Relacja z drugiego dnia drugiej tury testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean ponownie na czele tabeli
02.03.1217:00
Godula/Szymkiewicz/Piórkowski
13436wyświetlenia
&,news/tory/catalunya_testy_mala.jpg,,


Przejdź do komentarzy na dole strony

17:33 To tyle z naszej strony na dziś :)

17:33 Ferrari swój ostatni przejazd wykonało z dużą ilością farby na przednim skrzydle.

17:31 Zaraz przed końcem sesji Romain popisał się bardzo dobrym czasem - 1:22,614, wykręcił go na miękkich oponach.

17:29 Flaga w szachownice. Dzięki za dziś i do jutra.

17:27 Bardzo nieoficjalne źródło: Alonso wykonał symulację na używanych gumach, a Romain na nowych. Ciężko nam w to uwierzyć - to bardzo duża plotka.

17:25 Bardzo aktywny finisz dnia. Na torze wszyscy prócz Hulkenberga, Senny, Maldonado i Kovalainena.

17:20 Grosjean poprawia swój najlepszy czas dnia na 1:23,448 sek. Francuz pozostaje na czwartej lokacie.

17:19 Rozkład przejazdów Alonso:
1. 9 okrążeń, średnie opony, czasy 1:30-31 sek.
2. 8 okrążeń, miękkie opony, czasy 1:29, później 1:30-31 sek.
3. 12 okrążeń, miękkie opony, czasy 1:29 sek, później 1:28-31
4. 14 okrążeń, średnie opony, czasy 1:27-29 sek.
5. 14 okrążeń, średnie opony, czasy 1:24-26 sek.

17:12 Prócz niego na torze tylko Kobayashi.

17:12 Tymczasem Vergne trenuje postoje w alei serwisowej.

17:09 Z garażu wyjechał bolid Lotusa.

17:05 Hamilton pojawił się na chwilę na torze, lecz po trzech pomiarowych okrążeniach zjechał do boksów. Na torze osamotniony Alonso.

17:00 Normalnie już bym się z wami pożegnał, ale przez mgłę mamy dodatkowe pół godziny.

16:59 Pierwszy stint Grosjeana to 11 kółek na miękkich oponach i czasy 1:30, pod koniec 31 sek. Drugi przejazd 13 okrążeń, także na miękkiej mieszance, a rezultaty w granicach 1:29 i 1:30 pod koniec. Trzeci stint liczył dziesięć kółek, a czasy oscylowały w okolicach 1:28, 29 sek. Ostatni przejazd to 25 okrążeń, twarde opony i czasy 1:28, 29 sek.

16:54 Red Bull kieruje się do alei serwisowej. Na tor wyjeżdża jednak Kovalainen, dołączając do Alonso i Schumachera.

16:51 Ostatnie trzy pomiarowe kółka Vettela na poziomie 1:28 sek. Kolejne już delikatnie ponad 1:29.

16:50 Francuz zjechał właśnie przed chwilą do boksów.

16:48 Grosjean ma już za sobą sześćdziesiąte okrążenie w symulacji wyścigu. Wyścig o Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya liczy sobie 66 kółek.

16:45 Ferrari wykonało kolejny pit stop w symulacji wyścigu. Oznacza to, że wykonują strategię 4 postojów, a Lotus jak na razie trzech.

16:41 Ferrari może mieć duże problemy z degradacją ogumienia. Jest to jeden z możliwych powodów prezentowania gorszego tempa w porównaniu do Lotusa.

16:40 Grzęda Lotusa.


16:34 Końcówka dzisiejszej sesji jest nad wyraz spokojna. Ostatnia czerwona flaga pojawiła się na torze krótko po 14:00.

16:30 Kolejny próbny postój Senny.

16:30 Grosjean uzyskuje za to bardzo dobre rezultaty podczas swej symulacji wyścigu, kręcąc regularnie czasy w granicach 1:28 sek. Francuz jeździ po torze podobnym tempem co Alonso, jednak w Lotusie znajdują się twarde, a w Ferrari średnie opony.

16:28 W miejsce Hamiltona na torze pojawił się przed chwilą Senna. Brytyjczyk zjechał do boksu po pięciu kółkach na poziomie 1:26 sek.

16:26 Siedmiokrotny mistrz świata ciągle na ósmym miejscu.

16:26 Schumacher poprawił swój najlepszy czas okrążenia na 1:23,978 sek, korzystając z miękkiego ogumienia.

16:23 W bolidzie Ferrari średnia mieszanka ogumienia.

16:23 Po dwunastu kółkach Alonso ponownie zawitał do alei serwisowej. Krótki postój i Hiszpan ponownie na torze.

16:20 W miarę zmniejszania się ilości paliwa, Grosjean notuje coraz lepsze rezultaty, teraz na poziomie 1:27 sek.

16:18 Pierwsze pomiarowe kółko kierowcy z Frome to 1:27.088 sek.

16:16 Z alei serwisowej wyjechał Lewis Hamilton.

16:16 Do boksu zjechał przed chwilą Vettel. Kierowca Red Bulla osiągał rezultaty 1:28-29 sek.

16:15 Na torze tylko Grosjean i Alonso, którzy prowadzą symulacje wyścigu.

16:12 Kolejny próbny postój ma za sobą Bruno Senna.

16:12 Grosjean jest na czwartym przejeździe swej symulacji wyścigu. Obecnie Francuz ma założone w swoim bolidzie twarde ogumienie.

16:09 Na torze Vettel, Alonso, Grosjean, Senna oraz Kovalainen.

16:06 Alonso kontynuuje symulację wyścigu. Przed chwilą Hiszpan wymienił w alei serwisowej komplet miękkich opon na kolejny. Podczas ostatniego stintu Ferrari przejechało osiem okrążeń, kręcąc czasy w granicach 1:29-30 sek.


16:01 W Sauberze C31 doszło do wycieku z układu hydraulicznego. Bolid spędzi trochę czasu w garażu.

15:59 Na torze są obecnie Alonso, Grosjean i Kovalainen.

15:55 Senna w garażu.

15:54 Alonso przejechał tor Catalunya w 1:29,762.

15:53 Kovalainen zrobił okrążenie w 1:28,263.

15:51 Vettel zjechał do garażu.

15:50 Hamilton w alei serwisowej. Senna i Kovalainen znów na torze.

15:48 Bruno Senna zjechał z toru.

15:47 Alonso zjechał do boksów i zmienił twarde opony na miękkie.

15:45 Niemiec wykręcił swój czas na pośredniej mieszance.

15:44 Vettel wykręca swój dotychczas najlepszy czas - 1:23,361

15:43 Hamilton - 1:27,668, Alonso - 1:31,285.

15:41 To samo uczynił Bruno Senna.

15:41 Vettel opuścił swoich mechaników.

15:40 Hamilton wraca na tor.

15:40 „Schumi” zjechał do boksów.

