Magnussen wygrywa na deszczowym Spa
Kierowca ekipy Carlin zwyciężył po karach dla rywali
03.06.1217:44
4967wyświetlenia

Kevin Magnussen odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły Renault 3.5 na torze w Spa, pomimo faktu, że na metę wjechał jako trzeci.
Kierowca ekipy Carlin prowadził na początku wyścigu po starcie za samochodem bezpieczeństwa z powodu dużych opadów deszczu. Szybko stracił pozycję na rzecz Robina Frijnsa, gdy zjechali do boksu na ósmym okrążeniu, jednak Magnussen zaatakował i wyprzedził debiutanta w zakręcie Les Combes i ponownie prowadził w zawodach.
Chwilę później, na torze ponownie pojawił się samochód bezpieczeństwa po kraksie Carlosa Huertasa. Nowozelandczyk miał problemy z wyjściem z bolidu, co poskutkowało decyzją o przerwaniu wyścigu. Magnussen liderował tylko teoretycznie, ponieważ pięć bolidów przed nim nie odbyło jeszcze obowiązkowego postoju.
Jednak Lewis Williamson i Jake Rosenzweig postanowili nie zatrzymywać się do końca wyścigu i na metę wjechali przed Magnussenem. Aczkolwiek zaraz zostało ogłoszone, że zostaną ukarani dodaniem 60 sekund do ostatecznego czasu wyścigu za nieodbycie postoju. Dało to Magnussenowi zasłużone zwycięstwo.
Nick Yelloly zaliczył imponujące drugie miejsce wykonując postój zaraz przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa, co umiejscowiło go pomiędzy Magnussenem i Frijnsem. Nico Muller czaił się zaraz za czołem stawki przez cały wyścig i zakończył zawody na czwartej lokacie, podczas gdy lider mistrzostw, Sam Bird dojechał do mety piąty, co jest naprawdę dobrym wynikiem po starcie z końca stawki, z powodu zbyt małej ilości paliwa nalanego do jego baku w kwalifikacjach.
Kierowca ekipy ISR nadrobił kilka pozycji na pierwszych okrążeniach, a potem wykonał wczesny postój, by jechać bez rywali przed sobą. Czerwona flaga pokrzyżowała jego plany, jednak Bird mimo to atakował i dzięki temu ostatecznie utrzymał pozycję lidera w klasyfikacji generalnej.
Jules Bianchi był jednym z czołowych zawodników, którzy doświadczyli kłopotów. Francuz jechał początkowo trzeci, jednakże stracił kilka pozycji podczas postoju, gdy pojawił się problem z tylnym lewym kołem. Następnie spadł na koniec stawki, gdy jego bolid nie ruszył z miejsca po okrosie czerwonej flagi.
Źródło: autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kevin Magnussen (1) | Dallara T12 Renault | 18 | 1h02m43,958 | 25 | |
2 | Nick Yelloly (24) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:02,682 | 18 | |
3 | Robin Frijns (4) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:06,820 | 15 | |
4 | Nico Muller (21) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:09,688 | 12 | |
5 | Sam Bird (5) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:12,820 | 10 | |
6 | Walter Grubmüller (9) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:14,643 | 8 | |
7 | Marco Sorensen (12) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:15,611 | 6 | |
8 | Will Stevens (2) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:17,457 | 4 | |
9 | Nikołaj Marcenko (16) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:20,322 | 2 | |
10 | Giovanni Venturini (15) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:23,429 | 1 | |
11 | Yann Cunha (19) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:27,977 | ||
12 | Andre Negrao (22) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:28,427 | ||
13 | Kevin Korjus (7) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:29,596 | ||
14 | Danił Mowe (10) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:36,684 | ||
15 | Anton Niebylickij (18) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:41,765 | ||
16 | Lewis Williamson (26) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:49,940 | ||
17 | Jules Bianchi (8) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:54,040 | ||
18 | Jake Rosenzweig (6) | Dallara T12 Renault | 18 | +0:56,803 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
19 | Alexander Rossi (25) | Dallara T12 Renault | 13 | |||
20 | Carlos Huertas (3) | Dallara T12 Renault | 8 | |||
21 | Richie Stanaway (11) | Dallara T12 Renault | 8 | |||
22 | Arthur Pic (28) | Dallara T12 Renault | 7 | |||
23 | Vittorio Ghirelli (23) | Dallara T12 Renault | 6 | |||
24 | Zoel Amberg (20) | Dallara T12 Renault | 6 | |||
25 | Michaił Aloszyn (17) | Dallara T12 Renault | 5 | |||
26 | Lucas Foresti (27) | Dallara T12 Renault | 4 |
Pole position: Kevin Magnussen - 2:18,733 Najszybsze okrażenie: Jules Bianchi - 2:18,796 na 16 okrążeniu
KOMENTARZE