Honda jako pierwsza przetestowała KERS w bolidzie

Brawn ujawnił podczas GP Turcji, że jego zespół przeprowadził już testy urządzenia na torze
15.05.0810:17
MDK
2721wyświetlenia

Wygląda na to, że Honda Racing jest pierwszym zespołem, który wypróbował w bolidzie Formuły Jeden nowy System Odzyskiwania Energii Kinetycznej (KERS), którego wykorzystywanie będzie dozwolone przez FIA już w przyszłym roku.

Chociaż większość zespołów nadal jest na etapie kończenia prac koncepcyjnych i pracuje nad urządzeniami na modelach wirtualnych, szef zespołu Hondy - Ross Brawn ujawnił podczas Grand Prix Turcji, że jego zespół przeprowadził już testy takiego urządzenia na torze.

Zapytany przez portal autosport.com o terminarz uruchamiania nowego systemu w aucie, Brawn powiedział: Uruchomiliśmy go już po raz pierwszy w bolidzie. Na razie nie wykorzystujemy jego maksymalnych możliwości, ale już funkcjonuje.

Brawn nie chciał ujawnić, od kiedy zespół dysponuje działającym systemem KERS, a nagabywany odpowiadał jedynie, że niedawno. Wiadomość o pierwszych testach Hondy z tym systemem pojawiły się w momencie, gdy trwały dyskusje pomiędzy szefami zespołów w trakcie wyścigowego weekendu w Turcji na temat kierunków rozwoju systemu KERS w przyszłości.

Miało to miejsce podczas długiego spotkania większości szefów zespołów, zorganizowanego w piątkowy wieczór na jachcie współwłaściciela zespołu Force India - Vijaya Mallyi. Dyskusja dotyczyła w szczególności finansowych konsekwencji rozwoju systemu KERS w najbliższych latach. Brawn jest przekonany jednak, że zatwierdzenie KERS jest dobrą decyzją, jeśli chodzi o przyszłości F1 i szczególnie trafną z punktu widzenia producentów samochodów zaangażowanych w ten sport.

Z jednej strony jestem w stanie zrozumieć sprzeczność pomiędzy zmniejszaniem kosztów a wprowadzaniem nowych technologii, które są dosyć drogie. - powiedział. Z kolei dla producentów samochodów takich jak my, nowe technologie są niezmiernie istotne, więc z tej perspektywy wydatki się opłacą. Ale to jest właśnie trudne do wyważenia. Z jednej strony chcemy uzyskać tyle mocy, aby system okazał się przydatny, ale gdy osiągi staną się zbyt duże, to stanie się to obowiązkowe i małe zespoły znowu będą miały kłopoty z doścignięciem czołówki. Nie wiem, gdzie leży ta cienka granica. Musimy zacząć korzystać z tego systemu aby zobaczyć, jaką osiągamy równowagę, a następnie zobaczyć, czy powinniśmy rozszerzyć przepisy tak, aby mieć z tego większy pożytek.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

10
rafaello85
16.05.2008 09:12
Chyba po mału inne zespoły także będą to testować.
jędruś
15.05.2008 06:20
Pewnie było to na testach w Barcelonie , gdzie jeździli z aero i slickami na sezon 2009 . Nie ujawnili tego wcześniej , żeby nie robić zamieszania . System i tak pewnie jest jeszcze nieskończony i nie udaje im się uzyskać z niego pełni mocy , a więc niewiele teraz daej .
Alexx
15.05.2008 10:32
oligator kto zdobył najwięcej punktów w ostatnich 6 wyścigach w 2006
im9ulse
15.05.2008 10:21
2006 nie byl taki chudy, bylismy czwarta sila pod koniec sezonu praktycznie na rowni z Makami
oligator
15.05.2008 10:10
chyba po 3 chudych (2006, 2007 i 2008). A ogolnie, to najlepsi ostatnio to byli w 2004...
im9ulse
15.05.2008 09:21
dajesz Ross! ciesza mnie takie informacje, to swiadczy o tym ze przyszloroczny projekt przebiega zgodnie z planem... po tych dwoch chudych sezonach marze o solidnym roku 2009 w wykonaniu Hondy.
oligator
15.05.2008 08:58
pewnie czasy jakie ustanowili sa na razie gorsze niz bez KERS, wiec sie nie chwalili. ZObaczymy czy kto pierwszy ten lepszy. W tym roku BMW bolid dopiela na ostatni guzik bardoz pozno, ale w koncu jest bardzo konkurencyjny, wiec mozliwe ze ekipa ktora KERS wprowadzi pozniej lepiej dopracuje ten system.
Ramzi
15.05.2008 08:42
Moze robili prywatne testy gdzies na parkingu swojej fabryki :P
Maraz
15.05.2008 08:39
Brawn ujawnił ten fakt w weekend GP Turcji, ale sprawdzili to gdzieś na testach zapewne.
patgaw
15.05.2008 08:26
ja tu czegos nie kumam. przeciez podczas treningow bolidy sa sprawdzane pod wzgledem zgodnosci z regulaminem. a pozatym kers zajmuje jakies miejsce w bolidzie, wiec trzeba miec inne nadwozie do tego, a t-car jest zakazany.