Grand Prix Niemiec - piątkowe trening - część 1

Wurz najszybszy podczas pierwszej sesji treningowej na torze Hockenheim
28.07.0612:07
Marek Roczniak
5452wyświetlenia
Alex Wurz uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia w pierwszej sesji treningowej na torze Hockenheim, poprzedzającej tegoroczny wyścig o Grand Prix Niemiec. Kierowca testowy Williamsa okazał się nieznacznie szybszy (niespełna 0.2 sekundy różnicy) od kolegi po fachu z Hondy, Anthony'ego Davidsona, natomiast pierwszą trójkę zamknął piątkowy tester BMW, Robert Kubica. Polak poprowadził pozbawiony pionowych stateczników na nosie, ale nadal wyposażony w "rogi wikinga" bolid BMW Sauber F1.06, który w takiej konfiguracji okazał się jak na razie wolniejszy o blisko sekundę od Williamsa FW28 na Hockenheim. Główni kierowcy stajni z Hinwil, Jacques Villeneuve i Nick Heidfeld, pierwszą sesję ukończyli poza pierwszą dziesiątką (P12 i P14).

Odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy wyścigowi Hondy, Jenson Button i Rubens Barrichello, co może wskazywać na poprawę formy japońskiej stajni w stosunku do poprzedniego wyścigu, choć oczywiście nie należy przywiązywać zbytniej dużej wagi do czasów uzyskiwanych podczas piątkowy treningów. Kierowców Hondy rozdzielił piątkowy tester Red Bull Racing, Robert Doornbos, a oprócz niego poniżej dwóch sekund straty do Wurza zmieścił się jeszcze tylko lider klasyfikacji generalnej, Fernando Alonso. Wbrew wcześniejszym informacjom o wprowadzeniu zakazu stosowania amortyzatorów z ruchomą masą w środku, zespół Renault otrzymał zgodę od stewardów na dalsze stosowanie swojego dotychczasowego systemu amortyzatorów.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Neel Jani (piątkowy tester Toro Rosso), Giancarlo Fisichella (Renault) i David Coulthard (Red Bull), a tuż za Szkotem znalazł się Markus Winkelhock, który po raz trzeci w tym sezonie poprowadził trzeci bolid zespołu MF1 Racing. W tym momencie warto wspomnieć, że wbrew wcześniejszym zapewnieniom Franck Montagny nie poprowadził trzeciego bolidu zespołu Super Aguri, a więc japońską stajnię w pierwszej sesji reprezentowali tylko Takuma Sato (P15) i debiutujący w roli wyścigowego kierowcy F1 Sakon Yamamoto (P19). Grand Prix Niemiec jest także pierwszym wyścigiem dla bolidu SA06, który jak na razie nie prezentuje nadzwyczajnych osiągów, chociaż Sato okazał się szybszy od obydwu kierowców Midland i Scotta Speeda (STR). Pierwszym prawdziwym sprawdzianem dla tego auta będą jednak jutrzejsze kwalifikacje.

Pierwsza sesji pomimo zapowiadanej upalnej pogody odbyła się przy temperaturze powietrza dochodzącej tylko do 27 stopni Celsjusza. Wiał silny wiatr, a nad torem cały czas wisiały ciemne chmury, z których w każdej chwili mógł spaść deszcz. Największymi pechowcami w pierwszej sesji byli Nico Rosberg (Williams) i Christijan Albers (MF1). Ten pierwszy ze względu na błąd wypadł z toru i uderzył tyłem w barierę z opon, natomiast z silnika Toyoty w bolidzie Albersa zaczęły wydobywać się płomienie. Na razie nie wiadomo, czy Holendra będzie czekała wymiana silnika.

Pogoda
Temperatura powietrza: 27°C
Temperatura toru: 36°C
Prędkość wiatru: 2,0 mps
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com, Pitpass.com

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Alex Wurz (35)Williams FW281:16,34926
2Anthony Davidson (36)Honda RA1061:16,5230,1740,17429
3Robert Kubica (38)BMW Sauber F1.061:17,3430,9940,82029
4Jenson Button (12)Honda RA1061:17,4391,0900,0965
5Robert Doornbos (37)Red Bull RB21:17,8351,4860,39625
6Rubens Barrichello (11)Honda RA1061:18,0851,7360,2506
7Fernando Alonso (1)Renault R261:18,3281,9790,2435
8Neel Jani (40)Toro Rosso STR11:18,5392,1900,21124
9Giancarlo Fisichella (2)Renault R261:18,6642,3150,1256
10David Coulthard (14)Red Bull RB21:18,7952,4460,1315
11Markus Winkelhock (39)Midland M161:18,9642,6150,16927
12Jacques Villeneuve (17)BMW Sauber F1.061:18,9722,6230,0086
13Vitantonio Liuzzi (20)Toro Rosso STR11:19,2142,8650,2425
14Nick Heidfeld (16)BMW Sauber F1.061:19,5073,1580,2937
15Takuma Sato (22)Super Aguri SA061:20,1023,7530,59514
16Christijan Albers (19)Midland M161:20,1323,7830,0305
17Tiago Monteiro (18)Midland M161:20,5754,2260,4437
18Scott Speed (21)Toro Rosso STR11:20,9504,6010,3757
19Sakon Yamamoto (23)Super Aguri SA061:21,2184,8690,26821
20Nico Rosberg (10)Williams FW281:34,94218,59313,7243
21Jarno Trulli (8)Toyota TF106B---4
22Ralf Schumacher (7)Toyota TF106B---4
23Christian Klien (15)Red Bull RB2---1
24Pedro de la Rosa (4)McLaren MP4-21---1
25Kimi Raikkonen (3)McLaren MP4-21---1
107% najlepszego czasu: 1:21,693

