GP Monako: Ricciardo zdobywa pierwsze pole position w karierze

Australijczyk popisał się fantastycznym czasem 1:13,622
28.05.1615:17
Mateusz Szymkiewicz
5801wyświetlenia


Q1

Jeszcze przed rozpoczęciem sesji na końcu pit lane ustawił się sznur bolidów, na którego czele stanął Rio Haryanto, natomiast na jego końcu obaj reprezentanci Mercedesa na ultramiękkich oponach. Mimo to kierowcy nie otrzymali szansy na pokonanie mierzonego okrążenia, ponieważ po 30 sekundach w bolidzie Felipe Nasra doszło do widowiskowej awarii silnika spalinowego, która wymusiła na Brazylijczyku zatrzymanie swojego Saubera na torze, natomiast na sędziach wywieszenie czerwonej flagi.

Przerwa w jazdach nie trwała jednak długo i po sześciu minutach wznowiono sesję. Tym razem pierwsze na torze pojawiły się bolidy Haasa, natomiast za nimi byli Hamilton i Rosberg. Pierwsze rezultaty zawodników z czołówki były jednak dalekie od ideału i dopiero za drugim podejściem zameldowali się na mecie z konkurencyjnymi czasami.

Kolejna czerwona flaga pojawiła się na torze w Monte Carlo na ponad sześć minut przed końcem Q1. Jej sprawcą był Max Verstappen, który zahaczył prawym przednim kołem o barierkę przy wyjściu z zakrętu numer 15, po czym robił się na kolejnym wirażu. Dla Holendra była to o tyle dramatyczna sytuacja, ponieważ jego czas okrążenia nie przekroczył 107 procent i najpewniej zostanie dopuszczony do startu z przedostatniego pola.

Ostatecznie najlepszy czas wykręcił Sebastian Vettel, a w pierwszej piątce znaleźli się Hamilton, Rosberg, Ricciardo i Perez. Do Q2 z kolei nie awansowali siedemnasty Ericsson, osiemnasty Palmer, dziewiętnasty Haryanto, dwudziesty Wehrlein, a także Verstappen i Nasr.

Q2

Tak jak w Q1, kierowcy z czołówki zaczęli wykręcać konkurencyjne czasy dopiero na drugim mierzonym okrążeniu i na czele znalazł się Lewis Hamilton z 1:14,056, natomiast za nim Nico Rosberg ze stratą prawie pół sekundy, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel i zaskakująco szybcy reprezentanci Toro Rosso z Daniiłem Kwiatem na czele.

Dopiero pod koniec drugiej serii przejazdów udało się pobić rezultat Hamiltona, a kierowcą który tego dokonał był Nico Rosberg. Niemiec pokonał Brytyjczyka tylko o 0,013 sekundy, natomiast za duetem Mercedesa ukończyli Q2 Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo i Kimi Raikkonen. Do finałowego segmentu czasówki nie dostali się odpowiednio Valtteri Bottas, Esteban Gutierrez, Jenson Button, Felipe Massa, Romain Grosjean i Kevin Magnussen.

Q3

Ostatnia część kwalifikacji zaczęła się od mocnego uderzenia. Lewis Hamilton na końcu alei serwisowej zgłosił swojemu zespołowi brak mocy, po czym został zepchnięty przez mechaników do garażu w celu naprawienia awarii.

Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Nico Hulkenberg, który wylegitymował się czasem 1:15,120, natomiast zawodnicy z czołówki zaprezentowali konkurencyjne osiągi dopiero za drugim podejściem. Na czele znalazł się Daniel Ricciardo ze świetnym 1:13,622, jako pierwszy pokonując barierę 1:14 w ten weekend. Zaraz po nim na drugie miejsce wskoczył Nico Rosberg z wynikiem 1:13,913, natomiast po uporaniu się z problemami technicznymi na tor wyjechał Hamilton.

