Vettel zastąpi jednak Speeda począwszy od GP Węgier

Zespół BMW ogłosił zwolnienie z kontraktu Niemca, a jego starty potwierdziła już ekipa STR
31.07.0713:01
Marek Roczniak
5730wyświetlenia

Jeszcze wczoraj pisaliśmy za gazetą Bild am Sonntag, że problemy finansowe uniemożliwiły Sebastianowi Vettelowi zastąpienie Scotta Speeda w zespole Toro Rosso w pozostałej części sezonu, a tymczasem okazuje się, że negocjacje z BMW w sprawie wcześniejszego zwolnienia Niemca z kontraktu nadal trwały i zostały zakończone sukcesem. Tym samym Vettel powróci w najbliższy weekend za kierownicę bolidu Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego.

Nie tylko niemiecka prasa do wczoraj uważała, że Speed zostanie na razie w Scuderii Toro Rosso - zapewniał o tym podczas testów na torze Mugello w ubiegłym tygodniu nawet sam szef zespołu Franz Tost. Jednakże dziś rano zespół BMW Sauber ogłosił zwolnienie z kontraktu Vettela (rolę kierowcy rezerwowego w stajni z Hinwil przejmie Timo Glock), a następnie ekipa STR ogłosiła, że to właśnie Sebastian poprowadzi bolid z numerem 19 w pozostałych do końca tego sezonu wyścigach.


Szef BMW Motorsport Mario Theissen tak skomentował wcześniejsze zwolnienie z kontraktu Vettela: Jako nasz testowy i rezerwowy kierowca, Sebastian wykonywał dla nas solidną pracę, a kiedy zastąpił Roberta Kubicę w Grand Prix USA, zapisał się w historii jako najmłodszy debiutant, któremu udało się zdobyć punkt zaliczany do mistrzostw świata. Jednakże obecne przepisy dotyczące testów oznaczają, że rzadko miał okazję dla nas jeździć.

Teraz otrzymał szansę wskoczenia do kokpitu Toro Rosso. Sponsorowaliśmy oraz szkoliliśmy Sebastiana przez kilka lat i stawianie mu teraz przeszkód na jego drodze byłoby wbrew naszej koncepcji promowania talentów. BMW i Red Bull łączy wieloletnie partnerstwo we wspieraniu Sebastiana. Toro Rosso jest siostrzaną ekipą Red Bull Racing i w tym kontekście zwolnienie go przez nas z obowiązków testera ma jak najbardziej sens.

Sebastian Vettel weźmie udział w czwartkowej konferencji prasowej FIA na torze Hungaroring, która rozpocznie się o godzinie 15:00, a godzinę później Gerhard Berger i Franz Tost będą odpowiadali na pytania dziennikarzy w Energy Station Red Bull.

