Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa

Szef Renault odniósł się do podejrzeń, iż Ferrari może generować większą moc z hybrydy
19.08.1816:32
Mateusz Szymkiewicz
2237wyświetlenia
Embed from Getty Images

Szef Renault - Cyril Abiteboul, uważa, że wprowadzenie standardowych elementów jednostki napędowej pomogłoby uniknąć podejrzeń o oszustwa.

Konkurencyjni producenci są zdania, iż Ferrari odkryło w tym roku nieregulaminowy sposób na generowanie większej mocy z systemów hybrydowych. Mimo to FIA po zgłoszeniach oraz licznych kontrolach ostatecznie uznała, iż rozwiązania stosowane przez włoskiego producenta są legalne.

Zdaniem Cyrila Abiteboula stojącego na czele Renault Sport F1, obecne przepisy pozwalają na zbyt dużą interpretację i tym samym możliwe jest obejście wytycznych przedstawionych przez Federację. Nie chcę rozpoczynać dyskusji, lecz uważam, iż musimy pomyśleć w jaki sposób możemy udzielić pomocy FIA w zakresie egzekwowania przepisów. Naprawdę uważam, iż obecne silniki są tak skomplikowane, iż nie chciałbym osobiście ingerować w to. Musimy to zrozumieć. Standaryzacja pewnych elementów byłaby nie tylko przydatna, lecz również absolutnie niezbędna, jeżeli chcemy zachować zaufanie między wszystkimi producentami.

Francuz dodał, że są gotowe pomysły, które pozwoliłyby na utrzymanie porządku w stawce. Szczerze mówiąc gdybyśmy chcieli oszukiwać z aktualnym silnikiem, to wiedzielibyśmy jak to zrobić i tu leży problem. Jesteśmy wielką korporacją i nigdy byśmy się na to nie zdecydowali, nie możemy postawić na szali naszej reputacji. Nie mówię, że ktokolwiek oszukuje, lecz moim zdaniem dobrze uciąć wszelkie spekulacje, wykonując standaryzację. Pod tym względem pojawiły się pewne propozycje.

KOMENTARZE

8
al_bundy_tm
21.08.2018 05:46
@bartoszcze Była przyczyna był i skutek... Każdy prokurator potwierdzibył ten związek przyczynowo-skutkowy, nawet poniższyy "prokurator z prokuratury" :) https://youtu.be/6kEj4iNUgbM PS Super film swoją drogą! PPS Ustawione wyniki powinny być relegowane z historii, tak jak się stało ostatnio z oszustami na Olimpiadzie: http://sport.tvp.pl/38508296/anita-wlodarczyk-zlota-medalistka-igrzysk-olimpijskich-w-londynie-po-dyskwalifikacji-tatiany-lysenko Czy słynny już Pan Lance A. i Jego niechlubne akcje na TdF :( Ale są też i nowe w Jego wykonaniu: https://sport.onet.pl/ofsajd/lance-armstrong-odwiedzil-jana-ullricha/xw7dfhg Ja też bardzo lubię Jana Ullricha i to Jemu kibicowałem podczas TdF wówczas :)
bartoszcze
20.08.2018 07:09
[quote="al_bundy_tm"]Po tym jak skrzywdzili Felipe Massę i wypaczyli kibicom F1 tak ważny wynik o Grand Prix Singapuru w 2008 roku[/quote] Aaaa, to Renault przylepiło Massie ten wąż do bolidu i podstawiło Sutila pod koła!
marios76
20.08.2018 06:42
@dulk To jest subtelna forma walki o kilkadziesiat milionow na rozwoj... oczywiscie moze o to walczyc, bo wie, ze z roznych wzgledow nie dogonia.
dulk
19.08.2018 07:17
to jest "subtelna" metoda przyznania się że nie dajemy rady oby dzieki temu ustandaryzowali MGU-H a najlepiej wywalili
al_bundy_tm
19.08.2018 05:57
@guzbi :D Po tym jak skrzywdzili Felipe Massę i wypaczyli kibicom F1 tak ważny wynik o Grand Prix Singapuru w 2008 roku powinien nawet niczym Pat Symonds wyrazić „głębokie ubolewanie i wstyd” z tego powodu, że kłamie nam w żywe oczy mówiąc, że "nie chce rozpoczynać dyskusji" - jednocześnie ją rozpoczynając. Żal im serce ściska, że FIA potwierdziło legalność Ferrari 2018 bo jeśli coś nie jest zabronione to jest dozwolone :) tak było w tym sporcie od zawsze. W życiu, też tak powinno być. Renault widzę weszło na wyższy poziom kłamstwa, zwany hipokryzja...
dulk
19.08.2018 04:50
ostatnio coś paplał że mają tylko 5-10kW straty do FER/MERC chyba w końcu zrozumiał że w qual mode rozjazd jest na poziomie 50kW i nigdy nie dogonią FER w tej kwestii z budżetem jaki mają/chcą wydać na silniki
guzbi
19.08.2018 03:08
FIA: "Nasi szefowie przestali słuchać co Cyril mówi na temat silników już w 2015 roku."
Sasilton
19.08.2018 02:58
W F1 nie chodzi by spełniać przepisy, tylko by nie dać się złapać.