McLaren zaprezentował MP4-27

Nowy bolid zespołu z Woking ma zerwać z dotychczasową, zachowawczą filozofią projektowania.
01.02.1212:14
Nataniel Piórkowski
15584wyświetlenia

McLaren jako pierwszy zespół ze ścisłej czołówki Formuły 1 zaprezentował w Woking swój tegoroczny bolid - MP4-27.

Wedle zapowiedzi kierownictwa stajni z Woking tegoroczna konstrukcja ma zerwać ze stosowanym do tej pory modelem zachowawczego projektowania i stanowić realną konkurencję dla Red Bulla, który zdominował ubiegłe mistrzostwa dzięki fenomenalnej dyspozycji w kwalifikacjach i bezproblemowym wyścigom.

Jestem bardzo podekscytowany. To moment, w którym widzimy jak bardzo ciężko pracowali nasi ludzie. To bardzo ekscytujący dzień. Od ostatniego wyścigu sezonu 2011 fabryka pracowała bez wytchnienia, aby poprawić samochód tak bardzo, jak można to było zrobić przy użycia symulatora. Oczywiście zaczynając testy każdy jest pełen obaw i nie mogę się już doczekać, aby wskoczyć do nowego bolidu podczas testów w Jerez - powiedział Jenson Button.

Lewis Hamilton dodał: Myślę, że jest fantastyczny. Dobrze jest być tutaj po wspaniałej zimie. Zobaczenie ciężkiej pracy, jaką pochłonęła budowa tego samochodu jest inspirujące. Ten bolid ma najbardziej wyrafinowany wygląd od jakiegoś czasu.

Choć gołym okiem może wydawać się, że McLaren MP4-27 jest bardzo podobny do ubiegłorocznego bolidu, zespół potwierdził, że znacznym zmianom uległo podwozie samochodu, a od ostatniego wyścigu minionego sezonu unowocześniono lub przeprojektowano jego wszystkie kluczowe systemy. Najbardziej widocznymi zmianami są zwężenie tylnej partii nadwozia oraz zmieniony system chłodnic. Stosowane w ubiegłym roku wloty powietrza w kształcie litery „U” zostały przeprojektowane, aby dostosować się do nowych wytycznych FIA dotyczących wydechu.

MP4-27 po raz pierwszy wyjedzie na tor podczas testów aerodynamicznych, które w weekend poprzedzający jazdy w Jerez przeprowadzi kierowca testowy McLarena - Oliver Turvey.

^galeria,443

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

105
Djmisiek
02.02.2012 10:50
Mam nadzieję, że McLaren w tym sezonie od początku będzie pruł do przodu tak jak w końcówce 2011.
Aquos
02.02.2012 07:42
Czy w obu klasyfikacjach nie wiem, ale na mistrzostwo konstruktorów mają bardzo duże szanse. Jeśli Hamilton powróci do formy, to mogą być jedynym zespołem z czołowej trójki, w którym obaj kierowcy będą regularnie wysoko punktować.
Metalpablo
02.02.2012 12:34
Full British Dream Team:D! Też mi się podoba, ale oczywiście wychodze z założenia, że wygląd bolidu w tym sporcie liczy się zdecydowanie najmnie. Mam wielką , OGROMNĄ nadzieję, że zdobędą Mistrzostwo w obu kategoriach , przez co będę mógł powiedzieć paru osobom "ha:D!! A nie mówiłem! Warto być wiernym kibicem!".
katinka
02.02.2012 12:26
Śliczności ten MP4-27! Pieknie sie prezentuje i chyba srebrny kolor troche ciemniejszy niz w zeszlym sezonie, co mnie cieszy. A na torze niech bedzie piekielnie szybki, o tym marze. No to Go Go Lewis, pokaz im jak sie sciga! :)
Adakar
01.02.2012 11:15
@TommyYse pisałem ... czytać trzeba. Firanki to już od 2009 roku są w F1. Miał je Red Bull, Toro Rosso, Williams, Toyota i Mclaren ... nie jest to nic nowego, poprzeglądaj sobie uważnie zdjęcia od 2009 roku.
