce.
Kamikadze2000
21.02.2016 02:19
Dobrze wygląda. Całe szczęście, że różni się od McLarena. :))
rydz14_09
21.02.2016 02:13
Przednie i tylne skrzydło identyczne jak w Ferrari. Nie chcieli dać Ferrce trzecich bolidów, to mają dodatkowo trzecie i czwarte.
mich909090
21.02.2016 02:12
Debiutanci, a wyglądem tylko oni dorównują Mercowi ;) Bardzo ładny przód. Ten bolid sprawia lepsze wrażenie od McLarena. Tylko żeby nie był awaryjny.