Brytyjczyk swój najlepszy czas uzyskał dopiero podczas trzeciego mierzonego okrążenia i wystarczyło ono jedynie do wywalczenia drugiej linii za Nico Rosbergiem oraz Danielem Ricciardo, który zdobył pierwsze w karierze pole position. Czwarty był Sebastian Vettel, piąty Nico Hulkenberg, szósty Kimi Raikkonen z karą cofnięcia na starcie za wymianę przekładni, siódmy Carlos Sainz, ósmy Sergio Perez, dziewiąty Daniił Kwiat, a dziesiąty Fernando Alonso.

Wyniki kwalifikacji do GP Monako



Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,2m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

KOMENTARZE

26
Yurek
29.05.2016 09:07
[quote="enstone"]TAG "sponsorowało" silniki Porsche dla McLarena był to taki branding jak jest teraz pomiędzy TAG a Renault/ Red Bull[/quote] Boże. Nie, nie był, wtedy był McLaren-TAG, teraz jest Red Bull-TAG Heuer. Zrozum, że silniki Porsche miały branding TAG, a nie TAG Heuer. Czy naprawdę tak ciężko to pojąć? Przyznać się do błędu? [quote="enstone"]Heuer dołączyło do TAG w 1985r, w 85r Mclaren zdobył x2 PP, a 86r x2 PP, ale kuje Cię w oczy ten "Heuer" czy jak ??! ..... :)[/quote] Kłują mnie przekłamania statystyczne i ignorancja.
alienjam
28.05.2016 10:07
@mcracer1993 Zobaczymy ale myślę, że to jest bardzo prawdopodobne bo jakoś nie wierzę, że Ferrari będzie w stanie odrobić straty z kwalifikacji a i wcale się nie zdziwię jak będą musieli się bronić przed STR. Tymczasem czas goni i kolejne obietnice nie znajdują pokrycia.
mcracer1993
28.05.2016 09:49
@alienjam Które są w większości słuszne. Zobaczymy co ci dwaj panowie pokażą w wyścigu i czy będziemy świadkami kolejnych narzekań (połączonych z przekleństwami) z ich udziałem.
alienjam
28.05.2016 09:35
@mcracer1993 Co do Kimiego - pomimo całej mojej sympatii dla tego kierowcy to jego czas już dawno minął, teraz jest jak ta przysłowiowa baletnica co jej rąbek sukienki przeszkadza ;) Stąd jego ciągłe narzekania. Co do jego przyjaźni z Sebastianem - jak widać swój do swego ciągnie :P Zaznaczam, że to tylko moje subiektywne opinie ;)
mcracer1993
28.05.2016 09:21
@alienjam No to chyba powiedziałem komuś wcześniej, że kierowcy Ferrari są komiczni - właśnie przez to bezsensowne narzekanie przez radio, bo Kimi wcale nie jest lepszy od Seba. Też narzekać potrafi, co pokazał już jeżdżąc w Lotusie - pewnie teraz tym zaraził Vettela, a że Ci dwaj panowie się przyjaźnią to moim zdaniem jest to dość mocny argument. Też pozdrawiam.
alienjam
28.05.2016 09:06
@mcracer1993 Tak na prawdę to żadne tłumaczenie a i pecha bym się tu nie doszukiwał a braku w wyczuciu bolidu i możliwe zbyt dużej presji. Tak jak napisałeś blado to wyszło. Myślę, że Max nie musi się uczyć od innych bo talentu i naturalnej szybkości mu nie brakuje ale w mojej opinii wszystko wokół niego dzieje się szybciej niż powinno i to go zgubi a szkoda by było gdyby przez chorą politykę Red Bulla został "zmarnowany". Zgadzam się z Tobą, że powinien startować w innej serii i szlifować swoje umiejętności. A co do Vettela - jego jęczenie i bezradne wylewanie żółci robi się śmieszne :D Widać skutki bezstresowego wychowania dr Marko i spółki ;) Pozdrowienia.
mcracer1993
28.05.2016 08:32
