Pirelli wybrało opony na Kanadę, Walencję i Wielką Brytanię

"Przy wybieraniu mieszanek ogumienia na każdy tor bierzemy pod uwagę szereg czynników"
08.05.1116:50
Inf. prasowa
1612wyświetlenia

W Kanadzie jako ogumienie podstawowe i opcjonalne zastosowane zostaną opony miękkie i supermiękkie: dokładnie tak jak w Monako, gdzie po raz pierwszy kierowcy skorzystają z supermiękkiej mieszanki.

W Walencji, na ulicznym torze, na którym rozgrywany jest wyścig o Grand Prix Europy, opona pośrednia zadebiutuje w roli ogumienia podstawowego, a opcjonalnym będzie mieszanka supermiękka.

W Wielkiej Brytanii, gdzie rywalizacja w sezonie 2011 przekroczy półmetek, twarde i miękkie opony będą odpowiednio ogumieniem podstawowym i opcjonalnym: dokładnie tak samo jak w pierwszych pięciu tegorocznych Grand Prix.

Montreal, gdzie ogumienie tradycyjnie odgrywa bardzo poważną rolę, ma podobną charakterystykę do Monako, jeśli chodzi o przyczepność i trakcję. Dlatego dokonano takiego samego wyboru mieszanek: miękkiej i supermiękkiej.

Uliczny tor w Walencji jest szybszy od obiektu w Monako i dlatego zdecydowano się na debiut mieszanki pośredniej. Oznaczone białymi symbolami ogumienie pośrednie PZero jest kompromisem pomiędzy oponą twardą i miękką. Idealnie odpowiada charakterystyce nawierzchni i prawdopodobnym warunkom pogodowym.

Silverstone to jeden z najszybszych torów w całym kalendarzu. Tam dobrze sprawdzone ogumienie twarde i miękkie spełni wszystkie wymagania stawiane przed oponami.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Przy wybieraniu mieszanek ogumienia na każdy tor bierzemy pod uwagę szereg czynników, takich jak warunki atmosferyczne i charakterystyka nawierzchni. Potem musimy się upewnić, że wybrane przez nas opony uzupełniają się nawzajem pod kątem widowiskowości ścigania i doboru potencjalnych strategii. Wybraliśmy zatem ogumienie, które nie tylko powinno świetnie odpowiadać charakterystyce danego toru, ale także zapewnić interesujące widowisko z punktu widzenia kierowców i kibiców. Z kolei zespoły będą mogły sprawdzić swoje umiejętności taktyczne. Dobór opon jest dla nas trudnym zadaniem, bo nie mamy historycznych danych z Montrealu, Walencji i Silverstone. Jesteśmy jednak pewni, że podjęte przez nas decyzje, konsultowane szczegółowo z zespołami i FIA, powinny zapewnić realizowaną przez Pirelli tradycję zaciętego ścigania, obserwowaną od początku tego sezonu.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011
Grand PrixTor@Supermiękka@Miękka@Średnia@Twarda
1AustraliiAlbert Park
1MalezjiSepang
1ChinShanghai
1TurcjiIstanbul Park
1HiszpaniiCatalunya
1MonakoMonte Carlo
1KanadyGilles Villeneuve
1EuropyValencia
1Wielkiej BrytaniiSilverstone

KOMENTARZE

6
krzysiek163
09.05.2011 09:47
A jednak, dwie sąsiadujące ze sobą mieszanki w jednym GP, razem :)
szalas
09.05.2011 04:58
Wygląda na to ze w Kanadzie wyścig będzie niesamowity i na pewno nie typowy ...
Adakar
08.05.2011 08:36
W Montrealu, nawierzchnia i mocne hamowania będą zjadały opony w tempie 1 setu na 5 okrążeń. Zabranie super miękkiej i miękkiej to idiotyczny pomysł ... miękka i twarda winna znaleźć się w Kanadzie @witek2403 5 pitów to każdy będzie miał już w połowie wyścigu :-D
kemek
08.05.2011 04:58
Nikt na kwalifikacje nie wyjedzie. (;
witek2403
08.05.2011 04:19
możliwe 5 pitów :)
lubczyk
08.05.2011 03:19
To już teraz mogę stwierdzić że w Kanadzie będzie masakra z oponami ;).