GP Europy: opony użyte w wyścigu

Większość kierowców zdecydowała się na strategie dwóch postojów
25.06.1211:16
Paweł Zając
3217wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4@Suma postojów
1.AlonsoMnMn (15)Pn (28)2
2.RäikkönenMuMu (14)Pn (28)2
3.SchumacherPnMn (19)Mu (41)2
4.WebberPnMn (19)Mn (38)2
5.HülkenbergMuPn (14)Pn (28)2
6.RosbergMuPn (20)Mu (46)2
7.Di RestaMuPn (23)1
8.ButtonMuPn (10)Pn (26)2
9.PerezPnMu (10)Mn (25)2
10.MaldonadoMuPn (14)Pn (28)2
11.SennaMuPn (20)DT (24)2
12.RicciardoMnMn (14)Pn (37)2
13.PetrovMnMn (13)Mu (25)Pn (28)Pn (47)4
14.KovalainenMnMn (12)Pn (27)2
15.PicPnMn (11)Pn (28)2
16.MassaMnPn (11)Mn (27)Pu (34)Mu (53)4
17.De La RosaMnMu (14)Pn (28)2
18.KartikeyanMnMu (15)Pn (29)DT (39)3
19.HamiltonMuPn (13)Pn (28)2
Niesklasyfikowany
GrosjeanMuMu (16)Pu (28)2
VettelMuMu (16)Pn (29)2
KobayashiMuMu (14)Pn (20)2
VergnePnMu (17)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
DT = Kara przejazdu przez boksy


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Walencja jest torem, na którym wyprzedzanie zawsze było bardzo trudne, ale dziś tak nie było - manewrów było tak wiele, że czasami nie wiadomo było, na co patrzeć! To bardzo ciężki tor, co widać po liczbie samochodów, które nie dojechały do mety, a Fernando wykonał wspaniałą pracę, zwyciężając po starcie z 11. pozycji. Końcówka była szczególnie interesująca, z pierwszą trójką, która stosowała podobną strategię. Jednak Lewis Hamilton zaliczył kolizję, a Michael Schumacher przebił się do przodu. Była to fantastyczna okazja do popatrzenia, jak samochody i kierowcy radzą sobie z ogumieniem w wyrównanych warunkach, zwłaszcza na ostatnich okrążeniach. Gratulacje także dla Schumachera i Mercedesa: fantastycznie jest widzieć wielkiego mistrza z powrotem na podium, w towarzystwie dwóch innych wielkich mistrzów, którzy również spisali się imponująco.