Źródło: ScuderiaToroRosso.it, BMW-Sauber-F1.com

KOMENTARZE

37
akkim
01.08.2007 05:08
Nie bardzo zrobiło na mnie wrażenie, że będzie jeździł w STR. ALE BARDZO MNIE ZASTANAWIA DLACZEGO TAK SZYBKO DR.THEISSEN UWOLNIŁ VETTEL'A Z TESTERA BMW ??? Najpierw zamieszanko i żal, że niestety nie możemy go zwolnić, aż tu nagle bardzo proszę od GP Węgier już Go macie. Czy Pan Doktor / a może nie koniecznie On / czegoś nie szykuje? Wpuszcza "młodego" na full żeby złapał zapachu walki w F1. To będzie dla niego olbrzymia praktyka i oczywiście złapie nowe doświadczenie. Do końca tego sezonu ma jeździć ale w 2008 roku coś nie koniecznie?! Bardzo jestem ciekawy jaka to rozmowa odbyła się w boksach BMW po wyścigu o GP Europy??! Jakie zapadły ciche decyzje i jakie wynikają z niej skutki dotyczące "SPAWANIA" bo już chyba nie "iskrzenia" pomiędzy Robertem a Nickiem? Boję się, że coś się stanie ale jeszcze nie wiem co ?????????? Oby moje przypuszczenia zamieniły się w g......no
paolo
01.08.2007 01:57
Jak sie załapie do Q2 będzie sukces, ale wątpię żeby się tak szybko wjeździł w nowy bolid. Mimo wszystko życzę sukcesów i Vettelowi i STR.
Ramzi
01.08.2007 11:49
Liuzzi
Uszaty22
01.08.2007 09:25
A właściwie bo ja nie pamiętam. Kto był pierwszym kierowcą w STR? Speed czy Luzzi??
deimos
01.08.2007 07:16
Zaloze sie, ze Vettel bedzie na poczatku jezdzil gorzej od Speeda, ale zobaczymy go po lilku wyscigach i wtedy mozna bedzie go ocenic, mozna go bedzie w zasadzie juz ocenic po Grand Prix Wegier kto bedzie przodowal w zespole...czekam niecierpliwie na pokaz...jak dla mnie jest jeszcze za mlody na starty, ale zobaczymy...
JaJacek
31.07.2007 07:58
Jak coś pójdzie nie tak, to mr Tost zleje po buzi młokosa Sebcia. Speed sie postawił i już go nie ma.
jędruś
31.07.2007 06:15
Ciekawe kogo BMW wybierze na 2 testra oprócz Glocka???
NEO86
31.07.2007 05:23
Ja się cieszę że Vettel dostał szansę. Ja tam do Scotta nic nie miałem ale był to bardzo słaby kierowca- w 28 startach w F1 nie zdobył żadnego punktu a najlepsze miejsce jakie zajął to 9. Ale i tak na początku będzie dojeżdzał pod koniec stawki bo wiadomo Toro Rosso to nie BMW Sauber które ma dużo lepszy boilid, może wyprzedzi jedynie kierowców Spykera bo mają oni najgorszy bolid w stawce.Sutil to lepszy kierowca od Vettela ale ma za słaby sprzęt.Uważam również że Vettel przynajmniej w pierwszych wyścigach będzie gorszy od Liuzziego.
Uszaty22
31.07.2007 04:30
Tim00v Mi się wydaję ze chodzi mu o dwa debiuty: -rok temu węgru Kubica -Vettel w nowym zespole albo - Yamamoto debiut w tym roku -Vettel w nowym zespole ;)
TimOOv
31.07.2007 04:26
debiuty? 2? LOL nie będzie żadnego Yamamoto jeżdził w tamtym roku a vettel w tym roku człowieku o czym ty wogóle piszesz...
Drago
31.07.2007 03:51
No to bedą 2 debiuty podczas GP Węgier ;]
sucharek147
31.07.2007 03:21
Ciesze sie ze Vettel bedzie mial w koncu okazje pojezdzic w f1. Jest bardzo mlody wiec wazne by duzo startowal i zdobywal nowe umiejetnosci za kierownica bolidu.
Speedster
31.07.2007 03:18
albo do IRL ;)
stanson1980
31.07.2007 03:07
Obstawiam, że Speed powędruje teraz do CCWS.
damian1812
31.07.2007 02:26
Nie jeżeli nastąpi taka potrzeba trafi na fotel kierowcy w GP.
Petrolhead
31.07.2007 02:20
Krychu testerem i kierowca rezerwowym bedzie teraz w BMW Timo Glock, ciekawi mnie tylko czy to oznacza ze nie bedzie juz startowal w GP2 w tym sezonie? jest tam przeciez liderem serii.....
cubaa
31.07.2007 01:59
Jak pięknie ubrane w słowa: "Sponsorowaliśmy oraz szkoliliśmy Sebastiana przez kilka lat i stawianie mu teraz przeszkód na jego drodze byłoby wbrew naszej koncepcji promowania talentów." A przecież miał pewnie na myśli: "Sponsorowaliśmy oraz szkoliliśmy Sebastiana przez kilka lat, więc nadszedł czas spłaty." Gadane Pan Doktor to ma, nie powiem. Cieszę się, bo bedę się miał okazje przekonać, jak sobie poradzi w słabszym samochodzie. Ten sam kierowca w dwóch różnych samochodach w tym samym sezonie. Będzie to w miarę realne porównanie 2 bolidów i zespołów.
wojtassss
31.07.2007 01:55
Super, teraz pokaze ile tak naprawde jest wart........Oczywiscie licze na to ze pobije Liuzziego i Spykery, moze Davidsona, to juz bedzie sukces
