Autosprint: Zmodyfikowane Ferrari F2012 będzie przypominać Saubera C31

Również szefowie McLarena i Red Bulla są pod wrażeniem tegorocznej maszyny Saubera
04.04.1219:20
Mateusz Szymkiewicz
5142wyświetlenia

Według włoskiego Autosprintu, Ferrari planuje ogromne poprawki do bolidu F2012, które mają upodobnić maszynę do Saubera C31.

Włoski serwis ochrzcił żartobliwie zmodernizowane F2012 mianem „Ferrauber”, ponieważ zmodyfikowana maszyna stajni z Maranello ma bardzo przypominać bolid C31, a szczególnie jego tył. Według Autosprintu, poprawiony bolid Ferrari ma również posiadać wydech na wzór tego, który posiada auto Saubera i Red Bull Racing. Układ z którego korzystają obie ekipy, jest na granicy przepisów ustalonych przez FIA.

Nie jesteśmy w stanie stwierdzić w jakim stopniu każdy system wpływa na aerodynamikę - oznajmił Charlie Whiting. Dlatego też to nie jest możliwe, aby powiedzieć «Tu jest za dużo, albo że jest ok». Celem nowych regulacji było zapewnienie, że nie będziemy musieli tego robić.

Także inne ekipy patrzą ze zdumieniem na tegoroczną maszynę Saubera, jak m.in. McLaren i Red Bull Racing. Obie ekipy są pod wrażeniem tego, jak bolid C31 idealnie współpracuje z każdą mieszanką opon Pirelli. Tylko jeden zespół konsekwentnie osiągał dobre czasy okrążeń na wszystkich typach opon i w każdych warunkach, to był Sauber - stwierdził Martin Whitmarsh, szef zespołu McLaren. Udało im się w jakiś sposób zmusić każdy rodzaj opon do doskonałej pracy, co w tej chwili jest kluczem do sukcesu - powiedział szef Red Bull Racing, Christian Horner.

