Todt pragnie powrotu testów w trakcie sezonu

Konkretna propozycja ma być przedstawiona 23 czerwca na Komisji Formuły 1 w Walencji.
08.05.1117:30
Nataniel Piórkowski
1916wyświetlenia

Jean Todt naciska na zespoły w kwestii przywrócenia testów w trakcie sezonu, choć w nieco bardziej okrojonej wersji.

Todt uważa, że wprowadzenie całkowitego zakazu testów w sezonie nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, dlatego teraz naciska na przeprowadzanie przez zespoły sesji testowych, choć z mniejszym personelem obecnym na torze. Francuz złożył już propozycję przeprowadzania trzech dwudniowych sesji w trakcie sezonu i ma nadzieję, że wejdzie ona w życie przed kolejnym sezonem.

Dla mnie głupią decyzją było zakazanie testów w trakcie sezonu - powiedział dziś Todt podczas porannego briefingu w Stambule. W przeszłości szalonym było mieć nieograniczone testy w ciągu roku, ale przejść z czegoś nieograniczonego do całkowicie zakazanego - to nie jest właściwy przeskok. Nie pozwalamy młodym kierowcom na testy, nie daje im się możliwości, aby zdobyć trochę więcej doświadczenia w F1, choć jestem pewny, że ta sytuacja ulegnie w przyszłości zmianie. Będziemy naciskać na przeprowadzanie kilku dni testowych w trakcie sezonu jak najszybciej, ale z poszanowaniem regulaminu.

Na pytanie kiedy może do tego dojść, szef FIA odpowiedział: Bardzo chciałem, aby doszło do tego już w 2011, ale nie mogliśmy tego osiągnąć, gdyż nie było podstaw, aby wdrożyć tę ideę ze względów na bezpieczeństwo. Więc będzie to 2012, jeśli będziemy mieli wystarczająco duże wsparcie. To jest kwestia, którą zamierzamy przedstawić na najbliższej Komisji Formuły 1 w czwartek przed GP Walencji, a jeśli to się nie powiedzie, możemy to wdrożyć w roku 2013 bez żadnych umów. Najpóźniej będzie to rok 2013, ale liczę na to, że ludzie zgodzą się na kilka dni testowych już od przyszłego sezonu.

Todt przyznał jednak, że jest zadowolony z tegorocznych zmian w przepisach: Muszę przyznać, że głównie ostatni wyścig (Chiny) był niesamowity. Zostały wprowadzone trzy rzeczy: regulowane tylne skrzydło, powracający KERS oraz nowe opony. Zawsze jestem bardzo ostrożny, więc nie chciałbym wyciągać wniosków po trzech wyścigach, ale jeśli powróciłbym na stanowisko szefa zespołu, to naciskałbym moich podwładnych, aby próbowali analizować wszystko co się dzieje wokół.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

5
kabans
09.05.2011 06:09
3 bolid dla młodych a nie kretyńskie testy młodych kierowców i przynajmniej jedna sesja testów w trakcie sezonu kosztem jednej zimowej
waldi12
08.05.2011 10:21
Po co te dodatkowe testy? zwłaszcza z myślą o młodych kierowcach. Wystarczy wrócić do przepisów z ubiegłych lat i wprowadzić trzeci bolid na treningach tak jak to było z Kubicą zanim wystartował w wyścigu (zwłaszcza, że teraz na treningach kierowcy robią po 15 czy 20 okrążeń) a młodzież mogłaby przecież zużywać opony do woli.
Kamikadze2000
08.05.2011 08:08
No i się zdublowało. Ten drugi komentarz to swego rodzaju powtórzenie, gdyż pierwszy wcześniej nie wskoczył od razu. Tak dla ścisłości... ;]
Lolkoski
08.05.2011 04:45
Niech wprowadzą po weekendzie GP i tylko dla młodych kierowców i git
Kamikadze2000
08.05.2011 04:07
To wprowadzic ze dwie sesje testowe w roku dla młodych. Ogólnych nie ma sensu robic! Jakoś wcześniej, gdy były testy, stawka kompletnie nie ulegała zmianie! Tak więc nie ma sensu tego przywracac. Testy dla młodych owszem, ale ogólne są niepotrzebne! Nic one nie zmienią, gdyż wcześniej i tak stawka się kreowała na początku i nie się nie zmieniało. Szkoda tylko pieniędzy włożonych w to przedsięwzięcie. ;]