Sauber rozważa przejście na silniki Hondy lub Mercedesa w sezonie 2018

Szefowa zespołu - Monisha Kaltenborn, przyznaje, że jej zespół ma do wyboru kilka opcji.
31.03.1713:07
Nataniel Piórkowski
2930wyświetlenia


Sauber w dalszym ciągu ocenia opcje związane z jednostkami napędowymi na sezon 2018. Wśród potencjalnych kandydatów na dostawców mają znajdować się Mercedes i Honda.

Stajnia z Hinwil była łączona z przejściem na jednostki Hondy już w ubiegłym roku. Plotki o takiej współpracy przybrały na sile tuż przed startem bieżącego sezonu, gdy okazało się, że po fatalnych zimowych testach McLaren bierze pod uwagę możliwość powrotu do używania silników Mercedesa.

Obecność Pascala Wehrleina w Sauberze otwarła także opcję związaną z mariażem z Mercedesem. W zamian za zapewnienie niemieckiemu kierowcy wyścigowego fotela, zespół mógłby liczyć na obniżkę ceny dostaw jednostek napędowych, podobnie jak miało to miejsce rok temu w przypadku Manora.

Ostateczna decyzja w tej sprawie musi zostać podjęta w ciągu nieco ponad miesiąca, gdyż zgodnie z załącznikiem dziewiątym Regulaminu Sportowego Formuły 1, do 6 maja producenci mają obowiązek powiadomić FIA o zespołach, z którymi zamierzają prowadzić współpracę w sezonie 2018.

Szefowa Saubera przyznała w rozmowie z portalem motorsport.com, że jej zespół prowadził rozmowy z Hondą. Wszystko co mogę powiedzieć, to tak, prowadziliśmy z nimi rozmowy, ale nasza sytuacja jeśli chodzi o silniki jest otwarta. Myślę, że mamy kilka opcji. Wiemy, że decyzja musi zostać podjęta już wkrótce. Zdajemy sobie z tego sprawę. Oczywiście mamy świadomość, że im wcześniej kwestia ta ulegnie wyjaśnieniu, tym lepiej dla realizacji naszego programu rozwojowego.

Odnosząc się do doniesień związanych z Mercedesem Austriaczka dodała: To także możliwość. Tak jak powiedziałam, mamy kilka opcji. Po prostu nie podjęliśmy jeszcze decyzji.

Sauber korzysta z silników Ferrari nieprzerwanie od sezonu 2010.

KOMENTARZE

14
marios76
01.04.2017 11:59
@bartoszcze :) Honda sie trzeci rok poprawia. Zobacz w statystyki jak sie McLaren przez ten czas poprawil ;) @mcracer1993 Umiescilem to w cudzyslowie- nie ja to wymyslilem- Fernando zaczal :)
enstone
01.04.2017 09:34
[quote="bartoszcze"]Jak Honda się poprawi[/quote] ......
bartoszcze
01.04.2017 07:16
@enstone Jak Honda się poprawi, a Sauber zaoszczędzone na silnikach pieniądze przesunie na rozwój bolidu...
enstone
31.03.2017 08:16
Sauberowi chodzi chyba tylko o cenę za silniki, gdyż Honda zapewne tańsza od Ferrari. Połączenie Saubera z takim silnikiem = DNO.
mcracer1993
31.03.2017 07:57
@marios76 [quote="marios76"]Czy oni sobie zdaja sprawe, ze ciagle obowiazuje limit 107% ?? No, chyba ze chca sie scigac "w GP 2"[/quote] To było dobre co powiedziałeś :D Od razu przypomniała mi się historia z GP Japonii, gdzie Alonso strasznie narzekał, że jest wyprzedzany na prostej i od razu wspomniał o silniku z GP 2.
bartoszcze
31.03.2017 06:05
@SirKamil Sądzisz, że Daimler zostanie poza 2020?
marios76
31.03.2017 05:17
Czy oni sobie zdaja sprawe, ze ciagle obowiazuje limit 107% ?? No, chyba ze chca sie scigac "w GP 2" :)
krecik705
31.03.2017 03:00
@sneer: Już objeżdża. Nie ma różnicy. Za to dla Hondy robi dużą różnicę. Więcej danych do analizy to oczywiście zwiększenie wydatków na dodatkowy personel i produkcję, ale mając dane do analizy można więcej z nich wyciągać, poszukiwać... Poszerza to możliwości rozwojowe, co przełożywszy się na osiągi może poprawić czas okrążenia i znowu mając dane do analizy można więcej z nich itd. itd. itd... @Ron Dennis: Nie chcę deprecjonować Pana osiągnięć i wpływu na motosport, ale monopol to nie była najlepsza decyzja. Ograniczanie możliwości zbierania danych i materiału porównawczego nt. jednostki napędowej na pewno odbiło się na jej kondycji. :-(
sneer
31.03.2017 01:48
Hehehe, chcą żeby nawet McLaren ich objeżdżał.
SirKamil
31.03.2017 01:21
Ogłoszenie partnerstwa z Hondą powinno być kwestią czasu a zarazem preludium do... powrotu fabrycznego zespołu Hondy z siedzibą w Szwajcarii? F1 to system naczyń połączonych. "Wybór" Saubera- a raczej Hondy- będzie miał szersze konsekwencje. Umowa Saubera z Mercedesem to zamknięcie McLarenowi drogi do nich. Nie będzie mógł również wziąć silników Renault, ponieważ producentów silników łączy niepisana solidarność. Honda bez zespołu musiałaby wycofać się z F1 a do tego Daimler i Renault nie dopuszczą.
Sasilton
31.03.2017 12:37
Zaiste ciężki wybór :D
krecik705
31.03.2017 11:52
Honda może być tańsza od Mercedesa. Jeśli dołożymy newsa (z zeszłego roku) o budowie bazy Hondy w Milton Keynes i rozpoczęcia jej działania właśnie w przyszłym roku to obraz ten zaczyna nabierać kształtów. Czekajmy na dalszy rozwój akcji. Edit: Czy Hasegawa-san nie mówił jakiś czas temu o rozmowach, ale nie chciał powiedzieć z kim i na jakim poziomie są te rozmowy? To zaczyna się powoli układać, ale jeszcze nie ma wiążących decyzji.
bartoszcze
31.03.2017 11:51
W aktualnym brzmieniu załącznika nr 9 (stan z 09.03.2017) widzę datę graniczną 15 maja na wskazanie zespołów, 6 maja to deadline na zgłoszenie zamiaru dostarczania w ogóle.
FM WMR
31.03.2017 11:16
Oby to były silniki Hondy.W końcu się odbiją,a znimi Sauber.