IceMan11
01.02.2012 08:52
@dancom Widzę, że obcykanyś ;P Trzeba było zacytować całą wypowiedź. „Z tego co dzisiaj pokazano można wywnioskować, że McLaren cały czas podąża w jednym kierunku". - powiedział Hughes. „Bolid na sezon 2012 nie różni się zbytnio od zeszłorocznego modelu. Ma podobne gabaryty, rozstaw osi i ogólnie wygląda znajomo. To po prostu MP4-26 zmodyfikowany na potrzeby nowych przepisów". Według doświadczonego żurnalisty projektanci McLarena podeszli za bardzo konserwatywnie do budowy tegorocznego wozu, wbrew szumnym zapowiedziom nie mając wystarczająco odwagi na eksperymentowanie z rewolucyjnymi rozwiązaniami: „Nadal wolą stosować pomysły, które już doskonale znają. Są niechętni w stosunku do odważnych koncepcji. Zrozumieć coś nowego można tylko wtedy, gdy zaangażujesz się w to na sto procent, a taka strategia jest ryzykowna". „Sądzę, że Adrian Newey przeglądając zdjęcia MP4-27 śmiał się pod nosem. Tajemnica sukcesu jego bolidów nie została wyjaśniona". - dodał Hughes.
redman2
01.02.2012 08:17
nie wszystko złoto, co się świeci Panowie
SpeedKing
01.02.2012 08:11
McLareny zawsze były najładniejsze! A jak będą jeździć tak jak wyglądają, to reszta będzie daleko w tyle!
dancom
01.02.2012 08:08
„Sądzę, że Adrian Newey przeglądając zdjęcia MP4-27 śmiał się pod nosem. Tajemnica sukcesu jego bolidów nie została wyjaśniona"
IceMan11
01.02.2012 07:02
@Tomos Być może jeszcze Ferrari.
Tomos
01.02.2012 06:51
Bolid ładny:) Więc na razie zanosi się, że tylko Caterham będzie straszył konkurencje dziobakiem:p
LUKE
01.02.2012 05:36
Wydaje się być bardzo mocny, nos też jest troszkę inni od wersji z 2011 , szerszy. Budzi w sobie jakąś agresje, nie mam wątpliwości, że będzie to udany bolid.
KaeRZet
01.02.2012 05:33
Kozak ten bolid , mam nowego faworyta ;]
Simi
01.02.2012 04:41
Bolid wygląda swietnie i liczę na to, że równie dobrze będzie radzić sobie na torze. Mam takie samo życzenie jak kolega TAFiT - najlepiej by było, gdyby z Ferrari i RBR-em stoczyli zawzięty bój... no dobra, Red Bull mógłby być odrobinę z tyłu ;)
TommyYse
01.02.2012 04:07
Zdjęcie nr.7, co to jest te czarne na dole tylnego skrzydła ? w MP4/26 tego nie było
IceOne
01.02.2012 03:45
Sliczny jest, mam nadzieje ze zapewni zespolowi mistrzostwo w obu klasyfikacjach.
wojtek30_88
01.02.2012 03:43
No i nie ma garba, jak CT01 ;)
TAFiT
01.02.2012 03:43
No, no wygląda palce lizać ;) Mam nadzieję, że będą na równi z Ferką i puszkami i stoczą prawdziwy bój o Mistrzostwo Świata. Mnie się bardziej podoba ten bolid od ubiegłorocznego, choć jest raczej jego ewolucją, przynajmniej z wyglądu. Szczerze mówiąc myślałem, że wszyscy tak obniżą swoje nosy, a nie zrobią deski do prasowania, jak Caterham... W każdym razie obu zespołom życzę powodzenia :)
IceMan11
01.02.2012 03:29
@adnowseb Mi zeszłoroczny bardziej się podobał, ale na szczęście nie o wygląd tu chodzi :)
adnowseb
01.02.2012 03:24
@Kamikadze2000 [quote]A co do bolidu - oby nie był tak szybki, jak wygląda. :)[/quote] Zobacz, przypadkowo napisałeś NIE. Usuń je szybciutko:)) Bolid przepiękny.
mbg
01.02.2012 03:09
w końcu Turvey oficialnie w McL. Cieszę się że znalazł swoje miejsce po ciężkim sezonie 2011
Witek
01.02.2012 02:55
Po prostu czyste piękno.