15:38 Najbardziej pracowitym kierowcą jest dziś Heikki Kovalainen, który przejechał już 75 kółek.

15:35 Na torze mamy Alonso, Schumachera, Grosjeana i Kobayashiego.

15:33 Ferrari zrobiło kółko w 1:30,829.

15:31 Caterham wrócił do garażu.

15:29 Kobayashi - 1:29,069, Kovalainen - 1:34,524.

15:29 Alonso na torze.

15:28 Schumacher wykręcił swój dotychczas najlepszy czas - 1:24,061.

15:27 Grosjean - 1:31,932, Kovalainen - 1:32,335.

15:26 Senna wrócił do garażu.

15:25 Schumacher, Kobayashi i Senna wracają na tor.

15:25 Na torze są obecnie Grosjean i Kovalainen.

15:24 Hamilton i Senna w boksach.

15:23 Kovalainen przejeżdża trzynaste z rzędu okrążenie.

15:22 Red Bull zjechał do garażu.

15:19 Hamilton - 1:27.101, Grosjean - 1:30.258, Senna - 1:25.513, Kovalainen - 1:31.390.

15:17 Vettel także poprawił swój czas. Niemiec zrobił okrążenie w 1:23,473.

15:16 Senna wykręca swój dotychczas najlepszy czas - 1:24,925.

15:16 McLaren wykręca czas 1:27,402.

15:14 Vettel opuścił garaż na pośrednich oponach.

15:13 Hamilton również wyruszył na tor.

15:13 Bruno Senna wyjechał z alei serwisowej.

15:12 Lotus przejechał okrążenie w 1:30,421.

15:12 Hiszpan za kierownicą Ferrari zjechał do boksów.

15:11 Alonso zrobił kółko w 1:31,557

15:09 Sauber zjeżdża do garażu.

15:07 Grosjean wyjechał na tor.

15:06 Kobayashi na miękkich oponach zrobił okrążenie w 1:23,836.

15:05 Caterham robi okrążenie w 1:30,939.

15:04 Kovalainen robi to samo na twardych oponach.

15:03 Kobayashi opuścił swoich mechaników.

15:03 Senna wyjechał na tor ale chwilę później powrócił do garażu.

15:01 Na torze mamy Ferrari i Caterhama.

15:01 Vettel w alei serwisowej.

15:01 Od rozpoczęcia sesji po przerwie na lunch, na tor nie wyjechali tylko reprezentanci zespołów McLaren i Toro Rosso.

14:59 Alonso, Schumacher i Senna wracają do swoich mechaników.

14:58 Alonso wyrusza na tor.

14:57 Schumacher - 1:26,642, Vettel - 1:26,607, Grosjean - 1:30,939.

14:56 Następny czas Williamsa - 1:25.115

14:55 Vettel jeździ po torze na pośrednich oponach i jest wolniejszy od Bruno Senny. Niemiec ma zapewne pełen bak paliwa.

14:54 Grosjean wyjechał z boksów na twardych oponach.

14:53 Williams zrobił kółko w 1:25,111.

14:53 Co ciekawe, Brazylijczyk jest od razu szybszy od Pastora Maldonado.

14:52 Senna jeździ po obiekcie Catalunya na twardych oponach.

14:51 Vettel opuścił garaż na pośredniej mieszance.

14:50 Tymczasem Bruno Senna wyjeżdża po raz pierwszy na tor.

14:50 Alonso w garażu.

14:48 Caterham zjechał do boksów.

14:47 Alonso dalej porusza się po torze w ślimaczym tempie.

14:46 Kovalainen przejechał ostatnie okrążenie w 1:33,754.

14:46 Ferrari z powrotem na torze.

14:45 A tymczasem Schumacher z nich wyjeżdża.

14:45 Alonso wraca do boksów.

14:43 Alonso wykonuje powolne przjeazdy na prostej w celu dalszego sprawdzania aerodynamiki.

14:42 Kobayashi wraca do garażu.

14:42 Na torze mamy tylko Fina i Kobayashiego za sterami Saubera C31.

14:41 Kovalainen jedzie dwunaste okrążenie z rzędu.

14:40 Grosjean zjechał do alei serwisowej.

14:40 Lotus jest zdecydowanie na miękkich oponach, ponieważ Grosjean osiągnął rekord pierwszego sektora.

14:38 Kobayashi wykręcił czas 1:24,382.

14:37 Grosjean na torze.

14:36 Sauber jeździ najprawdopodobniej na prototypowych oponach Pirelli, ponieważ nie są one oznaczone.


14:35 Fin jeździ na twardych oponach.

14:35 Kovalainen co raz gorzej - 1:32.242

14:34 „Schumi” tymczasem zjechał do swoich mechaników.

14:33 Kobayashi wraca na tor.

14:33 Podobnie Caterham (1:30,905).

14:32 Mercedes jeszcze słabiej (1:28,096).

14:32 Tylko ta dwójka wymieniona poniżej znajduje się na torze.

14:31 Schumacher - 1:27,387, Kovalainen - 1:30,837

14:28 Na torze mamy obecnie Alonso, Schumachera, Kobayashiego i Kovalainena.

14:26 Grosjean zjechał z toru.

14:25 Alonso opuścił boksy.

14:24 Grosjean zrobił okrążenie w 1:23,700. To o 0,2 sekundy gorzej od jego najlepszego czasu dnia.

14:22 Caterham i Mercedes jadą na twardych oponach, Sauber na pośrednich, a Lotus na miękkich.

14:21 Kobayashi również opuścił garaż.

14:20 Schumacher, Grosjean i Kovalainen wyruszyli na tor.

14:19 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color]

14:18 VJM05 jest już na ciężarówce.

14:13 Niemiec spowodował dziś już szóstą czerwoną flagę.

14:12 Force India zatrzymało się na poboczu.

14:10 Tymczasem zespół Williams podał, że Maldonado miał dziś rano awarię silnika.

14:08 Hulkenberg zatrzymał się w dziesiątym zakręcie.

14:07 CZERWONA FLAGA

14:06 Grosjean także opuszcza boksy.

14:04 Schumacher wyjeżdża na tor, a Hulkenberg wraca do boksów.

14:02 Kovalainen i Hulkenberg jako pierwsi wyjeżdżają na tor.

14:00 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color]

12:56 Za bardzo pokręcony poranek i wspólne śledzenie testów dziękuje wam Łukasz Godula!

12:55 Oczywiście będziemy go wspierać z toru, aczkolwiek wybieramy się po małą niespodziankę dla was, także nie będzie nas cały czas :)

12:55 Nasza relacja zostanie wznowiona za około godzinę, przywita się z wami Mateusz Szymkiewicz! :)

12:54 Vettel zatrzymał się w piątym zakręcie.

12:54 Tak jest, KONIEC SESJI PORANNEJ.

12:53 Przed przerwą sesja chyba już nie zostanie wznowiona.

12:52 Na torze zatrzymał się Vettel, czekamy na szczegóły.

12:52 To już przestaje być śmieszne...

