Clos, Vietoris i Berthon w Racing Eng., Aloszyn w Carlin, Gonzalez w Trident

Stawka GP2 na rok 2011 jest już coraz bliższa skompletowania
27.01.1121:51
Marek Roczniak
3584wyświetlenia

Stawka GP2 na rok 2011 jest już coraz bliższa skompletowania. Dzisiaj poznaliśmy nazwiska czterech kolejnych zawodników, przy czym jeden z nich wystartuje tylko w azjatyckich mistrzostwach, a drugi tylko w europejskich - tak sytuacja wygląda w każdym razie na chwilę obecną.

Konkretnie chodzi o Nathanaela Berthona, który ma jeździć w zespole Racing Engineering w GP2 Asia Series, by następnie ustąpić miejsca na główne mistrzostwa Christianowi Vietorisowi. W obu seriach wystartuje natomiast Dani Clos, tak więc w głównej serii GP2 w hiszpańskiej ekipie zobaczymy ten sam duet, co w ubiegłym sezonie.

Clos i Vietoris ukończyli zeszłoroczne mistrzostwa odpowiednio na miejscach 4 i 9, wygrywając każdy z nich po jednym wyścigu - w Stambule (Clos w głównym wyścigu) i na Monzy (Vietoris w sprincie). Obaj kierowcy z zadowoleniem odnotowali zaufanie, jakie pokłada w nich zespół Racing Engineering, angażując ich na kolejny sezon i zadeklarowali, że teraz nastawiają się na walkę o mistrzostwo.

Dla Berthona starty w azjatyckich mistrzostwach u boku Closa będą z kolei debiutem wyścigowym za kierownicą bolidu GP2. Francuz w ubiegłym roku startował w Formule Renault 3.5 i choć był to jego debiutancki sezon, to jednak odniósł jedno zwycięstwo i w sumie cztery razy stawał na podium, zajmując w klasyfikacji końcowej siódme miejsce. Jestem przekonany, że będzie mi się dobrze pracowało z Racing Engineering, i że szybko zdołam ewoluować jako kierowca ze wsparciem zespołu, abym mógł walczyć z najlepszymi.

Aloszyn w Carlin




Tymczasem Michaił Aloszyn ogłosił dzisiaj, że będzie startował w GP2 w zespole Carlin, z którym zdobył mistrzostwo w Formule Renault 3.5 w ubiegłym roku. Rosjanin starał się o angaż w Formule 1 na rok 2011, prowadząc rozmowy z kilkoma zespołami, ale zakończyły się one niepowodzeniem.

W Formule 1, jak wielokrotnie podkreślałem, decyduje czynnik finansowy - powiedział kierowca z Moskwy. Nico Hulkenberg wygrał mistrzostwa GP2 przy pierwszym podejściu, co należy traktować jako wyjątkowe zdarzenie. W GP2 inni kierowcy czasem jeżdżą po 5 lat, zanim zaczną coś wygrywać! Mimo to Williams wymagał od Nico pieniędzy za dalsze starty. [...] W rezultacie taki supertalent, który zdobywa pole position w debiutanckim sezonie w Brazylii, wypada ze stawki F1.

Gonzalez przechodzi do zespołu Trident



Wieczorem pojawiła się jeszcze informacja, że 24-letni Rodolfo Gonzalez wystartuje w tym roku w azjatyckich i europejskich mistrzostwach GP2 jako kierowca zespołu Trident. Wenezuelczyk wystartował raz z tą ekipą na torze Nurburgring w 2009 roku, a także testował z nią w zimie.

Rodolfo swój pierwszy pełny sezon w głównych mistrzostwach GP2 spędził w zespole Arden, gromadząc na swoim koncie cztery punkty, co dało mu 21 miejsce w mistrzostwach. Moim marzeniem jest ukończenie sezonu 2011 w pierwszej piątce - powiedział Gonzalez, komentując podpisanie umowy z Tridentem.

^lista startowa,5,2011,bez nieaktywnych
Źródło: gpupdate.net, championat.ru, autosport.com

KOMENTARZE

3
NEO86
08.02.2011 02:30
Aloszyn bardzo dobrze wypowiada się na temat Nico Hulkenberga no i oczywiście ma rację
Kamikadze2000
27.01.2011 04:02
@mbg - no tak, choć historia Asia Series nie jest długa. Cóż, może powróci na jej szczyt. Wiadomym jednak jest, że Romek chciałby tym razem wygrać ważniejsze europejskie mistrzostwa. Pozdro! ;))
mbg
27.01.2011 03:15
który to już rok przygody Aloszyna z Carlin? Chyba 5. Na końcu sezonu pisałem że będzie dla nich jeździł też w GP2, nie przeliczyłem się ;) Świetne posunięcie ze strony RE. Zatrzymując tych samych kierowców mają w końcu realne szanse na P1 w klasyfikacji zespołów. W tym roku wydaje mi się że to Vietoris będzie lepszy od Closa. EDIT: Właśnie do mnie dotarło że Grosjean będzie pierwszym kierowcą w historii GP2 Asia Series który po zdobyciu tytułu powraca do fotela wyścigowego. Takiej sytuacji nigdy też nie było w serii głównej.