Interlagos przejdzie gruntowne zmiany przed rokiem 2013

Zmianie ulegnie lokalizacja prostej startowej, a całość uzupełni nowy kompleks boksów.
26.11.1116:06
Nataniel Piórkowski
2283wyświetlenia

Organizatorzy Grand Prix Brazylii planują przeniesienie alei serwisowej i padoku na prostą pomiędzy zakrętami nr 3 i 4.

Po dwóch śmiertelnych wypadkach, do jakich doszło wiosną tego roku, przed przyszłorocznym wyścigiem ma dojść do poszerzenia strefy wyjazdowej w zakręcie Caffe, a także przeprofilowaniu newralgicznego zjazdu do boksów. Z kolei plany na sezon 2013 zakładają całkowite przeniesienie boksów i padoku oraz wybudowanie nowych garaży, biur zespołów, centrum multimedialnego oraz hoteli.

Dyrektor zarządzający toru Interlagos - Claudio Ito powiedział gazecie National, iż ma nadzieję, że ambitny projekt zostanie sfinalizowany w ciągu najbliższych dwóch lat. Lokalne władze, które są właścicielem toru, mają pomysł na nową aleję serwisową, garaże, dosłownie wszystko. Na prostą pomiędzy zakrętami nr 3 i 4 zostanie przeniesiony cały obszar boksów. Nowy wjazd, wyjazd, budynki.

Ito zaznaczył, że przeniesienie padoku nie jest podyktowane względami bezpieczeństwa, ale ma za zadanie poprawić jakość pracy zespołów. Nie chodzi tu o względy bezpieczeństwa. Rozumiemy, że zespoły potrzebują więcej przestrzeni do pracy. Wierzę, że wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik do 2013 roku.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

11
TommyYse
27.11.2011 01:02
"Nie chodzi tu o względy bezpieczeństwa." To o co ?! Kolejny tor ma być zniszczony poprzez modernizację :| Jest dobrze, po co zmieniać ?! Żadnemu kierowcy f1 to jakoś nie przeszkadza (ogólnie, zespoły na nic nie narzekają...)
Sar trek
26.11.2011 05:47
Nie czytacie uważnie. Przebudowa ze względu na ostatnie wypadki dotyczy ostatnich wypadków, co popieram. Jeśli można tylko poprawić bezpieczeństwo, to jestem za. Przebudowa boksów i zbudowanie ich w nowym miejscu jest związana z tym, że obecny kompleks stał się po prostu za mały na obecne standardy. Tor zostaje ten sam, kompleks boksów mamy nowy, prostą startową w nowym miejscu. Sam był najbardziej popierał rozwiązanie z toru ulicznego w Sao Paulo, boksy w\budujemy w nowym miejscu, prosta startu-mety zostaje w startym, ale w F1 jest to chyba niemożliwe.
benethor
26.11.2011 05:37
@Dante Czyli Sepang też trzeba przebudować, bo zginął na nim człowiek? Wypadek to nie tylko wina konstrukcji toru... Zeszta nie przypominam sobie, żeby ktoś na Interlagos zginął przez wjazd do pitlane. A, właśnie. Przebudujmy jeszcze prostą między T3 i T4 na Hungaroringu, bo Massa dostał tam sprężyną i omal nie zginął...
szczepaldo
26.11.2011 05:29
Racja. Tak w ogóle to wybudujmy jakiś nowy tor o kształcie owalnym. Na około proponuje pół kilometra asfaltu aby Pietrow czy Liuzzi mogli wrócić na tor. Będzie miejsca na padok i trybuny jak się patrzy. Aha, zapomniałbym, że tor wybudujemy oczywiście na pustyni, gdzie zawsze jest taka sama pogoda, bo zmieniające się warunki atmosferyczne to przecież domena starych i nierentownych torów (vide Spa). Będzie nowocześnie, innowacyjnie i bezpiecznie.
marios76
26.11.2011 05:20
Taki fajny tor. Było by szkoda, gdyby stracił swój urok i charakter. Naprawdę jest ciekawy i pozwala na wyprzedzanie. Wierzę, że można uniknąć przebudowy, nawet biorąc pod uwagę względy bezpieczeństwa. Oraz oczywiście jego poprawienie.
maciejas512
26.11.2011 05:09
Aleja serwisowa nie była powodem śmierci a jest pięknie usytuowana. Wystarczyło by dać konkretne bandy energochłonne na wewnętrznej a nie trzeba by było przerabiać toru.
Dante
26.11.2011 05:07
@benethor - Jeżeli na jakimś torze giną ludzie to chyba oczywistym jest, że trzeba go przebudować.
benethor
26.11.2011 03:57
FFFFUUUUUUUU!!! Oni niech się zajmą przeprojektowaniem Yeongam, Buddh i Abu Dhabi, a nie niszczą legendarne tory...
Kordas
26.11.2011 03:17
@Masio Dokładnie ;/ Prosta startowa jest bardzo dobra, zawsze są jeszcze większe emocje, bo na S-kach od razu po starcie naprawdę dużo się może zdarzyć, a później następna długa prosta więc kontynuacja emocji. Jak przeniosą start/metę na drugą prostą, to będzie pierwszy zakręt, a potem od razu mamy sekwencję zakrętów i myślę, że tam takich emocji nie będzie bo po prostu będą musieli ustawić się w rządku. Przeprojektować zakręt 12, poszerzyć pobocze - oczywiście. Ale przecież żadnego wypadku z powodu alei serwisowej nie było, jak dla mnie jest świetna, i ten wyjazd też ma swój charakter.
Karol24
26.11.2011 03:15
Interlagos i Hungaroring to najbardziej przestarzałe tory i muszą się zmodernizować.
Masio
26.11.2011 03:12
Według mnie miejsce prostej startowej jest dobre. Nie powinni przenosić jej w inne miejsce. Problem tkwi gdzie indziej.