12:51 CZERWONA FLAGA

12:48 Temperatury całkiem przyjemne, powietrze 16 stopni, a tor 33.

12:47 I to nie tylko jeden bolid, już mamy Hamiltona i Alonso na torze.

12:47 Do przerwy mamy jeszcze 12 minut, z pewnością ktoś się jeszcze skusi na przejazd.

12:47 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color]

12:43 Bolid pakowany na lawetę, a Toro Rosso już rozstawiło ściany, by kryć się mimo zakrytego bolidu. Zakrawa to trochę o paranoję.

12:42 W centrum prasowym zrobiło się prawie pełno :)

12:40 A sceną wydarzeń ponownie zakręt ósmy.

12:39 Sprawcą wszystkiego Jean-Eric Vergne.

12:38 CZERWONA FLAGA piąta już dzisiaj...

12:38 Z obecnych przejazdów praktycznie nic nie wynika, możemy jedynie zgadywać kto ma ile paliwa...

12:35 Na torze dwójka Hamilton, Kovalainen

12:32 Swój czas ustanowił na miękkich oponach i już zjechał do garażu.

12:31 Vergne ustanawia najlepszy czas dnia! 1:23,126

12:29 Kolejne serie krótkich przejazdów. Na torze mamy Vettela, Vergne i Maldonado.

12:24 Nowe przednie skrzydło w Ferrari, dodatkowo zamykają garaż po każdy zjeździe.

12:24 Naprawdę niewiele dzieje się na torze, liczymy że po przerwie obiadowej akcji będzie nieco więcej.


12:20 Na torze pozostali jedynie Vergne i Kovalainen

12:20 Niemiec ustanowił swój czas na twardych oponach i zjechał teraz do garażu.

12:18 Vettel z czasem 1:23,536 wskakuje na trzecią pozycję.

12:13 Maldonado również wyjechał z garażu.

12:12 Ciągle nie wiemy co się stało z bolidem Schumachera, dzisiaj 2 razy powodował czerwoną flagę...

12:11 Nico właśnie wykręcił 1:23,993, a na tor wyjechał Vettel.

12:11 Na torze pozostali Kobayashi i Hulkenberg.

12:11 Autosport twierdzi, że to twarda mieszanka, uwierzmy im.

12:10 Opony Hamiltona najprawdopodobniej nieoznaczone.

12:08 Toro Rosso rozkłada sprzęt do pitstopów.

12:07 Hamilton ustanowił nieco lepszy czas: 1:24,249, postaram się dojrzeć opony.

12:05 Heikki podczas swojego przejazdu używał miękkich opon.

12:04 Ale Maldonado zjechał.

12:04 Teraz nieco więcej akcji, dołączył Alonso i Hamilton.

12:01 Tymczasem kierowca Firce India zjechał do pitlane.

12:00 Kierowcy jeżdżą dziś zdecydowanie mniej niż wczoraj, na torze jedynie Grosjean, Hulkenberg, Maldonado i Kovalainen, który się poprawił i wykręcił 1:25,954

11:58 Najprawdopodobniej wykręcił to na twardych oponach.

11:57 Wenezuelczyk od razu się poprawia i ustanawia: 1:25,801

11:56 Kolejna paczka zdjęć w naszej galerii, zapraszamy :)

11:52 Maldonado powraca na tor!

11:51 Na trybunach stosunkowo dużo kibiców, ale prawdziwe oblężenie spodziewane jutro i pojutrze.

11:49 I na torze został jedynie Vettel.

11:47 Za chwilę koniec naszego konkursu, zachęcamy do wysyłania ostatnich typów!!!

11:46 Który już zjechał...

11:45 Zespoły na razie skupiają się na krótkich przejazdach, jedynie Sauber od dłuższego czasu na torze.

11:43 Hulkenberg wykręcił czas: 1:24,191

11:42 Force India planuje wykonać popołudniu symulację wyścigu.

11:41 Gdy to pisałem zjechał również Lotus.

11:41 Mamy nieco ruchu na torze, w garażach pozostają jedynie Hamilton, Schumacher, Vettel i Maldonado.

11:40 Temperatury: tor 29, powietrze 13

11:39 Vergne wykręcił 1:23,922

11:37 Lotus na pośrednich oponach.

11:36 Alonso już zjechał do boksu.

11:34 Na tor wyjeżdżają kolejni zawodnicy, Alonso, Grosjean, Kobayashi, Vergne.

11:30 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color]

11:29 Jak na razie na szczycie tabeli Alonso.

11:27 Twitter Lotusa informuje, że odpowiednia temperatura działania opony F1 to 90 stopni :)

11:24 Porządkowi pakują Mercedesa na lawetę.

11:21 To jakiś dziwny dzień, kierowcom chyba nie chce się testować...

11:20 Schumacher w żwirze w 5 zakręcie.

11:20 Czerwona flaga

11:19 Zawodnicy w większości opuścili tor, pozostali na nim: Grosjean, Schumacher, Kobayashi.

11:17 Hamilton poprawił się na 1:24,613, a Alonso zjechał do garażu.

11:15 W garażach obecnie Vergne, Vettel, Kovalainen i Maldonado

11:14 A Hamilton na 1:24,709

11:13 Schumacher poprawił się na 1:24,663

11:12 Hulkenberg wykręcił 1:24,995

11:11 Poprawka, Heikki w boksach, to Kobayashi na torze.

11:11 Jak i Hamilton.

11:10 Kovalainen i Schumacher to kolejni, którzy zdecydowali się opuścić garaż

11:10 Owszem, kibice normalnie mają wstęp na testy, nawet do padoku, a w przerwie obiadowej i pitlane :) Wejściówki kosztują chyba około 15 eruo na dzień.

11:09 Do Vettela dołączyli Hulkenberg i Vergne

11:08 I wykręca dziś swój pierwszy czas - 1:26,368

11:08 Na torze póki co jedynie Vettel.

11:03 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color] wracamy do akcji.

11:03 Wszystko dzieje się w drugim zakręcie, a szczątki mogą pochodzić od tablic wskazujących odległość do szczytu zakrętu.

11:00 Porządkowi zbierają jakieś odłamki z toru.

10:59 CZERWONA FLAGA!

10:58 Owszem, jest dość dużo kawałków gumy, ale tor jest codziennie czyszczony. Poza tym 10 bolidów wolniej brudzi od 24 :)

10:57 Czas Hamiltona: 1:26,448

10:56 Vergne również pośrednie i wykręcił 1:24,260

10:55 Kobayashi również wyjechał.

10:54 Hamilton na pośrednich oponach.

10:53 Dołączyli do niego Hamilton i Vergne.

10:52 Na torze tylko Lotus.

10:51 Ostatni treningowy postój Vettela, po czym mechanicy wpychają jego bolid do garażu.

10:50 Alonso zjechał do garażu.

