Obecne bolidy nie mają takiej dużej mocy jak bolidy z 2004, 2005 i 2006. Dlatego też prędkość maksymalna przy 18k obrotów nie jest porównywalna do sezonów o których wspomniałeś. Aerodynamika rzecz jasna była również na korzyść "wozów" jak ty to nazywasz z 2004-2006. Jednak w dobie dzisiejszych bolidów mamy dmuchany dyfuzor, system KERS i do tego system DRS, który może być aktywowany w kwalifikacjach na całym torze. Ten sezon jest najbardziej zbliżonym sezonem pod wzgledem czystej prędkości na torze do sezonów 2004-2006 nie biorąc pod uwagę wyścigu, jedynie kwalifikacje, bo jak wiemy w wyścigu są zatankowani pod korek. Gdyby sam wyścig odbywał się na takich samych zasadach co dzisiaj kwalifikacje to czas całego przejazdu wyścigu byłby bardzo zbliżony do czasów z sezonów 2004-2006, jesli nie lepszy. Dobrej nocy.
Kamikadze2000
08.05.2011 07:54
Najszybsze okrążenie to to osiągnięte w oficjalnych zawodach, podczas kwalifikacji, bądź wyścigu. Obecne wozy nie są na tyle szybkie, by na takich obiektach choc zbliżyc się do czasów z takiego 2004, 2005 i 2006 roku. Zobaczcie sobie prędkości maksymalne, a zauważycie różnice. Inaczej jest np. w Australii - tam Vettel po raz drugi z rzędu pobił rekord. No ale tamten obiekt jest wolny, a na takich obecne konstrukcje są mocne względem dawnych konstrukcji. Pozdrawiam! ;)
sas
08.05.2011 06:10
SvedruS - daj ludziom czas na uzupełnienie, spokojnie.
SvedruS
08.05.2011 05:35
ale nadal pisze najlepszy czas okr podczas Q jest Schumacher z 2006
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,850 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
kemek
08.05.2011 05:00
Rekordem toru określa się najlepsze okrążenie w wyścigu i nadal należy do JPM (którego czas i tak jest lepszy od tegorocznego kwalifikacyjnego Vettela).
SvedruS
08.05.2011 03:45
a wg to padl rekord toru podczas kwalifikacji o 0.801 sek
sas
08.05.2011 03:21
Pewnie wcale nie tak niespodziewanie jak zobaczymy rozkład postojów.
EDIT: wlasnie sprawdzilem - ALG stawał na 55 okrążeniu.
KOMENTARZE