Źródło: onestopstrategy.com, onestopstrategy.com

KOMENTARZE

28
DJ Malina
05.04.2012 04:14
@SirKamil No, Williams zdecydowanie się poprawił względem 2011 (co mnie bardzo cieszy). Sauber jest właśnie na poziomie FI, STR, ale że stawka jest blisko, to bardziej liczy się dobre ustawienie i kierowca :D
SirKamil
05.04.2012 12:42
[quote]jeśli w 2008 udało się im skonstruować niezłą maszynę to znaczy że w zespole jest potencjał, a Sauber to przecież praktycznie nadal ci sami ludzie, więc trzeba było uzbroić się w cierpliwość a nie skakać po zespołach (aluzja do Roberta) ;).[/quote] Ci sami, którzy zostali- 250 z 500... i ze 3-4 razy mniejszym budżetem. Mój szacunek dla dobrej roboty jaką wykonał Sauber jest bezdenny, ale nie dajmy się zwariować. W kwalifikacjach są zauważalnie za ciasną czołówką, zaś w suchej, poukładanej Australii tempo Kobayashiego realizującego normalną taktykę nie wprowadzało w zakłopotanie McLarena, Red Bulla, Lotusa ale i Williamsa.
Luca
05.04.2012 11:48
@sneer A co w obecnym składzie jest złego?
sneer
05.04.2012 11:39
He, gdyby Sauber miał więcej kasy i jednak nieco inny skład kierowców to kto wie czy nie walczyliby o tytuł....
maiesky
05.04.2012 10:27
No tak, masz rację Dj_Malina. Pozostanie w BMW było wtedy dużym ryzykiem. Tęsknię za Robertem, mam nadzieję, że z ręką nie będzie źle. Może też kiedyś Kuba dołączy do F1? Namówcie wtedy Orlen, żeby wykupił np HRT i stworzył zespół z polskimi kierowcami :)
Adam1970
05.04.2012 10:12
Biorąc pod uwagę gdzie znajdował się Sauber po odejściu BMW jest to nielada komplement. Brawa dla Petera Saubera i jego ludzi.
Yurek
05.04.2012 09:31
[quote="maiesky"]jeśli w 2008 udało się im skonstruować niezłą maszynę to znaczy że w zespole jest potencjał, a Sauber to przecież praktycznie nadal ci sami ludzie[/quote] Główna różnica między BMW Sauber a Sauberem objawia się w sześcioliterowym słowie zaczynającym się na b, kończącym na t, w środku jest głoska dż. Chciałbym kiedyś usłyszeć na podium hymn Szwajcarii dla konstruktora... Jordan mógł, to czemu nie Sauber?
DJ Malina
05.04.2012 09:01
@peter01 Ja się nie zdziwię jak stanie to się jeszcze w tym sezonie. @maiesky Robert nie skakał po zespołach. On wierzył w ten zespół, miał przecież już kontrakt na sezon 2010. Tylko że BMW zwinęło manatki, a Saubera brakło na liście startowej kolejnego sezonu. Każdy kierowca szukałby nowej posady (kwik Nick też szukał, ale go nie chcieli). Nie ma pewności czy Sauber znalazłby miejsce w stawce, gdyby nie odejście Toyoty.
IceOne
05.04.2012 08:36
Ferrari to jest jakas katastrofa , nie umiem ogarnac tego co sie dzieje z tym zepolem. Przy takim budzecie oni kopiuja Saubera? Zgroza wieje , @Yurek moze miec racje. Ogromny szacunek dla zespolu Saubera , wykonali swietna robote. Swoja droga „Ferrauber” niezle brzmi , ciekawe jak slodko to brzmi dla uszu pana di Montezemolo :)
maiesky
05.04.2012 07:34
@Adakar i @IceMan11- Gie chodziło o to, że BMW pracowało nad tematem rozgrzewania opon i dzięki temu posiedli wiedzę, którą teraz wykorzystują. Nauka nie poszła w las- doświadczenie rzecz bezcenna. Wspaniała nagroda dla Petera Saubera usłyszeć komplementy od tak uznanych zespołów. Brawo, brawo! Tak sobie myślałem po ostatnim wyścigu- jeśli w 2008 udało się im skonstruować niezłą maszynę to znaczy że w zespole jest potencjał, a Sauber to przecież praktycznie nadal ci sami ludzie, więc trzeba było uzbroić się w cierpliwość a nie skakać po zespołach (aluzja do Roberta) ;).
krzysiek_aleks
05.04.2012 03:41
@Gie Coś mi się wydaje, że w zeszłym sezonie Sauber w wyścigach w których przejechał pełen dystans wyścigu tylko raz pojechali na jeden pit. Australia i Perez. Co do opon: rzeczywiście, można powiedzieć, że od zawsze jakoś lepiej ich bolidy traktowały opony, nie ważne czy Micheliny czy Bridgestone, czy też Pirelli. Tutaj objawia się geniusz dwóch panów Rapfa i Keya.
