McLaren oficjalnie zaprezentował MP4-31

Prezentację najnowszej konstrukcji poprzedził wyciek jej zdjęć do Internetu
21.02.1609:38
Mateusz Szymkiewicz
7837wyświetlenia


Ekipa McLaren oficjalnie zaprezentowała model MP4-31, którego zdjęcia wyciekły do internetu już kilka godzin wcześniej.

Początkowo bolid stajni z Woking miał zostać zaprezentowany dziś w południe za pośrednictwem Internetu, lecz już w nocy z soboty na niedzielę pojawiły się w internecie jego pierwsze grafiki, które opublikował serwis f1fanatic.co.uk. Z tego powodu zespół zdecydował się na wcześniejszą prezentację i już kilkanaście minut po dziewiątej wydano oficjalną publikację.

Jak możemy zauważyć na zdjęciach, McLaren zdecydował się w tym roku zmodyfikować budowę nosa, który wydaje się być węższy i ma masywniejsze mocowanie skrzydła. Ponadto inżynierowie brytyjskiej ekipy najprawdopodobniej zdecydowali się na zastosowanie „kanału S”, którego zadaniem jest przenoszenie powietrza przez nos do dolnych struktur bolidu w celu poprawienia docisku aerodynamicznego.

Zauważalne są również nieco większe sekcje boczne, co ma najpewniej związek z gruntowną przebudową jednostki napędowej Hondy, która była źródłem największych problemów stajni z Woking w sezonie 2015. Modyfikacji uległo także malowanie, na którym widnieje teraz mniej koloru czerwonego niż przed rokiem.

MP4-31 zadebiutuje na torze wyścigowym już jutro podczas pierwszego dnia przedsezonowych testów w Barcelonie. W poniedziałek oraz środę nad nowym bolidem ma pracować z inżynierami Jenson Button, natomiast we wtorek oraz czwartek stery przejmie Fernando Alonso.