Kamikadze2000
01.02.2012 02:52
@kondradosf1 - to taki nieoficjalny. Szkoda, bo mogliby dac jemu potestowac, a nie Paffetowi. Chyba Oliver godnie zastąpi go w tej roli "wiecznie młodego testera McLarena". ;]
konradosf1
01.02.2012 02:49
@Kamikadze2000 ano jest i to od chyba trzech lat :) skoro padł tu temat ekologii... To uważam, że F1 ma pozostać na bakier z ekologią. Ale się nie da. Co do bolidu - nadwozie zmienione, jednak niezbyt radykalnie. Widać różnice w skrzydlach.
marla
01.02.2012 02:45
@IceMan11 Myślę, że nie przesadzę jak napiszę, że MP4-27 będzie nie tylko pierwszej trójce, ale, że będzie najładniejszy. :) No, to teraz kolejne prezentacje pójdą jak z górki. :)
Kamikadze2000
01.02.2012 02:33
Nie wiedziałem, że Oliver Turvey jest ich kierowcą testowym. ;] A co do bolidu - oby nie był tak szybki, jak wygląda. :)
yaper
01.02.2012 02:26
Rewolucji nie ma. Dobrze widać, że MP4-27 to ewolucja poprzednika pod kątem ograniczeń regulaminowych, jakie weszły w życie w tym roku. Na pierwszy rzut oka widać zmieniony kształt chłodnic, inaczej poprowadzony wydech, tylne skrzydło, przemodelowana 'płetwa'. Ciekawe, jak bebechy. Marny ze mnie prorok i znawca technikaliów, ale wierzę, że takie podejście da im lepszy start niż rok temu i realną walkę o zwycięstwa co GP. @Aquos, Zauważ także, że pierwszy i bardziej obficie nt. tego bolidu wypowiedział się Button. Coś jest na rzeczy. Hamilton jakby w cieniu, chociaż liczę na jego come-back w pełnym tego wyrażenia znaczeniu. Cieszy, że Turvey jest tak blisko kadry McLarena. Strasznie martwią mnie jego kłopoty finansowe i brak jeżdżenia.
alienjam
01.02.2012 02:23
@Adakar Chyba nie wierzysz w spekulacje włoskich mediów, że RK będzie na prezentacji Ferrari ? Bez urazy ale piszesz [quote]ehh tak młodzieżówka ... [/quote] a później sam piszesz jak "kubicomaniak", chyba, że to jakaś forma ironii której nie mogę pojąć... Pozdrawiam.
jaszczur
01.02.2012 02:20
Bardzo ładny ten bolid. Mam nadzieję, że będzie też szybki. :D Już się bałem, że wszystkie będą miały tego garba i trzeba będzie zamykać oczy w czasie wyścigu ;)
Il Capitano
01.02.2012 02:06
Masywny przód, a tył kopią RedBulla ? Widać, że troche opieradli sie na bolidzie RBR, tył samochdu jest zdecydowanie wyżej niz w zeszłym roku. Przód jest obniżony, ale to obniżenie nadrobili ukstałtowaniem nosa, którego czubek jest wyżej o jakieś 5-6 cm w porównaniu do bolidu z zeszłego roku.
Adakar
01.02.2012 02:02
@marcinm96 czy to jakaś plaga spamerów ? I co Ci to da że se posłuchasz ? odczytasz w ten sposób MOC ? ehh tak młodzieżówka ... @IceMan11 Tak Ice, ale później szli za RBR, który zastąpił "zasłonki" takimi pół okrągłym ścięciem. Takie zasłony miała też Toyota w 2009 Za 1 dzień i 18 godzin prezentacja Ferrari ... jak zobaczę tam RK ... to runie mój światopogląd i trzeba będzie uciekać do klasztoru w Tybecie ;-) To że może się tam pojawić, nawet jako "nr3", jestem sobie w stanie wyobrazić w swojej chorej głowie... ale fakt, że miałby zastąpić Massę w treningach GP Hiszanii i Monako ... rotfl. To byłby ewenement na skalę historii F1 ever.