Yurek
04.04.2012 11:03
Radzę zastanowić się nad sensem życia, koniec świata jest bliski - skoro Ferrari chce kopiować Saubera...
SirKamil
04.04.2012 09:51
Nie zdążyli chapnąć Keya.
Safian
04.04.2012 09:49
lol, dopiero żartowaliście o przejściu Pereza do Ferrari a tu proszę do Ferrari przechodzi, ale bolid a nie kierowca :D
peter01
04.04.2012 09:41
@DJ Malina Ale masz na myśli 2013?
benethor
04.04.2012 08:44
@Adakar [quote]Jeżeli Sauber był taki świetny ... to co się stało w 2009 ?[/quote] słyszałeś o Windows ME?:) No tak, od Mclarena nie mogą nic skopiować, bo by musieli mocno zmienić monokok, Red Bull jak dotąd jest lekko z tyłu, a Sauber patrząc po zeszłym sezonie zna klucz do największego problemu Ferrari.
Simi
04.04.2012 08:03
Kamikadze2000 - nie wiem, czy dla niego będzie to miało jakiekolwiek znaczenie. Facet się troszkę wypalił i chyba jego psychika po prostu siada. Nie wydaje mi się, aby się pozbierał.
Kamikadze2000
04.04.2012 07:59
Oby dali Ferdkowi i Felipe szansę walki w czołówce. Wierzę, że Filip w lepszym wozie będzie bliżej Alonso! :)) @Adakar - jeżeli chcesz wiedziec, to złe wyważenie bolidu, z którego wyciągnęli KERS i mieli problem z balansem, zwłaszcza u Roberta. To spowodowało straty. Późno także wdrażali nowe części. @Gie poniosła fantazja, ale... wygląda to całkiem logicznie. Jejciu, wyluzujcie trochę. Wiem, że co niektórzy są tu wyczuleni na "obecnośc" Polaka w komentarzach, ale przesadzacie. Nawet z żartu (a tak raczej bym to interpretował) robicie aferę... Spokojnie... ;)
sneer
04.04.2012 07:55
Jak już na czymś Sauber korzysta, to na testach Pirelli by Płomienny Kwik :)
Adakar
04.04.2012 07:39
@Gie ale jak możesz porównywać sezon 2007-2008 do 2012. Bolidy wyglądają i zachowują się kompletnie inaczej. Zarówno mechanicznie jak i aerodynamicznie. Mamy innego dostawcę opon. Opony są bez rowków. Mamy więcej gatunków opon ... ale tak, wszędzie jest ziarenko Kubicy. Niedługo się dowiem, że umiejętność oszczędzania opon Jensona Buttona to zasługa RK. PS. Jeżeli Sauber był taki świetny ... to co się stało w 2009 ? Jak napisał IceMan11, co my tam wiemy. Aha i jeszcze jedno, na historię widać nie uczęszczałeś. Sauber na długo przed epizodem zwanym Heidfeld i Kubica uwielbiał jazdy na 1-2 mniej pitów niż reszta stawki. Robił to za czasów Frentzena czy Fisichelli.
DJ Malina
04.04.2012 07:19
Dzięki podobieństwu Perezowi będzie łatwiej przystosować się do bolidu, gdy po którymś GP się okaże, że zastąpi Massę :P
Gie
04.04.2012 06:49
Oczywiście że nie żartowałem :D :D :D Ale czy aby na pewno nie ma zależności? Czy BMW nie pracowało nad oponami by Nick mógł jeździć przyzwoicie? Już w zeszłym sezonie Perez jeździł wiele GP na jeden Pit Stop. Czyli już wtedy Sauber dobrze obchodził się z oponami. Z powietrza się to nie wzięło zwłaszcza w zespole ze środka stawki.
PABLOeskobar
04.04.2012 06:02
Widać dobrą pracę jak włożył James Key . C31 to jeszcze jego maszyna zaprojektowana pod jego kierunkiem uważam że James to jeden ze wschodzących gwiazd Inżynierii
IceMan11
04.04.2012 05:53
@jednooki_cyklop Nie sądzę, aby to był żart.
jednooki_cyklop
04.04.2012 05:51
Wyluzuj trochę, rozumiem, że jesteś na takie tematy uczulony, ale to był przecie żart.
IceMan11
04.04.2012 05:50
@Gie Mamy sezon 2012, a ty piszesz o 2008, który ma się nijak do obecnej formy F1. No, ale co ja tam wiem.
Gie
04.04.2012 05:29
No tak, Sauber korzysta z doświadczeń BMW w sprawie opon. BMW zamiast wspierać Kubicę kombinowało jak dobrze rozgrzewać opony by Nick mógł choćby spróbować powalczyć z Robertem. :)
Pieczar
04.04.2012 05:27
A jeszcze parę lat temu to Sauber kopiował Ferrari ;)