10:48 W międzyczasie Lotus pojawił się na torze

10:47 Dzisiaj Red Bull nie miewa problemów z nakrętkami, wszystko idzie sprawnie.


10:43 Oficjalny komunikat: testujemy dziś do 17.30.

10:43 W centrum prasowym rozpoczęły się wycieczki!

10:42 Na torze mamy Alonso, Hulkenberga i Vettela, który jeszcze nie ustanowił czasu.

10:41 Praktycznie nie da się tego zobaczyć, co daje dwie opcje - twarde albo jeździ na oponach, które nie zostały oznakowane, gdyż takie coś również ma miejsce podczas tych testów.

10:40 Stawiam na twarde.

10:39 Hiszpan wykręcił jak na razie najlepszy czas - 1:23,447. Przyglądamy się jakich opon używa.

10:38 Alonso dołączył do kolegów na torze.

10:37 Red Bull trenuje postoje, jak na razie idą gładko.

10:37 Hulkenberk wykręcił czas 1:25,882

10:37 Force India również z peryskopem.

10:36 Wygląda na to, że dzisiejsze testy zostały przedłużone do 17.30.

10:35 Aktualizacja temperatur - powietrze 8 stopni, tor 23

10:34 Force India pozazdrościło rywalom i też wybrali się na tor

10:33 Obecny mistrz świata również

10:33 Na tor wyjechał Sauber i Caterham

10:32 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color]

10:28 Porządkowi pakują Mercedesa na lawetę.

10:25 Ciekawostka szpiegowska: jedna z paczek dla Ferrari nosiła nazwę KERS.

10:25 Nie wygląda to na nic poważnego. To znaczy - nie rozbił się.

10:24 Schumacher zatrzymał się na torze. 8 zakręt.

10:23 CZERWONA FLAGA

10:22 Sauber wyjechał na tor.

10:21 Schumacher wykręcił swój najlepszy czas - 1:25,520

10:20 Toro Rosso ponownie na stanowisku serwisowym, korekta przednie skrzydła i ponownie na torze.

10:18 Vergne na chwilę zjechał i ponownie wyjechał na tor, poza nim na torze Schumacher.


10:16 Wrzuciliśmy nowe zdjęcia do galerii! link

10:15 Wyjechał Vergne.

10:15 Wszyscy zjechali do boksów.

10:13 Ferrari wykonuje testy aerodynamiczne na proste, z jednej strony jest to bardzo ciekawe - zostało tylko 3 dni do końca testów! Z drugiej ich czasy wyglądają dobrze jak na początek dnia, a dostali dzisiaj nowe przesyłki z częściami.

10:13 Mam potwierdzenie, Lotus na twardych gumach! A temperatura toru to tylko 24 stopnie.

10:13 Dwa treningowe postoje Hamiltona, oba bardzo sprawne.

10:11 Na torze póki co Lotus, Ferrari, Red Bull i Toro Rosso.

10:10 Nie widzę opon Grosjeana, to może oznaczać, że jedzie na twardych.

10:10 Wybaczcie moją pomyłkę, czas 1:23,990 to był i jest czas Alonso.

10:09 Ależ oni są szybcy :D Już kolejne kółko - 1:23.782, tymczasem Alonso ustanowił 1:23,990

10:08 A kolejny czas Romaina to 1:23,990. Vettel wraca do pitalne

10:08 Lotus lubi mocne otwarcia: 1:24,131

10:07 Hamilton wykonał treningowy postój.

10:06 Grosjean na torze, a dołącza do nich wszystkich Vettel.

10:05 No i wyjrzało słońce, pogoda już sobie przypomniała, że jesteśmy w Hiszpanii. Hamilton tymczasem w boksach.

10:05 A Ferrari jak zwykle z peryskopem pomyka po Katalońskim torze.

10:05 Toro Rosso wróciło do garażu.

10:04 Tymczasem Heikki zszedł do 1:31,786

10:03 McLaren bardzo wolne okrążenie, a Hamilton wolno i zygzakując przejechał przez prostą startową.

10:02 Pierwszy czas ustanowił Heikki: 1:32,074

10:02 Mgła to już praktycznie przeszłość, zaczynamy testy.

10:01 Schumacher i Vergne na torze.

10:00 A do tego ten zapach paliwa...

10:00 Wierzcie mi, że to piękne uczucie gdy Toro Rosso odpala silnik, a w centrum prasowym drży wszystko...

09:59 Poparł go Heikki.

09:59 Hamilton stwierdził, że dość nudy.

09:58 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color]

09:56 Szósty zakręt to ulubiony jak na razie wśród kierowców, dziennikarze Autosportu zastanawiają się, czy to przypadek, że jest on najbliżej wejścia do padoku...

09:54 Dla pokonania nudy zapraszamy do konkursu na facebooku! :)

09:53 Nic wielkiego, po prostu się zatrzymał...

09:53 Williams zatrzymał się w szóstym zakręcie.

09:53 [color=red]CZERWONA FLAGA![/color]


09:50 Maldonado przerywa ciszę na torze, a dodatkowo wykonał próbny start.

09:49 Za chwilę kilka bardzo dokładnych zdjęć bolidu McLarena.

09:48 Pojawiły się pierwsze zdjęcia mgły w galerii! link

09:46 Ponownie cisza na torze, który jest jeszcze bardzo zimny - 18 stopni

09:45 Hamilton wrócił do mechaników. McLaren od wczoraj ma nowy element na dole tylnego skrzydła. Toro Rosso również jeździło wczoraj z takim ale tylko rano.

09:44 Red Bull wyłonił się z garażu.

09:43 W takim razie wszyscy zawodnicy poznali już dzisiejsze warunki.

09:42 Hamilton wyjechał na tor.

09:41 Zaraz będziemy zdjęcia mgły sprzed kilkunastu minut :) Sytuacja jest bardzo dynamiczna i poprawia się z minuty na minutę.

09:40 Wszyscy w boksach.

09:39 Nie jesteśmy pewni, ale system wyświetlił ponowne wywieszenie zielonej flagi, co może oznaczać początek normalnych testów.

09:38 Co do widoczności, jest coraz lepiej, ale pierwszego zakrętu z centrum prasowego jeszcze nie widać.

09:37 Odgłosy silników są praktycznie identyczne - apropo pytań w komentarzach.

09:36 Jak można było się spodziewać wszyscy zjechali do boksów. W międzyczasie Hulkenberg również zrobił 1 okrążenie.

09:33 Za nimi podążył Maldonado.

09:32 Toro Rosso i Lotus też wyjechali.

09:30 Kovalainen również na torze, zjechał Alonso.

09:30 Red Bull wyjechał na tor z kilkoma urządzeniami pomiarowymi.

09:29 Zawodnicy mają pozwolenie jedynie na wykonanie okrążeń instalacyjnych, nie mogą póki co kręcić czasów.

09:28 Pierwszy Kobayashi, za nim Alonso.

09:28 Zawodnicy wyjeżdżają na okrążenia instalacyjne.