DJ Malina
01.02.2012 01:57
Przypomina mi trochę MP4-24 :P Ładny, mam nadzieję, że będzie lepszy od RB8 :D
IceMan11
01.02.2012 01:47
@kubusiowy Już prędzej uwierzę w obcą formę życia na księżycu niż w to, że Lewis będzie nr 2 nie tylko na papierze ;)
rvs
01.02.2012 01:46
@Adakar tak, chyba piszemy o tym samym, różne są na to nazwy, chodzi mi bardziej o rozmiary tego elementu - ciągnie się od przodu po niemal sam kokpit - widać dokładnie jakie to przerośnięte... Co do kolorów, to może kwestia światła, ale srebrny jakby zmatowiał, odwrócił się od chromu... Oby na testach był już najszybszy... Bo ostatnio McLaren tylko gonił... Niech teraz ich gonią...
pawel92setter
01.02.2012 01:45
Jest piękny... Strasznie kompaktowa tylna część.
kubusiowy
01.02.2012 01:44
@Aquos bo to Jenson zdobył więcej punktów w 2011, więc na papierze jest nr 1 zespołu, ale ja mam nadzieję, że nie tylko na papierze :D a to zdjęcie od przodu wyjątkowo niekorzystne ale ogólnie bolid tak jak myślałem, czyli ładny ;)
IceMan11
01.02.2012 01:42
Te czarne obręcze jakoś mi nie pasują. W MP4-20 to by pasowały, ale od MP4-21 pasują tylko srebrne. @Adakar Te sekcje mieli już w poprzednim sezonie, więc żadna nowość.
szumi86
01.02.2012 01:41
@Przemysław W sumie ma to sens jeśli takie "skrzydełka" są dopuszczalne regulaminem - pytanie czy nie będzie to powodowało zbyt silnego nagrzewania opon. A czy pozioma płyta za przednim skrzydłem (mniej więcej w połowie wysokości między skrzydłem a nosem) ciągnąca się do kokpitu to jakaś nowość czy po prostu nigdy tego nie zauważyłem wżadnym bolidzie?
Adakar
01.02.2012 01:39
@rvs chodzi Ci o "pług śnieżny" ? To już od 2009 jest ... i to jest kopia od innej ekipy, która z tego zrezygnowała ;) mamy też powrót bocznych sekcji tylnych skrzydeł do samej ziemi, które to rozwiązanie jako pierwszy prezentował RBR w 2009 i Toro Rosso i Williams.
rvs
01.02.2012 01:36
Bardzo mi się podoba, wygląda jak rasowy bolid... Mnie z kolei zaciekawiło to, co ma pod nosem bezpośrednio - sporo tam tego upakowali - prawdopodobnie to jakieś "nakierowacze strugi powietrza na śliniak" - w zeszłym roku czegoś takiego nie mieli Tu to widać: http://mclarenf-1.com/index.php?page=srch&ch1=15&ch2=22 przeciągamy strzałkami
IceMan11
01.02.2012 01:34
Sam pokaz był moooocnoooo średni. Można nawet pokusić się o stwierdzenie - słaby. Sama sala wyglądała jak jakieś Centrum Kultury w pierwszym lepszym miasteczku. No cóż. Nie można mieć wszystkiego :) @Adakar Będzie w trójce najładniejszych bolidów. Widać, że jest normalny, bez żadnych udziwnień. Choć trzeba czekać do testów, bo wiadomo, że tych lepszych pomysłów jeszcze nie pokazali.
Przemysław
01.02.2012 01:34
@alienjam ostatnie 10 cm wydechu musi być skierowane w tył i mieć 10-30 stopni odchylenia od poziomu.
Adakar
01.02.2012 01:34
@IceMan11 konkurencji zbyt dużej to nie ma ;-) ale fakt , faktem, pokazali że DA się zaprojektować ładny nos w perspektywie zmian. Caterham poszedł zwyczajnie do taniego chirurga plastycznego, czyt. na skróty ;)
alienjam
01.02.2012 01:25
@Przemysław wydaje mi się, że McL będzie dmuchał wyżej ale rzeczywiście podobne wyprowadzenie. Jak jest w ogóle w regulaminie ? Nie ma przypadkiem zapisu o min kącie pod jakim musi być wyprowadzona końcówka układu względem podłogi ?
Smola
01.02.2012 01:21
Bardziej garbaty, Ładniejsze wloty powietrza, węższy tył, mocniejsze nachylenie "nosa" z racji wyższego jego umocowania. Skrzydłem bym się kompletnie nie podniecał, ponieważ nie ma ono najmniejszego znaczenia. Ciekawi mnie kontrukcja zasłoniętego dyfuzora i różnica w podwoziu nowego dziecka Woking :) Piękny bolid. Ale mam nadzieję, że Ferrari okaże się najszybsze... :P
IceMan11
01.02.2012 01:15
Na razie najładniejszy bolid ;P
Przemysław
01.02.2012 01:12
@alienjam jeszcze przed prezentacjami bolidów Pan Craig przewidując różne możliwości umiejscowienia wydechu narysował coś takiego: http://bit.ly/xiqnmU Bardzo podobne do tego co dziś zobaczyliśmy.
