GP Malezji: opony użyte w wyścigu
Większość kierowców zdecydowała się czterokrotnie zmieniać opony
25.03.1319:04
3878wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | Pit-stop 4 | @Suma postojów | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Vettel | PRn | Pn (5) | Tn (22) | Tn (32) | Pn (42) | 4 | |
2. | Webber | PRn | Tn (7) | Pn (19) | Tn (31) | Tn (43) | 4 | |
3. | Hamilton | PRn | Pn (7) | Pn (21) | Tn (30) | Pu (41) | 4 | |
4. | Rosberg | PRn | Pn (8) | Pn (22) | Tn (31) | Pu (42) | 4 | |
5. | Massa | PRn | Pn (5) | Tn (20) | Pn (33) | Pu (47) | 4 | |
6. | Grosjean | PRn | Pn (7) | Pu (20) | Tn (35) | 3 | ||
7. | Räikkönen | PRn | Pn (6) | Pu (21) | Tn (34) | 3 | ||
8. | Hülkenberg | PRn | Pn (7) | Pn (21) | Tn (34) | Tn (44) | 4 | |
9. | Perez | PRn | Pn (7) | Pn (22) | Tn (33) | Tn (54) | 4 | |
10. | Vergne | PRn | Tn (7) | Tn (26) | Pn (43) | 3 | ||
11. | Bottas | PRn | Pn (6) | Pn (22) | Pu (40) | 3 | ||
12. | Gutierrez | PRn | Tn (7) | Pu (22) | Pn (36) | Tn (51) | 4 | |
13. | Bianchi | PRn | Pn (6) | Pn (17) | Tn (29) | Pu (43) | 4 | |
14. | Pic | PRn | Pu (7) | Tn (20) | Pu (32) | Pn (43) | 4 | |
15. | van der Garde | PRn | Tn (6) | Tn (18) | Tn (28) | Pn (42) | 4 | |
16. | Chilton | PRn | Pn (6) | Tn (19) | Pu (31) | Tn (41) | 4 | |
17. | Button | PRn | Pn (7) | Pn (21) | Tn (35) | 3 | ||
18. | Ricciardo | PRn | Pu (6) | Pn (19) | Tn (33) | 3 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||||
Maldonado | PRn | Pn (6) | Pu (13) | Pu (32) | 3 | |||
Sutil | PRn | Pn (6) | Tn (22) | 2 | ||||
di Resta | PRn | Pn (6) | Tn (20) | 2 | ||||
Alonso | PRn | 0 |
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
PR = Opony przejściowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział:
Deszcz, który spadł tuż przed startem, skomplikował strategię i zespoły musiały zareagować na zmieniające się warunki, próbując przewidzieć zmieniający się poziom przyczepności podczas pierwszej fazy wyścigu. Kiedy nawierzchnia przeschła, mogliśmy zaobserwować różne podejście do taktyki: ekipy na różne sposoby korzystały z twardych i pośrednich opon. Mimo tego prowadzący kierowcy jechali bardzo blisko siebie, choć realizowali różne strategie. Mercedesowi w pewnym momencie udało się dzięki taktyce przedzielić Red Bulla. Spodziewaliśmy się tu wysokiego poziomu degradacji i wiedzieliśmy, że tak właśnie będzie za sprawą ekstremalnej natury toru oraz lepszych osiągów naszych bardziej miękkich mieszanek. Jednak to dopiero drugi wyścig w sezonie, a doświadczenie z poprzednich lat pokazuje, że w miarę upływu sezonu i dalszego rozwoju samochodów zespoły szybko zaczynają sobie radzić z oponami. Nie mamy wątpliwości, że tak samo będzie w tym roku.
KOMENTARZE