GP Malezji: opony użyte w wyścigu

Większość kierowców zdecydowała się czterokrotnie zmieniać opony
25.03.1319:04
Paweł Zając
3878wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3Pit-stop 4@Suma postojów
1.VettelPRnPn (5)Tn (22)Tn (32)Pn (42)4
2.WebberPRnTn (7)Pn (19)Tn (31)Tn (43)4
3.HamiltonPRnPn (7)Pn (21)Tn (30)Pu (41)4
4.RosbergPRnPn (8)Pn (22)Tn (31)Pu (42)4
5.MassaPRnPn (5)Tn (20)Pn (33)Pu (47)4
6.GrosjeanPRnPn (7)Pu (20)Tn (35)3
7.RäikkönenPRnPn (6)Pu (21)Tn (34)3
8.HülkenbergPRnPn (7)Pn (21)Tn (34)Tn (44)4
9.PerezPRnPn (7)Pn (22)Tn (33)Tn (54)4
10.VergnePRnTn (7)Tn (26)Pn (43)3
11.BottasPRnPn (6)Pn (22)Pu (40)3
12.GutierrezPRnTn (7)Pu (22)Pn (36)Tn (51)4
13.BianchiPRnPn (6)Pn (17)Tn (29)Pu (43)4
14.PicPRnPu (7)Tn (20)Pu (32)Pn (43)4
15.van der GardePRnTn (6)Tn (18)Tn (28)Pn (42)4
16.ChiltonPRnPn (6)Tn (19)Pu (31)Tn (41)4
17.ButtonPRnPn (7)Pn (21)Tn (35)3
18.RicciardoPRnPu (6)Pn (19)Tn (33)3
Niesklasyfikowani
MaldonadoPRnPn (6)Pu (13)Pu (32)3
SutilPRnPn (6)Tn (22)2
di RestaPRnPn (6)Tn (20)2
AlonsoPRn0
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
T = Twarda mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
PR = Opony przejściowe
N = Nowy komplet
U = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Deszcz, który spadł tuż przed startem, skomplikował strategię i zespoły musiały zareagować na zmieniające się warunki, próbując przewidzieć zmieniający się poziom przyczepności podczas pierwszej fazy wyścigu. Kiedy nawierzchnia przeschła, mogliśmy zaobserwować różne podejście do taktyki: ekipy na różne sposoby korzystały z twardych i pośrednich opon. Mimo tego prowadzący kierowcy jechali bardzo blisko siebie, choć realizowali różne strategie. Mercedesowi w pewnym momencie udało się dzięki taktyce przedzielić Red Bulla. Spodziewaliśmy się tu wysokiego poziomu degradacji i wiedzieliśmy, że tak właśnie będzie za sprawą ekstremalnej natury toru oraz lepszych osiągów naszych bardziej miękkich mieszanek. Jednak to dopiero drugi wyścig w sezonie, a doświadczenie z poprzednich lat pokazuje, że w miarę upływu sezonu i dalszego rozwoju samochodów zespoły szybko zaczynają sobie radzić z oponami. Nie mamy wątpliwości, że tak samo będzie w tym roku.

KOMENTARZE

1
F1-HELP
27.03.2013 01:42
Ten opis tekstowy w tabelce jest mocno nieczytelny. Lepiej byłoby posłużyć się także ikonkami opon, czyli różnymi kolorami (made by Pirelli: pomarańczowy, biały, żółty, czerwony, zielony, niebieski).