IceMan11
01.02.2012 01:09
@jednooki_cyklop Tak samo będzie w Ferrari. W końcu jak kopiować to od najlepszych ;P Nie powiem, że nieładny. Co to to nie :)
alienjam
01.02.2012 01:07
Odnoszę wrażenie, że zeszłoroczny był bardziej "strzelisty" i opływowy (tak wizualnie oczywiście) a ten jest taki jakiś garbaty, nie tylko na nosie ale i na pokrywie silnika. Rzucają się w oczy końcówki wydechu i tylne skrzydło. Ogólnie nie wygląda na radykalny jak zapowiadali, raczej ewolucja poprzednika ale nie dziwi mnie to, pod koniec sezonu byli szybcy więc projektowanie od czystej kartki byłoby może zbyt dużym ryzykiem. Oczywiście duże podobieństwo do MP4/26 równie dobrze może być podyktowane chęcią utrzymania w tajemnicy najbardziej innowacyjnych rozwiązań, ale to się okaże na ostatnich testach. Co do skierowania wydechu mam swoją teorią - skierowany jest pod skrzydło, żeby była różnica temperatury powietrza przepływającego nad i pod powierzchnią skrzydła, ciepłe szybsze, zimne wolniejsze a ta różnica prędkości strug powoduje powstanie dodatkowej siły docisku. To ostatnie proszę traktować z przymrużeniem oka ;) P.S. @benethor - bardzo mi się podoba określenie "dziobożerca" :)
redman2
01.02.2012 01:05
@Aquos dokładnie, kierowanie strumienia spalin na opony nie ma większego sensu, tym bardziej, że jeżeli opona byłaby nagrzana ponad przeciętną norme, ulegała by szybszej degradacji
Aquos
01.02.2012 01:01
Wątpię, by strumień spalin miał być kierowany na opony, bo takie rozwiązanie wydaje się nie mieć większego sensu. Możliwe, że kształt wylotów wydechu był po prostu zamaskowany i będzie wyglądał inaczej. Na konferencji nie bardzo mieli ochotę powiedzieć coś konkretnego o wydechu, choć pytania kilka razy dotyczyły tego tematu.
essien15
01.02.2012 12:58
[quote="jednooki_cyklop"][/quote] Ustawienia zawieszenia z tyłu jest wyższe niżz przodu więc to chyba normalne
jednooki_cyklop
01.02.2012 12:55
Zauważyliście, że nowy McLaren jest pochylony pod pewnym kątem do przodu, jak Red Bull?
essien15
01.02.2012 12:55
No właśnie od razu to zauważyłem ten wydech. Albo skierowany na opony tylne albo nad nimi, na pewno nie na skrzydło.
marios76
01.02.2012 12:51
Na pewno ładniejszy od Caterhama :) Kształt nieco lepszy niż zeszłoroczny model, ładniejszy czerwony kolor, srebrny był intensywniejszy rok temu... a jak to się przełoży na szybkość, pozostaje poczekać. Mam nadzieję, że będzie pasował obu kierowcom teamu!
redman2
01.02.2012 12:50
na tych zdjęciach wyraźnie widać, jak duże są różnice
Przemysław
01.02.2012 12:34
Jak na razie to najładniejszy bolid :> Podoba mi sie to jak nisko jest pociągnięta cała linia nadwozia, charakteru dodaje mu jeszcze ten nisko opadający nos. Niesamowicie wygląda całe tylne skrzydło, zwłaszcza z profilu. Jest moc w tym bolidzie. Porównanie poprzedniego bolidu do obecnego, widać jak bardzo wydech wychodzi na zewnątrz: http://bit.ly/wsPsAZ i http://bit.ly/yXj3cy
redman2
01.02.2012 12:34
przednie skrzydło także przykuwa uwagę
MatiXF1
01.02.2012 12:29
Bolid niezły. Uwagę przykuwa szczególnie ten węższy tył i brak charakterystycznych dla zeszłorocznego wlotów powietrza. Wygląda na prawde fajnie, i spodziewam się, że będzie jeździł równie dobrze jak wygląda :)
redman2
01.02.2012 12:25
@Reyon oby...oby
Reyon
01.02.2012 12:23
MP4-27 to cudo! Musi być mistrzowski :))
Aquos
01.02.2012 12:21
Uniknęli odpowiedzi na pytanie o ten nietypowy wydech
redman2
01.02.2012 12:09
[quote="Dante"][/quote] faktycznie hahah :P nareszcie Paddy bedzie mówił, może powie coś o technicznej stronie MP4-27
Dante
01.02.2012 12:01
Sam Micheal wygląda jak T1000 z Terminatora 2. On tam morduje spojrzeniem dziennikarzy (taki mały ot na temat streamu).