McLuke
31.07.2007 01:45
No fajnie, ze młody Vettel zastąpi tego cieniasa Speeda, bo mi juz na sam widok Amerykańca nie dobrze mi sie robiło :P Jestem bardzo Ciekaw, czy Niemcowi uda sie finiszować chociaż raz w pierwszej 10. a jakby juz zdobył punkt, to bedzie taki mały "sukces" dla STR :D
TimOOv
31.07.2007 01:03
piter a skąd wiesz ze nie było ekscesów pomiędzy bossami ??
Ramzi
31.07.2007 12:30
A ciekawe swoja drogą co ze Speedem. Gdzie wyladuje? Czekam do piatku by obejrzeć sobie trening ,zobaczymy jak Vettel wypadnie.
robertb
31.07.2007 12:23
Ktoś musi być ostatni... :P
Speedster
31.07.2007 12:20
moim zdaniem będzie lepszy od Liuzziego, Toni jeździ tym STR-em jak gokartem, mało go czuje... Zreszta jak ktoś jest uważny to wie o co chodzi ;)
Piter
31.07.2007 12:13
Ja jestem ciekawy jak będzie sobie radził na tle Liuzziego. Ale już teraz stawiałbym na Vettela. Dobrze że wszystko odbyło się bez nieporozumień między bossami
paolo
31.07.2007 12:13
Ciekaw jestem czy sobie poradzi. w BMW poszło mu tak sobie jak na możliwości samochodu, a przecież znał bolid bo testował. Teraz wsiądzie do całkiem obcej mu maszyny... Ja mu źle nie życzę. Ma chłop talent to niech jeździ, byle tylko w pierwszym swoim GP dla STR nie dostał od któregoś Spykera.
Xenomorph
31.07.2007 11:55
Marcin: U nas by był powód, żeby się ekscytować faktem tego, że kolejny Polak dołączył by do grona kierowców F1. U nas ten sport jest rzadkością. Natomiast w Niemczech F1 i inne sporty motorowe są na porządku dziennym. Mają ogromne grono kierowców. Ale Niemcy zawsze będą się podniecać swoimi kierowcami, żeby robic otoczke utalentowania narodu niemieckiego.
sobczak
31.07.2007 11:54
Niemcy to mają tych kierowców od groma :P nie to co u nas :D
Krychu
31.07.2007 11:42
Jakis utalentowany kierowca przydał by sie do Spykera :) Sutil nie ma z kim jezdzic w zespole :(
Marcin
31.07.2007 11:38
Xenomorph: a ty nie cieszyłbyś się jakbyśmy mieli jesszcze jednego rodaka w stawce f1?To naturalne ,że niemcy wpadną w zachwyt.Media są wszędzie na świecuie takie same,będą wrzesczeć i pisać scenariusze, po to są czyż nie...Ja młodemu życzę jak najlepiej,szkoda speeda,ale może jeszcze go zobaczymy w akcji:)
melex
31.07.2007 11:34
Falarek - chyba nie; tu nie chodzi o zagrożenie, tylko pyszałkowatość młokosa i kreowanie go na bóstwo -> wiekszośc z nas wolała Glocka, choć to w końcu też zagrożenie... :)
Krychu
31.07.2007 11:33
Ja tam nic do Vettela nie mialem ciekawe czy BMW Sauber znajdzie jakiegos kierowce testowego :)
sadektom
31.07.2007 11:33
Scott dolaczy do Jacka V. i bedzie spiewal piosenki :) http://www.youtube.com/watch?v=ZWh-cDnS0k8
Falarek
31.07.2007 11:30
Teraz może polscy fani Kubicy zaczną lubić Vettela w końcu największe "zagrożenie" za jakie go uznawali odchodzi do innego zespołu
Krychu
31.07.2007 11:28
Fajnie ze Vettel bedzie jezdzil w Toro Rosso. A co bedzie ze Scotem Speedem ??
Xenomorph
31.07.2007 11:28
Jezu to co się teraz będzie w Niemczech działo..... strach pomyśleć. Niech zgadne jakie będą tytuły w jutrzejszej prasie niemieckiej np. " Nastepca Schumachera !!!", " Vettel mistrzem świata już w 2008 roku !!!" itd. itd. Dam sobie ręke uciąć, że jutro w Niemczech będzie huraoptymizm w związku z tym faktem. A pewnie będzie tak, że Vettel będzie zamykał stawkę, albo gdzieś popełni błąd. Już w Stanach leciał po trawniku, a Hungaroring to wymagający tor, więc nie zdziwie się jak zaliczy dzwona, na którymś zakręcie :).
TimOOv
31.07.2007 11:19
ja tam scota lubiłem w przeciwieństwie do sebastiana... ale czego można się spodziewać skoro f1 sie z usa na rok wyniosło? speed jest już że tak powiem zbędny w f1 :) swoja drogą zastanawiam się ile Byki musiały zapłacić za zwolnienie z kontraktu sebastiana... a co do Luzziego owszem i on sie pożegna
rafaello85
31.07.2007 11:10
W tym zespole Vettel raczej zbyt wiele nie osiągnie, ale to jest dobry sposób aby się wypromować. W końcu STR to dawne Minardi, które było pierwszym zespołem późniejszego dwukrotnego Mistrza Świata - Fernando Alonso;) STR Speeda już się pozbyło, to teraz kolej na Liuzziego. Ten amerykańsko-włoski duet był mierny:/