WSbR: Nowy samochód wywołał mieszane uczucia

Szef ekipy KTR: "Samochód wygląda dobrze, ale osiągane czasy nie są satysfakcjonujące"
25.03.0812:59
Mariusz Karolak
2594wyświetlenia

Nowy samochód formuły World Series by Renault wywołał mieszane uczucia wśród kierowców i zespołów po pierwszych testach w Walencji w tym miesiącu.

Osiągane przez kierowców najlepsze czasy okrążeń okazały się gorsze od tych z listopada zeszłego roku, gdy korzystano jeszcze ze starej wersji samochodu. W nowym aucie rozbudowano aerodynamikę, co zwiększyło jego docisk w zakrętach, ale też zmniejszyła się prędkość maksymalna na prostych.

Kurt Mollekens, szef ekipy KTR skomentował nowy bolid następująco: Na samochód działa zbyt duża siła dociskowa. Wszystkie te nowe elementy aerodynamiczne wyglądają ładnie, lecz w gruncie rzeczy nie wprowadzają nadzwyczajnej poprawy osiągów, a ich waga spowalnia auto.

Samochód wygląda dobrze, ale osiągane czasy na pojedynczym okrążeniu nie są satysfakcjonujące. Przypuszczam, że możemy jeszcze przyspieszyć o sekundę, ale jestem dość pesymistycznie nastawiony. Wydaje mi się, że w Barcelonie będziemy tak samo szybcy, jak na starym samochodzie, ale z uwagi na mniejszą prędkość maksymalną obawiam się o Monzę.

Borja Garcia z zespołu RC Motorsport, który wczoraj potwierdził oficjalnie swoje starty w WSbR w tym roku, również miał mieszane uczucia po pierwszym dniu testów. Entuzjastycznie do nowego auta podszedł tymczasem James Walker z zespołu Fortec: Jestem bardzo podekscytowany. Według mnie to dobra maszyna. Czasy okrążeń może nie są od razu szybkie, ale trzeba pamiętać, że ludzie mieli trzy lata na wyciągnięcie maksimum ze starej wersji auta. Czuje się nieco więcej mocy, ale na prostych jest większy opór powietrza.

Jonathan Lewis, szef zespołu Comtec Racing dodał: Kierowcy jeździli w nieco wolniej i w sporej obawie, aby nie rozbić samochodu, bo nie mieliśmy żadnych zapasowych części. Przypuszczam więc, że bylibyśmy nieco szybsi, niż na starym samochodzie. Na pierwsze testy każdy z zespołów otrzymał jedynie po jednym nowym bolidzie. Zmusiło to kierowców, do wymieniania się za kierownicą nowego bolidu.

Organizatorzy serii rozważają również powrót do bocznych listew na karoserię (sideskirts), które ostatnio były stosowane w tej formule w 2005 roku. Ich zastosowanie pozwoliłoby nieznacznie polepszyć osiągi samochodu. To zależy od Renault, czy użyjemy ich czy nie. Osobiście jestem przeciwny temu rozwiązaniu. Ludzie dostawali szału, kiedy ostatnio musieli je wymieniać sześć czy siedem razy na dzień. Za każdym razem, kiedy samochód się zatrzymywał, musieli zakładać nowy komplet. - wyjaśnił Lewis.

Czasy z ostatniego dnia testów w Walencji
KierowcaZespółCzas okr.
1Borja GarciaRC1:22.031
1Marco BonanomiComtec1:22.374
1Pasquale di SabatinoComtec1:22.440
1Marco BarbaDraco1:22.515
1Guillaume MoreauKTR1:22.557
1Mikhail AleshinCarlin1:22.633
1Salvador DuranInterwetten1:22.672
1Marcos MartinezPons1:22.718
1Giedo van der GardeP11:22.723
1Bertrand BaguetteDraco1:22.754
1Robert WickensCarlin1:22.778
1Alexandre MarsoinEpsilon Euskadi1:23.005
1Daniil MoveKTR1:23.073
1Julien JousseTech 11:23.094
1Fabio CarboneUltimate Signature1:23.261
1Miguel MolinaPrema1:23.297
1Pablo SanchezInterwetten1:23.392
1James WalkerFortec1:23.451
1Charles PicTech 11:23.529
1Mario RomanciniEpsilon Euskadi1:23.618
1Jonny ReidFortec1:24.029
1Alvaro BarbaPrema1:24.166
1Maximo CortesPons1:24.440
1Pippa MannP11:24.952
1Claudio CantelliUltimate Signature1:25.241
Źródło: Autosport.com, Crash.net

KOMENTARZE

6
Maraz
25.03.2008 08:58
A raczej Dallara, która jest twórcą auta, podobnie jak tego z GP2 :) Myślę, że wiedzieli co robią i będzie ok w sezonie.
jędruś
25.03.2008 06:11
Jonny Reid będzie jeździł w WSbR ??? Coś słabe czasy kręcił . van der Garde też nie najszybciej , ale różnice w czasach bardzo małe .Aleshin nieźle . Bonanomi ( moja perełka :D ). Bardzo szybko . Bardzo ładnie . On potrafi zrobić niezwykle szybkie okrążenie , ale niestety w GP2 Asia w wyścigu zupełnie mu nie idzie , mimo , że na treningacg jest w pierwszej 6 pokonując młode gwiazdy F1. Chłop ma talent , ale mistrzostwem tutaj musi to udowodnić . Garcia jednak odjeżdża każdemu jak chce . Przewaga ponad 0,3 sekundy jest bardzo duża . Szkoda , że nie dostał sie na kolejny rok do GP2 bo mógłby wiele zdziałać bo bardzo dobrym poprzednim sezonie gdzie był 10 . Co do samochodu to spokojnie powinni z niego wyciągnąć jeszcze jakieś 1s bo niewielkich ulepszeniach . Trochę za dużo tych skrzydełek . Co za dużo to nie zdrowo :D Renault przesadziło . Musi naprawić ten błąd .
Maraz
25.03.2008 01:53
Ok, chodzi najprawdopodobniej o to: http://f1.and.pl/pliki/wsbr2005.jpg.
Teliss
25.03.2008 12:56
http://media.monstersandcritics.com/galleries/1044915/0124088150085.jpg To coś łączące bok z tym czymś zasłaniającym koło :P Nie umiem inaczej wytłumaczyć. Takie chudziutkie jak skrzydło.
Maraz
25.03.2008 12:48
No więc sam szukałem trochę o tym, ale jedyne co wiem, to oryginalna nazwa po angielsku "sideskirts" i to, jak to na drogowych samochodach mniej więcej wygląda. Ogólnie poprawia chyba przepływ powietrza po bokach. http://images.google.pl/images?um=1&hl=pl&q=side+skirts&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w Oglądałem jednak zdjęcia WSbR z 2005 roku i nic podobnego się nie doszukałem, chyba że to pod spodem bolidu było...
Poolek
25.03.2008 12:23
"Organizatorzy serii rozważają również powrót do bocznych listew na karoserię (sideskirts), które ostatnio były stosowane w tej formule w 2005 roku. " Mógłby autor newsa, lub ktoś inny wyjaśnić/pokazać co to jest i co to daje?