@alienjam Szef zespołu wytłumaczył się tak: [quote]Max miał dzisiaj pecha. Uderzył w ścianę na wejściu w szykanę i na tym zakończył swój udział w sesji. Szkoda, ponieważ prezentował się z naprawdę dobrej strony. Naturalnie jest rozczarowany tym co się stało, ale szybko się z tym upora i na pewno juto będzie starał się zapewnić nam jak najlepszy wynik.[/quote] Moim zdaniem blado to wyszło Hornerowi. Dlatego Max powinien się uczyć szybkiej jazdy blisko barier od swojego kolegi z zespołu ale też przy okazji powinien obejrzeć onboard Roberta Kubicy sprzed 6 lat właśnie z GP Monako. Pozdrawiam. @FM WMR Jak mam przestać skoro mówimy o kierowcy, który powinien w tym wieku jeszcze startować w innej serii wyścigowej? Natomiast przestać nawijać makaronu na uszy to powinien Vettel. Przecież to oglądają dzieci, a Seb w sposób bezceremonialny przez radio przeklina. A te pipy nic w ogóle nie dają, bo bluzgi są łatwe do rozszyfrowania.
FM WMR
28.05.2016 08:28
@mcracer1993 -nie nawijaj makaronu na uszy,bo temat został przerobiony,"incydent" i tyle.Co do mm Rosberga przy bandzie,to raczej nie fart tylko wynik wyciskania soków z bolidu.Ten tor nie wybacza błędów,więc błędu nie było tylko szukanie limitu raczej.A co do Dana to SZACUN.
mcracer1993
28.05.2016 08:23
[quote="marios76"]Oczekuję wiec konsekwencji w polityce, albo czas uwierzyć, ze Max jest nie tylko talentem, ale i pupilkiem[/quote] Z tym drugim członem, a szczególnie tym drugim konkretnym słowem bym polemizował. [quote="marios76"] Ten team przestal byc kosmiczny, zaczął byc komiczny[/quote] No to niedługo ten pierwszy człon będzie znowu aktualny, a z tym drugim członem to komiczni są też kierowcy Ferrari, czyli Vettel i Raikkonen. To co oni wygadują przez radio to po prostu śmiać mi się chce. Oczywiście te pretensje w których występują słowa (tłumacząc na polski) na k,p,h,s itd. są szczere ale i tak jak wspomniałem śmieszne. :D
marios76
28.05.2016 06:58
@mcracer1993 Rosberg ostatnio doprowadzil do skasowania dwoch bolidow Mercedesa, ale nie widzę by kontynuowal karierę w Manorze, a Kwiat zostal zwolniony po incydencie w jednym wyscigu... A tu proszę, jeszcze sie wyscig nie zaczął, a Max dwa razy rozbił bolid, w dodatku bez walki z rywalem. Oczekuję wiec konsekwencji w polityce, albo czas uwierzyć, ze Max jest nie tylko talentem, ale i pupilkiem:) Z Red Bulla i ich zachowań będę kpil już zawsze. Ten team przestal byc kosmiczny, zaczął byc komiczny:D
alienjam
28.05.2016 06:10
@mcracer1993 Jak Horner wytłumaczył wypadek Maxa ? A co do Rosberga - owszem niewiele zabrakło ale nie rozbił się a Max tak. Miał się trzymać z dala od barier ale chyba za bardzo chciał i wyszedł brak doświadczenia i niezupełna znajomość bolidu (może za duża presja po poprzednim Grand Prix ?). Zgodnie z logiką wyjaśnień szefostwa Red Bulla o powodach zamian miejsc Maxa i Daniła czekam tak jak @marios76 na wymianę Maxa z Carlosem ;)
mcracer1993
28.05.2016 05:20
@marios76 Już szef zespołu Horner wytłumaczył się z wypadku Maxa. Zresztą co byś powiedział jakby Rosberg rozbił się w tym samym miejscu, gdzie się rozbił Verstappen? I wtedy byś powiedział, że musi być zamiana miejsc z Werhleinem? Słaby argument, choć naprawdę niewiele brakowało, a wylądowałby w barierach.
marios76
28.05.2016 04:59