09:27 [color=green]ZIELONA FLAGA![/color]

09:27 Nie ma to jak zapach wyścigowego spalonego paliwa o poranku!

09:26 Masowe grzanie silników w pitalne.

09:25 Za 5 minut ruszamy! To oficjalny komunikat!

09:24 Może pobawimy się dziś w typowanie godziny startu testów?

09:23 Czekamy na powrót Pawła z pitlane, z pewnością złapie kilka ciekawych ujęć!

09:21 Dzisiaj za kierownicą Caterhama powinien już zasiąść wyleczony Heikki.

09:20 Dziennikarze autosportu chwalą się swoimi śnaidaniami, hmm Wyprzedź Mnie jeszcze nie miało śniadania... :)

09:15 Mechanicy Toro Rosso przyglądają się treningom McLarena i starają się wyłapać szczegóły bolidu.


09:11 Mgła to z pewnością nie jest idealna wiadomość dla Lotusa, który już i tak stracił dużo czasu w zeszłym tygodniu...

09:09 Ferrari dzisiaj wystawiło swoje stanowisko na pitwall. Może to oznaczać chęć wykonania symulacji wyścigu.

09:08 Trening postojów McLarena to na razie jedyna ciekawa rzecz w pitlane. W związku z tym, że ekipa z Woking używa nowego bolidu, Paweł poszedł bliżej go sfotografować.

09:04 Mimo to konkurs zostanie ogłoszony około 9:30 :)

09:04 Tymczasem McLaren trenuje postoje "na sucho"

09:02 Nie mamy jeszcze żadnych oficjalnych komunikatów, o której możliwe jest wywieszenie zielonej flagi.

09:00 A jednak warunki nie pozwalają na jazdę dzisiaj...

09:01 [color=red]CZERWONA FLAGA![/color]


08:56 Na naszym facebooku możecie zobaczyć zdjęcia toru we mgle.

08:52 Nasz hiszpański kolega twierdzi, że taka pogoda to zwiastun nadchodzącego deszczu, ciekawe czy będzie miał rację.

08:50 Póki co na torze dość zimno, temperatura powietrza to 4 stopnie, a toru 10.

08:50 Zespoły grzeją silniki, więc chyba wszystko idzie tak jak planowano .

08:48 Tor Catalunya spowity dzisiaj gęstą mgłą, miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie po naszej myśli i testy ruszą zgodnie z planem o godzinie 9.00.

08:47 Dzisiejsza poranna sesja będzie prowadzona całkowicie z toru :) Dlatego też nie będzie rozróżnienie na pogrubiony i zwykły tekst.

08:46 Witam wszystkich podczas kolejnej relacji na żywo prosto z toru w Montmelo![/cyt]
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Romain Grosjean (-)Lotus Renault E201241:22,614
2Jean-Eric Vergne (-)Toro Rosso Ferrari STR7451:23,1260,512 0,512
3Sebastian Vettel (-)Red Bull Renault RB8851:23,3610,747 0,235
4Fernando Alonso (-)Ferrari F20121251:23,4470,833 0,086
5Heikki Kovalainen (-)Caterham Renault CT011041:23,8281,214 0,381
6Kamui Kobayashi (-)Sauber Ferrari C31771:23,8361,222 0,008
7Nico Hulkenberg (-)Force India Mercedes VJM05361:23,8931,279 0,057
8Michael Schumacher (-)Mercedes F1 W03791:23,9781,364 0,085
9Lewis Hamilton (-)McLaren Mercedes MP4-27651:24,1111,497 0,133
10Bruno Senna (-)Williams Renault FW34481:25,1112,497 1,000
11Pastor Maldonado (-)Williams Renault FW34201:25,8013,187 0,690

