Muller wygrywa pierwszy wyścig na Monzy

Kierowcy ścigali się na torze zalanym deszczem
24.03.1316:06
Paweł Zając
5271wyświetlenia

Yvan Muller wygrał pierwszy tegoroczny wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Monza.

Wyścig rozpoczął się na mokrym torze za samochodem bezpieczeństwa. Było dość spokojnie i tylko Michel Nykjaer musiał zawitać do garażu z powodu awarii.

Dzisiaj Muller już nie dominował tak jak w kwalifikacjach i przez całą długość rywalizacji, jak cień podążał za nim jego partner zespołowy - Tom Chilton. Brytyjczyk jednak czekał jedynie na błąd Francuza, gdyż ani razu nie spróbował poważnego ataku.

Podium uzupełnił Alex MacDowall w Chevrolecie. Kierowca ekipy Bamboo powstrzymał szarżę Gabriele Tarquiniego, któremu wyraźne odpowiadały mokre warunki i z każdym okrążeniem odrabiał straty, po starcie z dziewiątego miejsca. Dobrej jazdy Włocha wystarczyło jednak jedynie na czwarte miejsce, gdyż później MacDowall podkręcił tempo i nie pozwolił się do siebie zbliżyć.

Za plecami Tarquiniego finiszował Tiago Monteiro, który także odrabiał straty po słabych kwalifikacjach. Fantastyczny wyścig zaliczył Rob Huff - urzędujący mistrz świata zameldował się na mecie jako szósty po starcie z 22 pola. Siódmy był James Nash, który w końcówce ostro musiał bronić się przed atakami Toma Boardmana. Na dwa okrążenia przed końcem doszło pomiędzy nimi do kolizji w zakręcie Lesmo, w wyniku które w Seacie uszkodziło się zawieszenie, co zakończyło wyścig Brytyjczyka. Ósmy był Norbert Michelisz, który w tym roku przesiadł się do Hondy. Osiem sekund za nim znalazł się Tom Coronel, a dziesiątkę zamknął Freddy Barth.

Nie najlepiej z mokrymi warunkami poradził sobie Marc Basseng, który na początku podejmował próby walki z Tarquinim, jednak później wyraźnie nie umiał utrzymać tempa rywali, a w dodatku został ukarany przejazdem przez boksy, gdyż jego samochód nie stał na kołach na trzy minuty przed startem. Ponadto z wyścigiem na dziewiątym okrążeniu pożegnał się jadący na czwartej pozycji Oriola, a wcześniej pojawił się jeszcze raz samochód bezpieczeństwa, po wypadku D'Aste w szykanie Ascari.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Yvan Muller (12)Chevrolet Cruze 1.6T120h30m02,78325
2Tom Chilton (23)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:00,92318
3Alex MacDowall (9)Chevrolet Cruze 1.6T 12+0:05,10115
4Gabriele Tarquini (3)Honda Civic S2000TC12+0:08,05312
5Tiago Monteiro (18)Honda Civic S2000TC12+0:15,26110
6Robert Huff (1)SEAT Leon 1.6T12+0:17,3498
7James Nash (14)Chevrolet Cruze 1.6T12+0:19,9646
8Norbert Michelisz (5)Honda Civic S2000TC12+0:20,3384
9Tom Coronel (15)BMW 320 TC12+0:28,8372
10Freddy Barth (73)BMW 320 TC12+0:37,7401
11Jean-Philippe Dayraut (13)BMW 320 TC 12+0:39,226
12Fernando Monje (19)SEAT Leon 1.6T12+0:41,656
13Darryl O'Young (55)BMW 320 TC12+0:48,116
14Marc Basseng (38)SEAT Leon 1.6T12+0:50,920
15Charles Ng (7)BMW 320 TC12+0:54,412
16Rene Munnich (37)SEAT Leon 1.6T12+0:58,733
17Mehdi Bennani (25)BMW 320 TC12+2:05,913
18Tom Boardman (22)SEAT Leon 1.6T10+2 okr.
19Franz Engstler (6)BMW 320 TC9+3 okr.
20Michel Nykjaer (17)Chevrolet Cruze 1.6T9+3 okr.
Niesklasyfikowani
21Pepe Oriola (74)SEAT Leon 1.6T8
22Stefano D'Aste (26)BMW 320 TC3
Nie wystartowali
23Aleksiej Dudukało (11)LADA Granta Sport0
24James Thompson (10)LADA Granta Sport0
Pole position: Yvan Muller - 1:56,486 (+5 pkt.)Najszybsze okrażenie: Tom Chilton - 2:18,673 na 0 okrążeniu
P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (+1 pkt.)Punkty za kwalifikacje dla zespołu: Gabriele Tarquini Punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Chilton (+4 pkt.)P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alex MacDowall (+3 pkt.)Najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Alex MacDowall Pole position dla kier. niezależnych: Alex MacDowall P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Pepe Oriola (+2 pkt.)

KOMENTARZE

6
Carolius
24.03.2013 10:19
Szkoda, że nie mogłem obejrzeć dzisiejszych zmagań na Monzy. Muszę to nadrobić! :D
Kamikadze2000
24.03.2013 06:11
Chevy ma najlepszy pakiet i zapewne zdominuje sezon. Muller śrubuje rekordy... ;)
Adakar
24.03.2013 05:02
@dan193t No i Łada Thomsona, jak sam mówił nabrała właściwości "jazdy po owalach" samoczynnie skręcając w prawo. Natomiast Łada Dudukały była do odbudowania, ale Łada zdecydowała o wycofaniu się i skoncentrowaniu się na wyścigu w Marakeszu i generalnej odbudowie ram Granatów od podstaw. BMW dostają w ciry niemiłosiernie...
Mahilda111
24.03.2013 04:04
@dan193t Dudukało wczoraj bawił się w 'kaskadieruma' i skasował swoją jak i Thompsona Ładę http://www.youtube.com/watch?v=f3LyV1kabaE
dan193t
24.03.2013 03:59
Dlaczego Łada nie jechała?
Ferrarif1
24.03.2013 03:38
gdzie są ci którzy płakali że chevrolet odchodzi i na pewno już nie będą wygrywać ?? :D