Ricciardo znakomicie , choć sądzę, że Lewis gdyby nie problemy ( który to już raz? ) powalczylby z Danielem. A jak wypadł Verstappen? ;) Źlemu nie zżyczę, mam w składziew GP , ale chyba doświadczenia zabrakło? Dwa wypadki na 3 treningach, nic tylko zamiana miejsc z Sainzem! Czekam na ten ruch szefostwa Red Bulla , albo tlumaczenia:)
enstone
28.05.2016 03:52
@Yurek TAG "sponsorowało" silniki Porsche dla McLarena był to taki branding jak jest teraz pomiędzy TAG a Renault/ Red Bull Heuer dołączyło do TAG w 1985r, w 85r Mclaren zdobył x2 PP, a 86r x2 PP, ale kuje Cię w oczy ten "Heuer" czy jak ??! ..... :)
Yurek
28.05.2016 02:36
[quote="enstone"]Zluzuj porty i przeczytaj ze zrozumieniem mój wpis bo plujesz jadem ....[/quote] Przeczytałem go ze zrozumieniem i wynika z niego, że Twoim zdaniem jest to ósme PP silnika TAG Heuer. Więc wyprostowałem ten błąd, tyle.
enstone
28.05.2016 02:15
@Yurek Zluzuj porty i przeczytaj ze zrozumieniem mój wpis bo plujesz jadem ....
TommyYse
28.05.2016 01:43
@rocque Jak będzie padać to na starcie :P
rocque
28.05.2016 01:39
Nawet jak ma padać to raczej dobrze, że supermiękkie. Może zostać dłużej na torze, jak innym skończą się opony i będą musieli zjechać przy wątpliwej pogodzie to może być jeden stop do przodu.
mcracer1993
28.05.2016 01:34
No także po raz czwarty obejrzeliśmy reklamę pasty do zębów z udziałem Ricciardo (po trzech zwycięstwach w Kanadzie, na Węgrzech oraz w Belgii sprzed 2 lat oraz po wygranych qualach tutaj w Monako). Jeżeli to jest prawda, że RIC wystartuje na supermiękkich oponach to super sprawa - o ile nie będzie jutro padać. Także Maxowi radzę się uczyć szybkiej jazdy blisko barier od swojego zespołowego kolegi. Bo popularne polskie przysłowie mówi, że nieszczęścia chodzą parami to niestety ale miało swoje uzasadnienie też podczas dzisiejszego dnia. @enstone Tak pewnie myślał ale analiza Paula di Resty z telewizji Sky Sports nie kłamie. Po za tym Rosbergowi się pofarciło, bo dwóch mm mu zabrakło i miałby tą samą historię jaką miał Max - notabene w tym samym miejscu.
Yurek
28.05.2016 01:33
[quote="enstone"]To 8 PP dla silnika TAG-Heuer w Formule 1. :D[/quote] Pierwsze, Panie Statystyku. Silniki McLarena nosiły nazwę TAG, ew. TAG Porsche. W 1984 roku Heuer był niezależną firmą.
alienjam
28.05.2016 01:30
@+AS+ Tak wiem o tym ale myślę, że ewentualne opady bardziej przeszkodzą Rosbergowi i Hamiltonowi niż Ricciardo który będzie miał przewagę PP i aerodynamikę Red Bulla. Oczywiście nie wiemy jak ustawione są bolidy więc jutro się przekonamy :)
enstone
28.05.2016 01:28
To 8 PP dla silnika TAG-Heuer w Formule 1. :D A co do Verstappena to pewnie myślał, że to jak F1 Challenge i ustawienia uszkodzeń są na 0%, dlatego takie uderzenie kołem w bandę nic by nie uszkodziło....
Yurek
28.05.2016 01:27
Mercedes nie zdobył PP! To koniec! Po prawie 20 latach przestaję oglądać F1! Przerzucam się na golf!
+AS+
28.05.2016 01:27
@alienjam Zapowiadane są opady deszczu, więc co do tych opon... ;)
alienjam
28.05.2016 01:22
Nareszcie Mercedes pokonany w czystej walce ! Daniel wygrał kwalifikacje w trzecim sektorze - kapitalna jazda i ciekawa strategia z super miękkimi oponami na start, nie mogę się doczekać wyścigu :D
TommyYse
28.05.2016 01:21
Dan the man! Nie wspominacie o tym tutaj, ale Dan wystartuje na Supermiękkich.