KOMENTARZE

74
Mruk
05.03.2012 11:06
Jeszcze raz dzieki dla maiesky za wykresy. Mercedes ponownie wyglada na nich bardzo mocno (wbrew temu co mowia).
SirKamil
03.03.2012 06:49
Całe "używanie" opon sprowadza się do kółka w kwalifikacjach, i to sporadycznie. Używanie symulacji wyścigu do sprawdzenia granic opon to strzelanie z armaty do wróbla. Bezsens więc nic dziwnego, że nikt tego nie robi.
Xjumpaytech
03.03.2012 02:33
Miałem nie odpowiadać, ale tak pie***sz, że już nie mogę czytać. http://www.f1wm.pl/php/news_id-23930.html http://www.f1wm.pl/php/news_id-24126.html http://www.f1wm.pl/php/news_id-24785.html http://www.f1wm.pl/php/news_id-24412.html Pierwsze lepsze wyścigi. O tym jak można rozumieć opony używane już mówiłem, ale Ty dalej swoje. Cóż ja już na to nic nie poradzę.
SirKamil
03.03.2012 02:16
Opowiadasz nieprawdopodobne bajki. Symulacja wyścigu jest symulacja wyścigu, od badania przeróżnych granic opon są średnie przejazdy. W wyścigach nie jeździ się na używanym ogumieniu, w wyścigach o standardowej liczbie przejazdów 3-4 jeździ się na nowych oponach lub + najlepszych używanych w kwalifikacjach poza pierwszym przejazdem wymuszającym użycie mieszanki na której uzyskało się najlepszy czas. Użycie używanych opon w symulacji wyścigu nie ma sensu poza pierwszym kompletem na start.
Xjumpaytech
03.03.2012 09:34
[quote]To kiedy [..] przejeździe. [/quote] Nie zrozumiałeś. Są 2 granice, pierwsza granica czasowa jest granicą, która pozwala na kręcenie bardzo dobrych czasów, po kilkunastu okrążeniach granica ta zbliża się do końca, drugą wytrzymałościową granicą jest granica, w której kierowcy zaczynają tracić przyczepność. W wyścigu korzysta się z dwóch i to czy opłaca się zmienić opony, czy lepiej zostawić je do końca JEST ważne. Trzeba przez to zobaczyć jak zachowuje się taka opona po przejściu tej drugiej granicy, bo na wyścigach nie raz trzeba przejechać dużo okrążeń na jednej mieszance. W ten sposób mogli zaoszczędzić wiele czasu na zużywaniu tej opony. Nie mów po raz kolejny, że robili to na początku, bo na początku były inne warunki niż na końcu, inna temperatura bolidu, spalin, hamulców. Wszystko wpływa na oponę. [quote]Nic nie pasuje do strategii Ferrar[...]kwalifikacji.[/quote] To teraz ja polecam spojrzenie w zeszły sezon. W większości wyścigów Ferrari używało opon miękkich UŻYWANYCH. Na twardych mieli problemy z dogrzaniem, natomiast na miękkich problem nie występował, więc bardziej opłacało się im wyjechać na oponach miękkich używanych. Czyli reasumując popierasz swoje teorie czymś, co jest słuszne jedynie w teorii, a w praktyce czasami zdarza się inaczej i ma swoje uzasadnienie. Aha i ostatnie zdanie lepiej przeczytaj. To, że jest to symulacja nie oznacza, że nie można eksperymentować. Symulacja NIE JEST robiona dla czasów tylko dla sprawdzenia zachowania bolidu na długich przejazdach. I kończę tą dyskusję, bo jest bez żadnego sensu, ani Ty ani ja nie znamy faktycznego stanu. Z taką różnicą, że ja nie próbuję nikomu wmawiać jak było, bo tego nie znam, mówię jedynie, że taki przejazd ma sens. Ty głosisz wszędzie, że tak nie było opierając się o jedyny dowód "tak nie było i już, bo nie widzę w tym sensu".
SirKamil
02.03.2012 10:32
Zjechał do boksu, bo skończył swoją symulacje z Alo "śmignął" ostatni przejazd na nowych oponach... szerze mówiąc... absolutnie bez rewelacji... no i ten regres...
Nuuskamuikkunen
02.03.2012 10:20
@ maiesky nie ma to jak garść dobrych statystyk :) Dzięki :) Szczególnie ten ostatni wykres jest ciekawy, gdyż pokazuje, że Alonso dotrzymywał kroku Romanowi poza pojedynczymi 7-ioma okrążeniami, a co więcej kiedy Francuz zjechał do boksu Alo śmignął jeszcze serię rewelacyjnych czasów.
maiesky
02.03.2012 09:39
Wykresy z testów 2 marca 2012 (wykresy z dzisiejszego dnia mają czas spóźniony o 18minut). testy_Catalunya_02_marzec_2012.jpg Sesja przedpołudniowa: testy_Catalunya_02_marzec_2012_przed_lunch.jpg Sesja popołudniowa: testy_Catalunya_02_marzec_2012_po_lunch.jpg
SirKamil
02.03.2012 07:38
To kiedy "już nie można jechać dalej" wskazuje normalna symulacja. Nie ma sensu w braniu opony używanej w czasie X i obserwowanie jej granic w czasie Y. Opony w wyścigach spędzają cały cykl pracy w jednym czasie przejeździe. Nic nie pasuje do strategii Ferrari- Ferrari jeździło na miękkich jak najwięcej się da. Na miękkich nowych dwóch kompletach+ tym ze startu, gdy nie musieli kwalifikować się na nich we wcześniejszych etapach kwalifikacji. Reasumując: używanie nawet częściowo zużytych używek nie ma najmniejszego sensu poza pierwszym stintem.
Xjumpaytech
02.03.2012 06:40
[quote]Nikt nie będzie sprawdzał do kiedy opony mogą nie "strzelić" (litości!). [/quote] I nikt nie robi. Przecież to był oczywisty środek językowy. Strzelenie przecież znaczyło tylko i wyłącznie moment, po którym już nie można "jechać" dalej, taka granica, po której nie opłaca się trzymać kierowcy. (Zanim się przyczepisz, druga granica jest to granica czasowa jak wcześniej napisałem, ta granica jest po prostu granicą przyczepności) [quote]Jeśli chodzi o używane opony to polecam małą kalkulacje. [...]wyścigu. [/quote] A ja polecam zobaczyć zeszły sezon, w szczególności Ferrari... Praktycznie zawsze mieli niewykorzystane mieszankę twardą, ale jeździli na użytych miękkich. Nikt nie mówi ile okrążeń na nich przejechali. Była to praktycznie końcówka symulacji (jakieś 75%), więc by pasowało na użycie mieszanki używanej - zgodnie z dotychczasowymi strategiami Ferrari. Nikt też nie mówi ile miały te opony, na których jeździł Massa. Może właśnie, 3-4 okrążenia? Spoglądając na zeszły sezon - wystarczająco dużo, żeby nie zrobić czasu lepszego niż na nowych. Zwiększyli ich wytrzymałość, ale także zrobili bardziej miękkie mieszanki, więc powinno się to mniej-więcej zrównoważyć. [quote]Sens ma więc ROZPOCZĘCIE symulacji na przytartej już nieco mieszance i tak być może zrobił Alonso. Czy Grosjean też? Prawdopodobne.[/quote] Że tak zrobił Alonso to jestem praktycznie pewien, ale zgodnie z zeszłym sezonem pod koniec wyścigu zazwyczaj Ferrari jechało na zużytych miękkich. I jeszcze raz mówię, nie twierdzę, że tak było. Ale mówienie, że nie, bo nie, ma mały sens. To Ferrari testuje, nie dziennikarze, ani forumowicze. To oni wiedzą czego im akurat trzeba, a symulacja symulacją, podczas tej, też można bezproblemowo eksperymentować.
