FR2.0: Kuba Giermaziak ciągle czwarty
Polak zajął 4 miejsce w pierwszym wyścigu podczas 5 rundy NEC na torze w Assen
08.08.0919:37
2371wyświetlenia

Kuba Giermaziak zajął 4 miejsce w pierwszym wyścigu podczas 5 rundy NEC na holenderskim torze w Assen. Tym samym polski kierowca nie obronił swojego miejsca z kwalifikacji i kolejny raz w tym sezonie znalazł się tuż poza podium.
Problemy Kuby zaczęły się już na początku, kiedy zaspał na starcie, przez co został wyprzedzony przez kilku kierowców. Polak odbił 3 miejsca na dohamowaniu do pierwszego zakrętu mijając rywali po zewnętrznej części toru. Mimo świetnego manewru Giermaziak jechał na trzeciej pozycji za Da Costa i Sorensenem.
Nasz kierowca przez kilka okrążeń toczył pasjonującą walkę ze wspomnianym Sorensenem, a na piątym spróbował zaatakować duńskiego kierowcę. Niestety atak nie powiódł się, a Kuba stracił dystans do kolegi z zespołu. Na ósmym okrążeniu Giermaziak popełnił błąd na wejściu w piąty zakręt, przez co stracił kolejną pozycję na rzecz Kevina Magnussena, a w lusterkach polskiego kierowcy pojawił się Adrian Quaife-Hobbs. Do końca wyścigu Kuba umiejętnie bronił się przed atakami Anglika, a tym samym zajął czwarte, najbardziej nielubiane przez kierowców miejsce. Wyścig wygrał Da Costa, potwierdzając tym samym swoją dobrą dyspozycję w obecnym sezonie. Na podium oprócz Portugalczyka znaleźli się jeszcze Marco Sorensen i Kevin Magnussen.
Pomijając start, początek wyścigu był dobry. Niestety nieudany atak na Marco spowodował, że Kevin znalazł się zaraz za moimi plecami. Popełniłem jeden błąd na 8 okrążeniu i tym razem kosztowało mnie to utratę jednego miejsca- relacjonuje Giermaziak.
Jestem zły na siebie, bo była świetna okazja, żeby w końcu znaleźć się na podium. Jutro będzie to dużo trudniejsze, ale zrobię wszystko, żeby przebić się do czołowej trójki.
Aktualizacja: Przy oględzinach auta po wyścigu okazało się, że Kuba jechał z uszkodzonym przednim skrzydłem. Nie sposób zidentyfikować kiedy skrzydło zostało uszkodzone, bo nie nastąpiło to w wyniku kontaktu z innym zawodnikiem. Spowodowane to było prawdopodobnie działaniem pędu powietrza. Z czasów Kuby wynika, że stało się to ok. 6-7 okrążenia, gdyż od tego momentu polski kierowca zaczął jechać wyraźnie wolniej.
Jutro na starcie czołowa ósemka z dzisiejszego wyścigu ustawi swoje samochody w odwrotnej kolejności. Tym samym Giermaziak będzie startował z 5 miejsca, a przed nim wystartują kolejno: Daniel Aho, Daniel De Jong, Luis Derani oraz Adrian Ouaife-Hobbs.
Rezultat sobotniego wyścigu NEC Formula Renault 2.0 na torze Assen | |||||||
@P. | Kierowca | Nar. | Zespół | @Okr. | Czas/strata | Naj. okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Antonio Felix da Costa | ![]() | Motopark Academy | 16 | 26:25,025 | 1:38,212 | 7 |
2. | Marco Sorensen | ![]() | Motopark Academy | 16 | +07,975 | 1:38,716 | 8 |
3. | Kevin Magnussen | ![]() | Motopark Academy | 16 | +14,349 | 1:38,842 | 16 |
4. | Kuba Giermaziak | ![]() | Motopark Academy | 16 | +19,327 | 1:39,211 | 4 |
5. | Adrian Quaife-Hobbs | ![]() | Motopark Academy | 16 | +20,006 | 1:38,663 | 3 |
6. | Luis Derani | ![]() | Motopark Academy | 16 | +23,599 | 1:39,118 | 6 |
7. | Daniel de Jong | ![]() | MP Motorsport | 16 | +23,884 | 1:39,071 | 4 |
8. | Daniel Aho | ![]() | Koiranen bros | 16 | +24,093 | 1:38,910 | 3 |
9. | Kevin Korjus | ![]() | TT Racing | 16 | +33,339 | 1:39,325 | 4 |
10. | Jimmy Eriksson | ![]() | Motopark Academy | 16 | +37,525 | 1:39,627 | 5 |
11. | Julian Eisenreich | ![]() | Jedi-Racing Team | 16 | +37,785 | 1:39,444 | 7 |
12. | Toomas Heikkinen | ![]() | Koiranen bros. | 16 | +37,907 | 1:39,149 | 7 |
13. | Karl Oscar Liiv | ![]() | TT Racing | 16 | +40,694 | 1:40,348 | 7 |
14. | Jesse Laine | ![]() | Koiranen bros. | 16 | +45,632 | 1:40,066 | 7 |
15. | Luis Sa Silva | ![]() | Krenek | 16 | +46,375 | 1:40,164 | 8 |
Niesklasyfikowani | |||||||
Bart Hylkema | ![]() | Motopark Academy | 11 | 1:39,697 | 4 | ||
Mathijs Harkema | ![]() | Van Amersfoort Racing | 10 | 1:39,726 | 4 | ||
Najszybsze okrążenie: Antonio Felix da Costa - 1:38,212 na 7 okrążeniu |
KOMENTARZE