Markiełow zwycięzcą piątkowego wyścigu GP2 w Monte Carlo
Rosjanin skorzystał na okresach wirtualnej neutralizacji zarządzanych pod koniec zmagań.
27.05.1613:33
1981wyświetlenia

Artjom Markiełow odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu GP2 w Monte Carlo, wykorzystując ciąg okresów wirtualnej neutralizacji i broniąc się przed presją ze strony Normana Nato.
Markiełow, który po kraksie w kwalifikacjach rozpoczynał wyścig z piętnastego pola, pokonał pierwszy stint na podstawowej mieszance ogumienia, pozostając na torze znacznie dłużej niż jego najbliżsi konkurenci. Wirtualne neutralizacje, zarządzone w krótkich odstępach czau po dwóch incydentach z udziałem Luki Ghiotto, pozwoliły Rosjaninowi zyskać olbrzymią, półminutową przewagę nad Nato.
Po zjeździe do boksów, do jakiego doszło bezpośrednio po wznowieniu rywalizacji, Markiełow powrócił na tor na opcjonalnym ogumieniu, tuż przed bolidem Nato, za którym szybko pojawił się także samochód Olivera Rowlanda. Cała trójka jechała w zbitej grupie przez około dwa okrążenia, co na dojeździe do Mirabeau starał się wykorzystać reprezentant teamu Racing Engineering. Podjęta przez niego próba wyprzedzania spełzła na niczym, a Markiełow przeciął linię mety jako lider wyścigu.
Nato kontrolował większość piątkowych zmagań po objęciu prowadzenia na starcie, utrzymując się przed Siergiejem Sirotkinem oraz Jordanem Kingiem. Tester Renault Sport F1 odpadł z rywalizacji po zbyt szerokim najechaniu na wysoki krawężnik znajdujący się w szykanie za basenem i uderzeniu w metalową barierę. Wkrótce swój bolid uszkodził także trzeci kierowca Manora.
Na pechu wspomnianych wcześniej kierowców skorzystał Rowland, który na początku zmagań uporał się z Mitchem Evansem i szybko stał się najbliższym rywalem Nato w walce o prowadzenie. Wolny postój francuskiego zawodnika pozwolił Brytyjczykowi bardzo mocno zredukować stratę do prowizorycznego lidera, jednak ten na kolejnych okrążeniach zdołał dogrzać ogumienie do optymalnej temperatury i ponownie zbudować nad nim względnie bezpieczną, kilkusekundową przewagę.
Na czele wciąż pozostawał czekający na postój Markiełow, notujący konkurencyjne czasu okrążeń pomimo zużywających się twardszych opon. Dzięki sprzyjającym okolicznościom, po wizycie w boksach Rosjanin utrzymał pozycję lidera, przekraczając linię mety z przewagą 1,5s nad Nato i Rowlandem. Za podium znaleźli się Alex Lynn i Mitch Evans. Drugą połowę czołowej dziesiątki otwiera nazwisko Raffaele Marciello, za którym uplasował się startujący na opcjonalnym ogumieniu Antonio Giovinazzi oraz Marvin Kirchhofer (Niemiec rozpocznie sobotni wyścig z pierwszego pola startowego). Dwie ostatnie punktowane lokaty przypadły w udziale Nobuharu Matsushitcie i Danielowi de Jongowi.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Artiom Markiełow (10) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | 1h01m27,183 | 25 | |
2 | Norman Nato (3) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:01,541 | 18 | |
3 | Oliver Rowland (22) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:03,187 | 15 | |
4 | Alex Lynn (5) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:03,187 | 12 | |
5 | Mitch Evans (7) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:11,723 | 10 | |
6 | Raffaele Marciello (9) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:15,025 | 8 | |
7 | Marvin Kirchhofer (19) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:21,153 | 6 | |
8 | Nobuharu Matsushita (1) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:21,582 | 4 | |
9 | Daniel de Jong (23) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:22,343 | 2 | |
10 | Arthur Pic (12) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:23,333 | 1 | |
11 | Antonio Giovinazzi (20) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:25,037 | ||
12 | Sergio Canamasas (18) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:30,192 | ||
13 | Sean Gelael (8) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:31,295 | ||
14 | Gustav Malja (11) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:34,900 | ||
15 | Pierre Gasly (21) | Dallara GP2/11 Renault | 40 | +0:49,748 | ||
16 | Philo Paz Armand (14) | Dallara GP2/11 Renault | 39 | +1 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
17 | Luca Ghiotto (15) | Dallara GP2/11 Renault | 35 | |||
18 | Jimmy Eriksson (25) | Dallara GP2/11 Renault | 32 | |||
19 | Jordan King (4) | Dallara GP2/11 Renault | 27 | |||
20 | Nabil Jeffri (24) | Dallara GP2/11 Renault | 23 | |||
21 | Siergiej Sirotkin (2) | Dallara GP2/11 Renault | 22 | |||
22 | Nicholas Latifi (6) | Dallara GP2/11 Renault | 21 |
Pole position: Siergiej Sirotkin - 1:19,186 (+4 pkt.)Najszybsze okrażenie: Pierre Gasly - 1:20,469 na 0 okrążeniu (+2 pkt.)
KOMENTARZE