Paffett odniósł drugie zwycięstwo w DTM w tym sezonie
Kierowca testowy McLarena skorzystał z błędu na starcie zdobywcy pole position - Timo Scheidera
22.08.1017:13
4381wyświetlenia

Gary Paffett i Paul di Resta zapewnili Mercedesowi podwójne zwycięstwo w dzisiejszym wyścigu DTM na torze Zandvoort po tym, jak tuż po starcie zgasł na chwilę silnik w Audi zdobywcy pole position - Timo Scheidera.
Aktualny mistrz serii w miarę szybko uruchomił ponownie silnik, jednak gdy dotarł do pierwszego zakrętu, wyprzedziło go już blisko dziesięciu kierowców. Paffett i di Resta po otrzymaniu w prezencie miejsc 1 i 2 zaczęli odjeżdżać reszcie stawki, a tymczasem Scheidera czekało mozolne odrabianie strat.
Wspinaczkę w klasyfikacji ułatwiły mu jednak zmyślna strategia i wspaniałomyślność kolegów zespołowych z Audi, dzięki czemu mógł zaprezentować niesamowitą szybkość dzisiejszego popołudnia. Ostatecznie Niemiec finiszował na trzeciej pozycji ze stratą 12 sekund do zwycięzcy, zatem gdyby nie problemy na starcie, z pewnością mógłby walczyć o zwycięstwo.
Mattias Ekstrom musiał zadowolić się odległym czwartym miejscem. Szwed nie był w stanie dorównać tempu Miguela Moliny w dwuletnim Audi. Hiszpan przepuścił go po pierwszych postojach, ale potem musiał to uczynić drugi raz, gdy w trakcie drugiej rundy pit-stopów ponownie znalazł się przed Ekstromem. Sędziowie nie byli pod wrażeniem zagrywek taktycznych Audi i zapowiedzieli, że przyjrzą się całej sytuacji, czy nie nastąpiło użycie poleceń zespołu. To trzeci przypadek w ciągu czterech lat, gdy Audi jest na tym torze podejrzewane o stosowanie „team orders”.
Za Moliną, dla którego piąte miejsce to jak dotychczas najlepszy wynik w debiutanckim sezonie DTM, finiszował fabryczny kierowca Audi - Oliver Jarvis, w pocie czoła starając się utrzymać za sobą sznurek samochodów w końcowej fazie bolidów. W grupce tej znajdował się między innymi lider mistrzostw Bruno Spengler (Mercedes), który przez sporą część wyścigu walczył z Scheiderem. Kanadyjczyk stracił jednak sporo miejsc podczas drugiej rundy postojów i musiał zadowolić się zaledwie dwoma punktami, wprawiając po drodze w poślizg Mike'a Rockenfellera przy bezpardonowej próbie wyprzedzenia kierowcy Audi.
Z niedoli Rockenfellera skorzystał także Martin Tomczyk, awansując na ostatnie punktowane miejsce, choć w końcówce wyścigu musiał mocno postarać się o obronę ósmego miejsca przed Ralfem Schumacherem i Jamie Greenem. Po 6 z 11 wyścigów, czyli tuż za półmetkiem sezonu 2010, liderem mistrzostw jest nadal Spengler, z 9 punktami przewagi nad Paffettem i 11 nad di Restą.
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gary Paffett (3) | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 42 | 1h07m04,346 | 10 | |
2 | Paul di Resta (7) | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 42 | +0:00,396 | 8 | |
3 | Timo Scheider (1) | Audi A4 DTM 2009 | 42 | +0:12,238 | 6 | |
4 | Mattias Ekström (5) | Audi A4 DTM 2009 | 42 | +0:18,659 | 5 | |
5 | Miguel Molina (18) | Audi A4 DTM 2008 | 42 | +0:19,310 | 4 | |
6 | Oliver Jarvis (2) | Audi A4 DTM 2009 | 42 | +0:20,568 | 3 | |
7 | Bruno Spengler (4) | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 42 | +0:20,886 | 2 | |
8 | Martin Tomczyk (6) | Audi A4 DTM 2009 | 42 | +0:21,706 | 1 | |
9 | Ralf Schumacher (8) | Mercedes-Benz C-Klasse 2009 | 42 | +0:22,113 | ||
10 | Jamie Green (11) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 42 | +0:22,880 | ||
11 | Alexandre Premat (9) | Audi A4 DTM 2008 | 42 | +0:33,747 | ||
12 | David Coulthard (17) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 42 | +0:36,578 | ||
13 | Mike Rockenfeller (10) | Audi A4 DTM 2008 | 42 | +0:44,528 | ||
14 | Katherine Legge (15) | Audi A4 DTM 2008 | 42 | +0:48,892 | ||
15 | Susie Wolff (12) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 42 | +0:49,235 | ||
16 | Cong Fu Cheng (21) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 42 | +1:19,178 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
17 | Maro Engel (16) | Mercedes-Benz C-Klasse 2008 | 2 | |||
Nie wystartowali | ||||||
18 | Markus Winkelhock (14) | Audi A4 DTM 2008 | 0 |
Pole position: Timo Scheider - 1:31,590 Najszybsze okrażenie: Timo Scheider - 1:32,967 na 32 okrążeniu
KOMENTARZE