Bulasnick
02.03.2012 05:59
a co Mclayer, STR i Force India mają pod tylniki skrzydlami? czyżby ten statecznik miał wspołpracować ze spalinami ?
SirKamil
02.03.2012 05:38
[quote]Po drugie, opony używane zachowują się inaczej niż nowe, a na wyścigu też używa się opon używanych z kwalifikacji.[/quote] To jak zachowują się opony używane sprawdza się w średnich przejazdach, nie symulacji wyścigu. Pełna symulacja wyścigu jak nazwa wskazuje jest symulacją wyścigu. Zespół zakłada opony, zalewa paliwo i śle zawodnika na 300 km tak jak robi to w weeekendy. Nikt nie będzie sprawdzał do kiedy opony mogą nie "strzelić" (litości!). Jeśli chodzi o używane opony to polecam małą kalkulacje. Z 6 kompletów silne zespoły po kwalifikacjach mają zazwyczaj 2 komplety używanej twardszej mieszanki (awans do Q2 i Q3) i jeden miększych (finał) oraz nienaruszone komplety 1 twardszych i 2 miększych i to tych opon używają w wyścigu. Stwierdzenie, że w wyścigach używa się używanych w kwalifikacjach opon to bajeczne niedopowiedzenie- używa się jednego takiego kompletu na start po jednym, dwóch szybkich kółkach. Kontekst dzisiejszego stwierdzenie o używaniu przez Alonso używanych opon zakładał, że to opony zajeżdżane wcześniej przez Masse. Sens ma więc ROZPOCZĘCIE symulacji na przytartej już nieco mieszance i tak być może zrobił Alonso. Czy Grosjean też? Prawdopodobne.
DJ Malina
02.03.2012 05:29
Rok temu Lotus też wygrywał testy (Kubica, Heidfeld) a podczas sezonu wiadomo co było. Mam nadzieję, że tym razem będzie inaczej ;)
mich909090
02.03.2012 05:28
Fakt.Moim zdaniem tak jak wcześniej pisałem Ferrari miało raczej problemy z degradacją .Zgodzisz się z tym?
Xjumpaytech
02.03.2012 05:28
[quote]Jakie jest sens marnowania połowy dnia bezcennych testów Alonso i jednej z bezcennych symulacji wyścigu na jazdę na używanych oponach? Co niby miałoby to dać? W którym wyścigu jeździ się na zużytych kompletach?[/quote] Po pierwsze znowu przeinaczasz. Nie zużytych, a używanych to wiele zmienia. Po drugie, opony używane zachowują się inaczej niż nowe, a na wyścigu też używa się opon używanych z kwalifikacji. Po trzecie, możesz sprawdzić wtedy jak zachowują się ogólnie opony używane i do jakiego stopnia można je użyć, żeby nie strzeliły i nie zacząć tracić. Ferrari w zeszłym sezonie straciło masę pozycji na braku zorientowania, w którym momencie zmienić opony. Raz zmieniali za późno, a innym razem zbyt wcześnie. To zależy od toru, ale można mniej więcej oszacować po takim teście ich wytrzymałość. PS i ja wcale nie mówię, że z takich korzystali, ale ma to sens.
SirKamil
02.03.2012 05:13
O rly?... Nie uważasz, że nie o takie "używanie" jednej mieszanki w finale kwalifikacji chodzi?
mich909090
02.03.2012 05:06
@SirKamil Jezdzi się na używanych oponach z kwalifikacji.
phildoon
02.03.2012 05:04
To na pewno nie jest maks Lotusa, jak na razie prezentują się wolniej niż w przypadku R31 więc nie mam wątpliwości, że rezerwy wciąż są. Fajnie jak by mogli urwać tak z sekundę jeszcze :D
yaqb123
02.03.2012 05:02
Taki czas Groszka dałby mu 7-8 czas w Q3 w zeszłym roku. Chyba nieźle biorąc pod uwagę brak dmuchanych dyfuzorów.
SirKamil
02.03.2012 05:00
Jakie jest sens marnowania połowy dnia bezcennych testów Alonso i jednej z bezcennych symulacji wyścigu na jazdę na używanych oponach? Co niby miałoby to dać? W którym wyścigu jeździ się na zużytych kompletach?
mich909090
02.03.2012 04:51
Racja w sumie nie wiadomo .Choć jechli na 4 postoje,a Lotus na 3 więc albo mieli większą degradację od nich lub tak jak sądzicie jezdzili na uzywanych oponach.
Xjumpaytech
02.03.2012 04:40
@mich909090 Tam jest napisane, że Ferrari może mieć problemy ;). Mogli mieć problemy z powodu tego samego, gdyby używali opon już używanych.
arti080179
02.03.2012 04:40
@mich909090 yhm to raczej przypuszczenie tak samo jak to , że jechali na używanych oponach pierwsze stinty.
mich909090
02.03.2012 04:37
Z relacji. Godz.16:41
arti080179
02.03.2012 04:34
@mich909090 A skąd wiesz ,że mieli??
mich909090
02.03.2012 04:33
Ferrari miało duże problemy z degradacją więc chyba nie mozliwe ,żeby jezdzili na używanych oponach.
michal132
02.03.2012 04:29
Ta Alonso wykonał próbę na oponach z których wystawały druty
Bulasnick
02.03.2012 04:29
Romain grubo poniżej 1:23
mich909090
02.03.2012 04:15
McLaren ma zupełnie inny program niż w ubiegłym tygodniu. Tydzień temu jezdzili symulacje wyścigu i byli na równi z RBR.Teraz skupiają się na krótkich stintach.
Nuuskamuikkunen
02.03.2012 04:11
@ maiesky Czekam na Twój wykresik z popołudniowej sesji po jej zakończeniu :) Będzie można dokładnie porównać przejazdy Groszka i Ferdka :)
Bulasnick
02.03.2012 04:10
[quote="michal132"][/quote] hmmm, jeśli zaprezentują się lepiej w Australii ... to Cię popre
michal132
02.03.2012 04:10
Ta teraz alonso robi takie kółka tylko że mało paliwa i nowe gumy
Kamikadze2000
02.03.2012 04:09
GABRIELE STUKNĘŁA 50-tka! :))
kamil_zmc
02.03.2012 04:07
Ostatni przejazd Grosjeana to 1.27-28 sek, a nie 28-29 tj napisane w relacji. Ogólnie Lotus wygląda nieźle, pomimo problemów z podwoziem. Na pewno lepiej od Ferrari. Czekam teraz na symulację Mclarena.
Nuuskamuikkunen
02.03.2012 04:05
@ Lukas no nie tak zdecydowanie :) Porównaj przejazdy Groszka od godziny 15:11 (pierwsze kółko) kiedy wyjechał na tor do końca przejazdu, do czasów Ferdka od godziny 15:30 (pierwsze kółko) kiedy wyjechał na tor do końca przejazdu. Szkoda, że nie zaczęli przejazdów w jednym momencie byłoby lepiej widać, że jechali naprawdę równo. Owszem był moment, że Alonso trochę odstawał o tę 1 sek. ale to było kilka kółek o numerach od 93 do 101 :) Poza tym patrz jakie teraz Alo kółka robi :P Krótko mówiąc porównaj okrążenie 49 Groszka i 53 Alonso, potem 50 Groszka i 54 Alonso itd. analogicznie leć w górę....
arti080179
02.03.2012 04:05
Witam, z tego co czytałem to Alonso pierwsze dwa stinty jechał na medium a Lotus na soft a czasy praktycznie identyczne więc obiektywnie patrząc ciężko mówić ,że Lotus miał lepsze czasy ale oczywiście z obiektywnego punktu widzenia.
michal132
02.03.2012 04:03
można powiedzieć że Lotus rozbił Ferrari
Bulasnick
02.03.2012 04:00
ekipa z Maranello ma problemy z areodynamiką, nie podlegą wątpliwości a szkoda...czekam na tytuł od 4 sezonów...może w piątym ?
