Pirelli wybrało opony na Kanadę, Walencję i Wielką Brytanię
"Przy wybieraniu mieszanek ogumienia na każdy tor bierzemy pod uwagę szereg czynników"
08.05.1116:50
1612wyświetlenia

W Kanadzie jako ogumienie podstawowe i opcjonalne zastosowane zostaną opony miękkie i supermiękkie: dokładnie tak jak w Monako, gdzie po raz pierwszy kierowcy skorzystają z supermiękkiej mieszanki.
W Walencji, na ulicznym torze, na którym rozgrywany jest wyścig o Grand Prix Europy, opona pośrednia zadebiutuje w roli ogumienia podstawowego, a opcjonalnym będzie mieszanka supermiękka.
W Wielkiej Brytanii, gdzie rywalizacja w sezonie 2011 przekroczy półmetek, twarde i miękkie opony będą odpowiednio ogumieniem podstawowym i opcjonalnym: dokładnie tak samo jak w pierwszych pięciu tegorocznych Grand Prix.
Montreal, gdzie ogumienie tradycyjnie odgrywa bardzo poważną rolę, ma podobną charakterystykę do Monako, jeśli chodzi o przyczepność i trakcję. Dlatego dokonano takiego samego wyboru mieszanek: miękkiej i supermiękkiej.
Uliczny tor w Walencji jest szybszy od obiektu w Monako i dlatego zdecydowano się na debiut mieszanki pośredniej. Oznaczone białymi symbolami ogumienie pośrednie PZero jest kompromisem pomiędzy oponą twardą i miękką. Idealnie odpowiada charakterystyce nawierzchni i prawdopodobnym warunkom pogodowym.
Silverstone to jeden z najszybszych torów w całym kalendarzu. Tam dobrze sprawdzone ogumienie twarde i miękkie spełni wszystkie wymagania stawiane przed oponami.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Przy wybieraniu mieszanek ogumienia na każdy tor bierzemy pod uwagę szereg czynników, takich jak warunki atmosferyczne i charakterystyka nawierzchni. Potem musimy się upewnić, że wybrane przez nas opony uzupełniają się nawzajem pod kątem widowiskowości ścigania i doboru potencjalnych strategii. Wybraliśmy zatem ogumienie, które nie tylko powinno świetnie odpowiadać charakterystyce danego toru, ale także zapewnić interesujące widowisko z punktu widzenia kierowców i kibiców. Z kolei zespoły będą mogły sprawdzić swoje umiejętności taktyczne. Dobór opon jest dla nas trudnym zadaniem, bo nie mamy historycznych danych z Montrealu, Walencji i Silverstone. Jesteśmy jednak pewni, że podjęte przez nas decyzje, konsultowane szczegółowo z zespołami i FIA, powinny zapewnić realizowaną przez Pirelli tradycję zaciętego ścigania, obserwowaną od początku tego sezonu.
Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2011 | |||||||
Grand Prix | Tor | @Supermiękka | @Miękka | @Średnia | @Twarda | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Australii | ![]() | Albert Park | • | • | ||
1 | Malezji | ![]() | Sepang | • | • | ||
1 | Chin | ![]() | Shanghai | • | • | ||
1 | Turcji | ![]() | Istanbul Park | • | • | ||
1 | Hiszpanii | ![]() | Catalunya | • | • | ||
1 | Monako | ![]() | Monte Carlo | • | • | ||
1 | Kanady | ![]() | Gilles Villeneuve | • | • | ||
1 | Europy | ![]() | Valencia | • | • | ||
1 | Wielkiej Brytanii | ![]() | Silverstone | • | • | ||
KOMENTARZE