marla
01.02.2012 12:00
CUDOWNY!! :D Jak zwykle zresztą. :) Oby był tak samo dobry, jak dobrze się prezentuje. @PatrykW Zapowiadali, że będzie krótszy, ale rzeczywiście wygląda na dość długi.
Przemysław
01.02.2012 12:00
@Iceman94 ale wydech jest położony bardzo bardzo nisko, raczej daleko mu do "wiania na skrzydło" http://bit.ly/AbiPGw na testach pewnie trochę się to będzie różnić ;>
essien15
01.02.2012 11:57
[quote="Przemysław"][/quote] Ale nie ma żadnych innych otworów z tyłu więc należy sądzić, że wylot wydechu będzie w tym miejscu. A żeby 'wiał' na skrzydlo to jest za bardzo na zewnątrz według mnie...
PatrykW
01.02.2012 11:55
Ciekawie jaką ma długość , bo wydaje się że jest znacznie dłuższy od zeszłorocznego .
Iceman94
01.02.2012 11:49
wyraźnie widać że jest poprowadzony na tylne skrzydło
kamil_zmc
01.02.2012 11:49
To na pewno wydech. Przecież Caterham w podobnym miejscu ma.
essien15
01.02.2012 11:48
No to z tego co widać jest wydech, który będzie 'wiał' na opony ;p W ogóle zaje*isty srebrny kolor co? Pokrywa silnika miażdży :)
Przemysław
01.02.2012 11:47
@Iceman94 to jest żart? edit: chcą podgrzewać opony? tylko, że strasznie małą średnice ma ten wydech, wygląda to jak doczepiona atrapa.
Aquos
01.02.2012 11:46
@Przemysław Wylot wydechu, jak sądzę
Iceman94
01.02.2012 11:46
@Przemysław to jest wydech :D
m3nel23
01.02.2012 11:45
Cudo, cudo i jeszcze raz Cudo! Mistrz 2012 !
Przemysław
01.02.2012 11:45
Zastanawia ta dziwna wypukłość/garb/narośl tuz za logiem Vodafone... Myslałem, że jest tam jakiś wachacz podpięty ale z innego kąta wyraźnie widać że jest to dziwne coś z dziurką :P o co chodzi?
Iceman94
01.02.2012 11:44
zakryli dyfuzor. pewnie tam coś rewolucyjnego chowają :D
Prophet
01.02.2012 11:44
Osobiście wygląda mi na dosyć prostą konstrukcję (poza sekcją tylną, która wygląda świetnie). Ale nie jestem aerodynamikiem, więc pewnie się mylę :P
PatrykW
01.02.2012 11:43
Niech pokażą tył bolidu bo może tam jest coś ciekawego :)
Karol26
01.02.2012 11:42
:) Nieźle wygląda przednie i tylne skrzydło :D zdały by się zdjęcia zza auta :) Nie ma też garba na nosie ;D
Prophet
01.02.2012 11:40
@przemq14 Aha, strasznie cicho mam głośniki i nie wszystko usłyszałem ;)
Petron@s F1
01.02.2012 11:36
wiecej zdjec... ;) http://www.yallaf1.com/2012/02/01/mclaren-launch-first-pictures-of-the-mp4-27/ edit: http://www.sutton-images.com/searchresult.asp?folderid=5009&hidefc=1&search=f13340&op=1&caption=MCLAREN%20MP4-27%20LAUNCH%20-%20McLaren%20MP4-27%20Launch,%20McLaren%20Technology%20Centre,%20Woking,%20England,%20Wednesday%201%20February%202012.&credit=
Aquos
01.02.2012 11:34
Ciekawie rozwiązane wyloty wydechu
przemq14
01.02.2012 11:33
@Prophet Powiedział że w przeciwieństwie do poprzedniego bolidu nie ma sidepodów w kształcie litery L.
redman2
01.02.2012 11:33
http://www.mclaren.com/formula1 Polecam konferencję McLarena na żywo, która nadal trwa!!!