maiesky
02.03.2012 03:56
PatrykW
02.03.2012 03:55
Grosjean przejechał tą symulację w czasie 1 godziny 39 minut , tak samo jak rok temu w GP Hiszpanii Vettel , który wygrał wyścig .
Lukas
02.03.2012 03:53
Przecież Ferrari przeogromnie odstaje porównując te same kółka w symulacji... Dopiero ostatni przejazd teraz robią szybciej, ale za to mieli o 1 pitstop więcej. Lotus zdecydowanie pokonał Ferrari w dzisiejszej symulacji :)
Nuuskamuikkunen
02.03.2012 03:46
@ katinka To prawda Hamilton nie zaszczyca nas niestety swoją dłuższą obecnością na torze. Muszą znaleźć optymalne ustawienia żeby robić symulacje wyścigu. Jestem pewien jednak, że do końca tygodnia takową symulacje w wykonaniu McLarena zobaczymy :)
michal132
02.03.2012 03:42
xd Romain ma zaje**sty przejazd ciekawe ile jeszcze pojeździ skoro sesja przedłużona
katinka
02.03.2012 03:39
Grosjean ale dlugo na torze i nawet rowne czasy kreci, Lotus chyba niezle wyglada kurcze. Za to McLaren co chwial jakas przerwa, Lewis po kilka kolek i czasy wczesniej wcale nie rewelacyjne, roznica na nastepnym kolku nawet kilka sekund byla, ale ten ostatni stint Hamiltona juz lepszy i rowny czasowo, tylko krotki. W Maku ani symulacja wyscigu, ani kwalifikacji, ciekawe na co czekaja.
Nuuskamuikkunen
02.03.2012 03:23
@ IceOne Zauważ też, że paliwa ubywa z zbiorniku, więc bolid staje się lżejszy i porównaj sobie przejazdy Alonso, widzisz analogie? Ferka realizuje ten sam cykl przejazdów co Lotus, ale jest jakby o jeden etap z tyłu z racji, że Alonso później pojawił się na torze. Fajnie to wygląda u Groszka i Alonso :) najpierw seria kilkunastu przejazdów w czasie około 1:30:xx, później 1:29:xx, potem 1:28:xx, a teraz 1:27:xx :) Jest informacja, że Lotus na twardych, a Ferka na mediumach, więc większy szacun dla Alonso, choć Groszek trzyma równiejsze tempo :)
MarcinPuz
02.03.2012 02:52
Będzie jakas aktualizacja czasów?
IceOne
02.03.2012 02:50
Romain ten przejazd na softach robi?? K... grubo 27 lapsow do tej pory? jakis blad czy co jest?? 15.08-15.51 ?? WTF na softach 27 lapow i pod koniec stintu czasy schodzily w dol??
SirKamil
02.03.2012 02:12
[quote="Bulasnick"]wie ktoś może jaka jest różnica w KM między silnikiem Ferrari a Mercedesa ? :)[/quote] zapewne coś między 0,00324 a 0,00328 KM. Te różnic są śmieszne i w zasadzie bez znaczenia w gronie trójki producentów.
nij0
02.03.2012 01:59
nono, Heikki jaki czas :)
Bulasnick
02.03.2012 01:47
wie ktoś może jaka jest różnica w KM między silnikiem Ferrari a Mercedesa ? :)
SirKamil
02.03.2012 01:36
Jeśli ten festiwal stawania na torze potrwa to ciężko widzę o jakąkolwiek symulacje wyścigu u kogokolwiek.
Prophet
02.03.2012 01:32
Moglibyście uchwycić na zdjęciu tylne zawieszenie i wydech RBR ? Bardzo mnie ciekawi porównanie z Ferrari i McLarenem :)
IceOne
02.03.2012 01:16
@adnowseb Beda jaja niemozliwe :)), z tymi typami jest poprostu masakra a jeszcze Mruczek do tego skladu to juz bedzie przesada ............ i jeszcze kolko ta padaka ,ciekawe jaka muze zapusci? i jego miny przy tych przeciazeniach HAAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAA Aha zapomnialem ,razem z Kimim w tym odcinku bedzie Slash z G'n'R :)))
adnowseb
02.03.2012 01:10
@IceOne James May jest najlepszy:)) zawsze mnie'' powala''.
IceOne
02.03.2012 01:00
http://www.lotusf1team.com/Raikkonen-vs-Clarkson-the.html?lang=en to bedzie akcja :))
Lukas
02.03.2012 11:36
To nie jest trzęsienie ziemi! Po prostu wszystko drży :) Ok, dodałem nieco dramaturgii w tekście ;)
rno2
02.03.2012 11:31
Wiem, że nie można kamerować, ale moglibyście włączyć nagrywanie w telefonie kiedy centrum prasowe się trzęsie przy odpalonym silniku Toro Rosso :-)
Lukas
02.03.2012 11:28
Tak jak mówiłem - 15 euro. Dodatkowo jutro i pojutrze będzie drożej - 20 euro :)
Campeon
02.03.2012 11:08
Wejście na testy jest płatne - bodajże 5 € za dzień.
azz11
02.03.2012 10:14
Paweł, robisz świetne zdjęcia.
maciejas512
02.03.2012 10:08
A czy ja jako zwykły kibic mógł bym wejść na tor np: Jechał bym na wakacje do Barcelony no i przy okazji chciałbym wejść na testy. To potrzeba jakiś wejściówek?
live_87
02.03.2012 09:55
Pytanie do redakcji. Czy tor jest bardzo zabrudzony odłamkami gumy z opon?
Mruk
02.03.2012 09:26
Czekam niecierpliwie na wykresy od mayeski'ego. Te z pierwszego dnia (linki w komentarzach z pierwszego dnia) sa swietne.
serekms
02.03.2012 09:24
Powiem szczerze. Niech Ferka ma dalej swoje problemy :) Zresztą i tak nie będzie w stanie MOIM ZDANIEM powalczyć o wygrane z RBR i McLarenem. Może Lotus, OBY. Nie można też skreślać Merca, a i Force India mocne :) Ciekawy będzie to sezon, oj ciekawy :)
Lukas
02.03.2012 09:19
Wróciliśmy do ręcznego odświeżania tabelki, czasy będą odświeżane rzadziej niż wczoraj. Poza tym nie ma ich na razie zbyt wiele...
serekms
02.03.2012 09:17
Ładny początek w wykonaniu Lotusa - oby tak dalej :) Specjalnie dla katinki - powodzenia Lewis :) Co do Lewisa, to kiedyś bardzo go nie lubiłem za tą jego przesadną pewność siebie, a jednocześnie niedocenianie przeciwnika. Nie pamiętam by w swoim pierwszym sezonie kiedykolwiek chwalił zespół za dobre przygotowanie bolidu itp. Słabsze sezony Maca wyszły mu na dobre. Nie tracąc na szybkości stał się bardziej wyrozumiały, sympatyczniejszy. Docenia klasę zespołu, a także przeciwnika. Także powodzenia Lotus i McLaren :)
ciofu1
02.03.2012 09:09
Rozumiem , podobnież Ferrari sobie słabo radzi ma problemy z wyjściami z zakretów
Porky2
02.03.2012 09:07
ta tabelka z czasami sie odswieza chyba raz na godzine:/ u mnie jeszcze zadnych czasow nie pokazuje
Lukas
02.03.2012 09:04
@ciofu1 nie budkę, tylko centrum prasowe :) to dość duże pomieszczenie :P
ciofu1
02.03.2012 09:03
Wy macie budke nad garażem Toro Roso ?:)
katinka
02.03.2012 08:49
Dzien dobry. McLaren pracowity od samego rana, tak jak i Redakcja WM - Pozdrawiam :) I czekam z ciekawoscia na pierwsze we mgle fotki nowego bolidu McLarena ;)
punksnotdead
02.03.2012 08:48
i co z konkursem? :)
live_87
02.03.2012 08:32
Witam redakcje na torze! Napiszcie coś o odgłosach silnika poszczególnych bolidów bo to bardzo ciekawa kwestia.
plastic
02.03.2012 08:32
Jak oceniacie widoczność? Czy z balkonu nad garażami widać pierwszy zakręt? Czy aby taka jazda jest bezpieczna? :>