^galeria,735

KOMENTARZE

31
ds90
22.02.2016 10:04
[quote="Yurek"] W zasadzie to nie ma sensu przepowiadać przyszłości przed startem sezonu. Testy to testy, tyle. [/quote] Oczywiście. Ale jeśli przykładowo będą rekordowo szybcy, to jest to już dość fajna zaliczka. Tak samo w druga stronę. Jak będą jeździć najwolniej, to za dobrze to nie wróży. Wiadomo czego się mniej więcej spodziewać. Ale do wyścigu niecałe 4 tygodnie, a fabryki stać odłogiem nie będą :)
Yurek
21.02.2016 11:22
[quote="ds90"]nie ma sensu przed jutrem przepowiadać przyszłości[/quote] W zasadzie to nie ma sensu przepowiadać przyszłości przed startem sezonu. Testy to testy, tyle. [quote="ds90"]Poza tym nie od parady ten bolid jest czarny[/quote] Na znak żałoby, bo Renault i McLaren czują, że im nie pójdzie w tym roku. Lotus w 2012 też miał żałobę, bo się zadłużyli ;)
ds90
21.02.2016 10:47
Jestem zaskoczona, bo widziałam mnóstwo komentarzy wychwalających jaki to nie jest chudziutki ten bolid, a mnie także wydaje się jakiś taki niezgrabny... Tak jak większości z Was. Może to mocowanie przedniego skrzydła jakoś zaburza mi proporcje. Co do wyników nie ma sensu przed jutrem przepowiadać przyszłości. Raz, że najważniejszy jest silnik i choćby nie wiem jak genialną pracę aerodynamicy wykonali - jeśli jednostka napędowa nie będzie niezawodna - to i tak za dużo nie zwojują. Dwa - to co jest najbardziej istotne i tak jest niewidoczne dla oka. Poza tym nie od parady ten bolid jest czarny, żeby nie było za dużo widać...
paymey852
21.02.2016 10:22
"nie wiem co to ma niby ukazać'' to że docisk podłogi zaczyna się na przednim skrzydle. Dla ciebie przednie skrzydło to taki standardowy prostokąt z przodu porównaj sobie RedBulla z Mercem . oprócz p. skrzydła wyglądają podobnie tak jak reszta stawki a jednak w mokrych warunkach pokazują potencjał komentarze typu nie poprawili się bo nie widzę na zdjęciu - są delikatnie mówiąc zabawne
mikonegatio
21.02.2016 07:56
@paymey852 nie wiem co to ma niby ukazać. Wszystkie skrzydła z obecnej stawki robią takie cuda.
gnt3c
21.02.2016 07:44
do odśnieżania dobry
paymey852
21.02.2016 07:26
@mikonegatio najlepszym dowodem jak bardzo jesteś w błędzie jest bolid Adriana N. https://www.youtube.com/watch?v=ZlDnd3B1rhs po za tym oceniasz zmiany JEDYNIE zewnętrzne a ta najważniejsza jest w środku
mikonegatio
21.02.2016 05:56
@badyl Ale większość z tych 25% to jest już i tak wygenerowana przez sam kształt podstawy tego skrzydła. Jakieś różnice w poszczególnych owiewkach i innych dziwactwach na przednim skrzydle ma już naprawdę nikłe znaczenie. To samo z podłogą. Tam już jest wyczerpana możliwość wielkiego rozwoju.
badyl
21.02.2016 04:35
[quote="mikonegatio"]Przednie skrzydło generuje niewielką część całego docisku aerodynamicznego.[/quote] Że co? Około 25% całego samochodu to niewielka część? Proszę... Podłoga to kolejne koło 40%, więc nie wiem co ty bierzesz pod uwagę mówiąc o aucie, że się nie zmieniło...
Yurek
21.02.2016 04:18
Absurdalna porada na absurdalny tok myślenia.
mikonegatio
21.02.2016 04:13
@Yurek problem w tym, że Ty zamiast zająć się meritum sprawy to zbaczasz w kierunku składania mi jakichś absurdalnych porad żebym składał aplikacje do Mclarena. Tak się nie powinno dyskutować.
Yurek
21.02.2016 04:08
Nie mogę, forum służy do wymiany zdań/opinii, taka jest jego rola. Jeżeli się z Tobą nie zgadzam, daję to do zrozumienia i podaję argumenty, that's all.
mikonegatio
21.02.2016 04:00
@Yurek Możesz przestać się mnie czepiać w każdym wątku? To co piszę to tylko moje zdanie i mam do tego prawo. @badyl Przednie skrzydło generuje niewielką część całego docisku aerodynamicznego. Choćby nie wiem jak z nim cudowali to wiele nie zdziałają. A w kwestii podłogi to tam też od kilku lat już nie ma wiele miejsca na rozwój. Trzeba czekać na odmrożenie przepisów żeby pojawiły się jakieś nowe ciekawe rozwiązania w tym obszarze.
badyl
21.02.2016 03:43