KOMENTARZE

16
Maraz
28.07.2006 02:21
Nie, nie korzystamy z żadnego pośrednictwa. Błędny link musiał być spowodowany jakimiś anomaliami ze strony serwera. Linki budowane sę w tym przypadku na podstawie zmiennych środowiskowych serwera i tu musiał być jakiś problem. A dlaczego akurat przenosiło Cię na wortal.php.pl - to chyba przeglądarka musiała jakoś wydedukować po stwierdzeniu błędnego adresu...
melex
28.07.2006 01:43
teraz już tak! to właśnie w linkach do wybierania stron komentarzy do newsów. czy serwis korzysta z pośrednictwa tego wortalu (bo za każdym razem mnie do niego przerzucało...)?
Maraz
28.07.2006 01:39
Gdzie widziałeś link http://php/wiad_gen.php?id=4024&strkom=0#komentarze? Zabrakło w nim nazwy domeny, ale nie wiem gdzie szukać tego zepsutego linku. Te linki do nawigacji po stronach komentarzy są raczej dobre.
melex
28.07.2006 01:28
Uwaga: problemy techniczne: po wybraniu http://php/wiad_gen.php?id=4024&strkom=0#komentarze przerzuca mnie na http://wortal.php.pl/wiad_gen.php?id=4024&strkom=0 Dzieje się to tylko na f1wm - od kilku dni. Jakies komentarze?
Maraz
28.07.2006 01:19
Podali to na wielu stronach, pitpass.com, grandprix.com itd. A ten niby-amortyzator znajduje się podobno w nosie bolidu (ta część zdejmowana razem ze skrzydłem). Renault zamontowało to tylko w zapasowym bolidzie - być może chcieli się upewnić czy jest to dozwolone czy nie.
Bart2005
28.07.2006 01:03
Renault ma zgodę na uzywanie amortyzatorów z ruchomą masą. A co z Ferrari?? Czy oni też dostali taka zgodę?? Maraz---> skąd informacja o ewentualnym odwołaniu się FIA??
im9ulse
28.07.2006 12:59
rakes -> o to chodzi Honda zawsze Nam zafunduje piekny piatek,cudowna sobote i koszmarna niedziele
slawek7s
28.07.2006 12:48
dokładnie ! tylko podczas treningów i testów to kibicowanie Hondzie mnie bawi a podczas GP krew mnie zalewa, szczególnie po ostatnim. Brawo dla Roberta, super talent !!!
rakes
28.07.2006 12:44
Jak miło być kibicem Hondy podczas treningów i testów ;)
Maraz
28.07.2006 12:30
Są dwa gotowe SA06, ale mają jeszcze stare zawieszenie. Zespół na wszelki wypadek przywiózł też jeden SA05 jako zapasowy samochód. Trzeci SA06 być może będzie gotowy na GP Turcji i wtedy Montagny go pewnie poprowadzi.
McLuke
28.07.2006 12:17
zobaczymy co pokażą Super Ogórki.... może beda jednak walczyc z MF1 i STR?? a nie wie ktoś przypadkiem czy Yamamoto też jeździł SA06?? bo jeśli tak to wiadomo dlaczego Franck Montagny nie jeździł...
Maraz
28.07.2006 12:14
A jak nie wygra to go zlinczują ;) A z tymi amortyzatorami to szykuje się afera - FIA chce się znowu odwołać od decyzji swoich stewardów, tak jak było z BAR na Imoli w 2005... :-o Tymczasem druga sesja rozpoczęła się na mokrym torze i po 15 min. tylko Wurz ma wykręcony czas (1:27.114).
rafaello85
28.07.2006 11:05
Schumi i Massa w ogóle nie wyjechali?!! To już przesada, ja rozumiem , że oszczędzają silniki, ale to jest w końcu obiekt w Niemczech! Tam pewnie 90% osób poszlo oglądać i dopingować Michaela, a ten nawet nie wyjechał się pokazać;) Oj nieładnie Schumi nieładnie... hmm.. ale pewnie jak wygra w niedzielę to mu kibice wybaczą:)
Arczyn
28.07.2006 11:01
Nico miał wypadek, stąd taki czas.
melex
28.07.2006 10:49
no i super ogóry 13 sekund przed williamsem ;) odwalili chłopaki kawał dobrej roboty ;)
Arczyn
28.07.2006 10:34
Yamamoto już chyba nie powinien być na zielono ;)