Przemysław
01.02.2012 11:30
Tutaj macie jak na razie chyba w najlepszej dostępnej jakości foto: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/mclaren_mp4_27_2012_2.jpg
Prophet
01.02.2012 11:28
Lewis podczas relacji chyba wspominał, że są sekcje boczne w kształcie litery L. Ale z drugiej strony z obrazka wynika, że nie ma. Dlatego trzeba poczekać na więcej zdjęć, wtedy się okaże co i jak... Ciekaw jestem czy taki nos to wg. projektantów (i tunelu) lepszy projekt, czy po prostu nie wpadli na to, że może być taki nos jak w Catherhamie... Chociaż to drugie mało prawdopodobne, ale jednak możliwe ;)
schuey
01.02.2012 11:25
nos wyglada jak skocznia narciarska w GA-PA. @chinoMoreno z Deftones:) po prostu wyglada tak bo sie nie ogolił na prezentacje
kamil_zmc
01.02.2012 11:23
Ładnie wygląda. Nie ma nosa jak w Caterhamie, więc jest nadzieja że nie wszystkie bolidy będą wyglądały jak deska do prasowania. Tylko ciekawe jak ze zgodnością z przepisami, jakie nowinki jeszcze wprowadzili.
benethor
01.02.2012 11:23
@adnowseb Brohoof :D Wygląda ciekawie, nie jest dzioborożcem, ale nie pokazali chyba najfajniejszych rzeczy:) Nic, czekamy do wtorku, a w międzyczasie zobaczymy co pokaże Ferrari:P
Aquos
01.02.2012 11:22
Zauważyliście, że pokazali bolid podpisany nazwiskiem Buttona? Nie chciałbym tworzyć teorii spiskowych, ale może to znak, że role kierowców w zespole nieco się odwróciły po kiepskim sezonie Hamiltona.
leni93
01.02.2012 11:22
@adnowseb z takimi ocenami to bym poczekał do wyjazdu na tor ;p, ale mam nadzieje że tak będzie
SkC
01.02.2012 11:22
Chociaż bardzo przypomina MP4-24. To taka mieszanka 24z 26 ^^
chinoMoreno
01.02.2012 11:22
Na tym streamingu wygląda jakby hamilton ... przytył - troszkę mu buzia się zaokrągliła
adnowseb
01.02.2012 11:20
PIĘKNY i SZYBKI to pierwsza myśl.Tak oto kończy się dominacja RBR:)) @Kamikadze2000 Chyba dla Dzwonnika Quasimodo:))
Kamikadze2000
01.02.2012 11:20
Oj to polecą w dół. Garb jest dobry... ;]
RKF1Team
01.02.2012 11:20
prawie na pewno nie pokazali wszystkiego wiec chyba trzeba czekac az wyjedzie na tor :)
Lukas
01.02.2012 11:19
Przecież on nie ma bocznych sekcji w kształcie L więc to już go bardzo odróżnia :D
Ralph1537
01.02.2012 11:19
ten przynajmniej ładny jest, gdyby wszystkie takie były
leni93
01.02.2012 11:18
mówili że będzie podobny do poprzednika więc jest ;p @RKF1Team na pierwszy rzut oka to najbardziej sie różni wlotami powietrza
RKF1Team
01.02.2012 11:18
na pierwszy rzut oka nie rozni sie znacznie od ubiegłorocznej konstrukcji.
SkC
01.02.2012 11:17
Można powiedzieć, że to MP4-26B :) Na pewno będzie szybki.
Aquos
01.02.2012 11:17
Mam nadzieję, że za chwilę pojawi się więcej zdjęć MP4-27 bo podczas relacji wideo nie dało mi się dobrze przyjrzeć. Pierwsze wrażenie pozytywne. Na szczęście nie ma deski do prasowania zamiast nosa :)
TommyYse
01.02.2012 11:16
Nos normalny... ?
Prophet
01.02.2012 11:16
Nie ma garba ;) Czekam na bardziej szczegółowe zdjęcia...