[quote="mikonegatio"]Nie trzeba posiadać wielkiej wiedzy z zakresu aerodynamiki żeby stwierdzić, że jest prawie tak samo jak w zeszłym roku.[/quote] Co jest niższe, IQ, czy liczba lat? Pod podłogę zajrzałeś? Bo ona jest OGROMNYM elementem aerodynamicznym. Przednie skrzydło porównałeś? Symulację przepływu powietrza wokół bolidu jak rozumiem przeprowadzasz "na rzut oka" na dowolne zdjęcie? Kysz, trollu :P
Yurek
21.02.2016 03:41
@mikonegatio - wszyscy wiedzą, że w McLarenie pracują sami debile, którzy jedyne co robią w pracy to piją, dlatego nic się nie zmieniło. Stąd też moja rada, byś tam aplikował. Nb. jednak trzeba posiadać wiedzę z zakresu aerodynamiki, by się wypowiadać nt. zmian w chassis. Bo "na oko" to wiesz co się stało. Polecam f1technical albo racecar-engineering.
mikonegatio
21.02.2016 03:33
@Yurek Nie trzeba posiadać wielkiej wiedzy z zakresu aerodynamiki żeby stwierdzić, że jest prawie tak samo jak w zeszłym roku.
Yurek
21.02.2016 03:18
@mikonegatio - czemu nie złożyłeś CV do McLarena, skoro potrafisz na podstawie kilku zdjęć ocenić szybkość samochodu. Marnujesz się tutaj.
marios76
21.02.2016 03:17
Czarno to widzę ... ;)
mikonegatio
21.02.2016 03:09
Zanosi się na kolejny kiepski rok McLarena. W samochodzie wielkich zmian nie widać, a przecież ktoś udowodnił, że w zeszłym sezonie pod koniec oni tracili już nie tylko na prostych, ale także w zakrętach. To jak oni chcą zyskać tyle czasu do Srebrnych Strzał skoro prawie w ogóle nadwozia nie zmienili? Oj, kiepsko to widzę. Kierowcy też nie napawają wielkim optymizmem bo nie dość, że mają zupełnie inne style jazdy to wątpię że będą w stanie się zmotywować do rozwijania tego paździerzu. Moja prognoza na ich sezon to póki co 6-7 miejsce w generalce konstruktorów.
ice
21.02.2016 12:30
Wygląda równie topornie jak zeszłoroczny
badyl
21.02.2016 12:00
Też odnoszę wrażenie kwadratowości, szczególnie jak z pola widzenia "wyłączy się" sekcje boczne. Za to z bocznej perspektywy jest w tym auto wrażenie jakiejś lekkości... chociaż przez tą jednolitą czerń traci się (przynajmniej ja) poczucie głębi i nie do końca widać jak bardzo te wtłoczenia i wytłoczenia się układają. Zobaczymy w dziennym świetle. W auto wierzę, inżynierów dobrych w McL nie brakuje, oby ten nieszczęsny silnik działał.
enstone
21.02.2016 11:31
Jakoś topornie wygląda ten bolid, tak kwadratowo. Kolejny ciemny bolid, będzie mylony zapewne z Renault, jeżeli Ci pozostawią takie malowanie.
paymey852
21.02.2016 11:14
@Mr President To teraz wytłumacz czemu Mercedes ma tyle [quote]miejsca do zagospodarowania[/quote]
Mr President
21.02.2016 10:50
Biednie wyglądają te sekcje boczne bez żadnego napisu, brzydkie malowanie żeby "naklejki" było lepiej widać, a i tak mnóstwo miejsca do zagospodarowania. Cóż, sponsorzy zapewne obawiają się, że McLaren pozostanie w dolnej połowie stawki, choć potencjał ma ogromny.
FuX08
21.02.2016 10:33
Brzydki, jakiś taki kwadratowy. I kolejny w ciemnych barwach:(
macieiii
21.02.2016 09:58
Pamiętam jak dziś, gdy konkurencja mówiła o McLarenie że wygląda "dziwnie" w sezonie gdzie zastosowali kanał F.
paymey852
21.02.2016 09:52
Spodziewałem się niewielkich zmian ale Merc i Ferrari mają zupełnie nowe i inne przednie skrzydła a McLaren to ma jakiś zupełnie dziwaczny http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2016/02/mclaren-honda-mp4-31-2016-e.jpg
Mariusz
21.02.2016 09:36
Takie "wycieki" zazwyczaj są kontrolowane przez odpowiednich pracowników działu public relations. Choć oczywiście nie zawsze. ;-)
Gie
21.02.2016 07:33
Czy ten nos nie jest nadzwyczaj chudy (z grubości) w miejscu mocowania do samochodu? Chyba że to czarny kolor jakoś wypacza perspektywę na pierwszym zdjęciu.
rydz14_09
21.02.2016 07:24
Jakiś taki dziwnie pochylony do przodu, ciekawe czy to zdjecie jest tak zrobione czy może inżynierowie McLarena wymyślili coś "niesamowitego".
michal132
21.02.2016 06:55
bolid jak bolid ciekawe jaki silnik