Paul di Resta zwycięzcą drugiego wyścigu DTM na Hockenheim (akt.)
Timo Glock został wyklyczony z wyników wyścigu.
08.05.1616:05
3411wyświetlenia

Paul di Resta zdominował rywalizację w drugim wyścigu weekendu DTM na torze Hockenheim, obejmując dzięki odniesionemu zwycięstwu prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw.
Startujący z pierwszego pola kierowca Mercedesa idealnie wykorzystał moment zgaśnięcia czerwonych świateł i już po dwóch sektorach mógł pochwalić się solidną przewagą nad resztą stawki. W drugim zakręcie doszło jednak do incydentu, w którym uderzony przez Antonio Felixa da Costę Esteban Ocon wywiózł ze sobą z toru Bruno Spenglera i próbującego szukać drogi ucieczki Jamiego Greena.
W przeciwieństwie do di Resty, rozpoczynający zmagania z drugiego pola Augusto Farfus popisał się kiepskim startem i spadł za Garry'ego Paffetta i Maxime'a Martina. Chociaż po kilku okrążeniach Brazylijczykowi udało się przebić na trzecie miejsce, to jednak nie był w stanie zredukować oscylującej w granicach pięciu sekund straty do doświadczonego zawodnika Mercedesa.
Pomimo dość wolnego postoju di Resta powrócił na tor przed Pafettem i od razu zajął się budowaniem bezpiecznej przewagi. Zawodnik z angielskiego Bromley otrzymał z kolei karę przejazdu przez pit lane, nałożoną przez sędziów za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego, przez który mogło dojść do kolizji z kierującym się do swoich mechaników Robertem Wickensem.
Niezagrożony di Resta umacniał pozycję lidera, wpadając na metę z 13-sekundową przewagą nad Timo Glockiem i odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w DTM od 2010 roku. Na najniższym stopniu podium stanął Augusto Farfus, za którym uplasował się Martin odpierający presję płynącą ze strony odrabiającego straty po karze Paffetta. Dalej w tabeli znaleźli się Wickens i Tom Blomqvist. Nico Muller i Marco Wittmann skorzystali z kolei na szerokim wyjeździe Martina Tomczyka, do jakiego doszło w końcówce wyścigu na wjeździe w sekcję stadionową - cała trójka uzupełniła czołową dziesiątkę.
Aktualizacja: Po zakończeniu wyścigu i kontroli technicznej, sędziowie podjęli decyzję o wykluczeniu Glocka z wyników wyścigu z powodu niezgodności z regulaminem wymiarów pokrywy bagażnika. Oznacza to, że na drugie miejsce awansował Farfus, a na trzecie - Maxime Martin.
| P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Paul di Resta (3) | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | 1h01m42,654 | 25 | |
| 2 | Augusto Farfus (18) | BMW M4 DTM | 37 | +0:13,905 | 18 | |
| 3 | Maxime Martin (36) | BMW M4 DTM | 37 | +0:14,493 | 15 | |
| 4 | Gary Paffett (2) | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | +0:15,055 | 12 | |
| 5 | Robert Wickens (6) | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | +0:19,377 | 10 | |
| 6 | Tom Blomqvist (31) | BMW M4 DTM | 37 | +0:21,690 | 8 | |
| 7 | Nico Muller (51) | Audi RS5 DTM | 37 | +0:22,220 | 6 | |
| 8 | Marco Wittmann (11) | BMW M4 DTM | 37 | +0:23,790 | 4 | |
| 9 | Martin Tomczyk (100) | BMW M4 DTM | 37 | +0:24,454 | 2 | |
| 10 | Mike Rockenfeller (99) | Audi RS5 DTM | 37 | +0:31,303 | 1 | |
| 11 | Edoardo Mortara (48) | Audi RS5 DTM | 37 | +0:50,053 | ||
| 12 | Maximilian Gotz (84) | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | +0:56,722 | ||
| 13 | Adrien Tambay (27) | Audi RS5 DTM | 37 | +1:02,408 | ||
| 14 | Christian Vietoris (8) | Mercedes-AMG C63 DTM | 37 | +1:05,985 | ||
| 15 | Lucas Auer (22) | Mercedes-AMG C63 DTM | 35 | +2 okr. | ||
| 16 | Daniel Juncadella (12) | Mercedes-AMG C63 DTM | 29 | +8 okr. | ||
| Niesklasyfikowani | ||||||
| 17 | Miguel Molina (17) | Audi RS5 DTM | 22 | |||
| 18 | Timo Scheider (10) | Audi RS5 DTM | 18 | |||
| 19 | Mattias Ekström (5) | Audi RS5 DTM | 16 | |||
| 20 | Antonio Felix da Costa (13) | BMW M4 DTM | 11 | |||
| 21 | Bruno Spengler (7) | BMW M4 DTM | 1 | |||
| 22 | Esteban Ocon (34) | Mercedes-AMG C63 DTM | 0 | |||
| 23 | Jamie Green (53) | Audi RS5 DTM | 0 | |||
| Zdyskwalifikowani | ||||||
| 24 | Timo Glock (16) | BMW M4 DTM | 37 | |||
Pole position: Paul di Resta - 1:34,060 Najszybsze okrażenie: Paul di Resta - 1:35,335 na 16 okrążeniu
Nataniel Piórkowski