Marko: Renault jest obecnie znacznie bardziej otwarte na współpracę

Austriak liczy również, iż Mercedes nie odskoczy za bardzo Red Bullowi w obu klasyfikacjach
17.04.1409:34
Mateusz Szymkiewicz
1620wyświetlenia

Doradca ekipy Red Bull Racing - Helmut Marko, ujawnił, że Renault jest obecnie znacznie bardziej otwarte na współpracę.

Austriak w rozmowie z agencją prasową APA, ujawnił, że w okresie, kiedy Renault miało największe problemy ze swoją jednostką napędową, nie było ono otwarte na współpracę, by jak najszybciej zażegnać niedoskonałości w silniku Energy F1-2014. Doradca Red Bulla przyznał jednak, iż obecnie cała sytuacja wygląda o wiele lepiej i w pomoc francuskiemu producentowi zostało zaangażowane również Toro Rosso.

Znaleźliśmy wiele błędów - powiedział Helmut Marko. To, co nas denerwowało, to to, że oni [Renault] nie byli otwarci. Teraz jest pomiędzy nami konstruktywna współpraca. Ciężko pracujemy zarówno z Renault jak i Toro Rosso. Podstawowym błędem było to, iż Renault rozpoczęło pracę bardzo późno.

70-latek przyznał, że ma nadzieję, iż problemy z silnikiem nie zostały odkryte zbyt późno i nie pozwoli to Mercedesowi na wyrobienie odpowiedniej przewagi w mistrzostwach. Jesteśmy optymistami, ponieważ wiemy, że nasz silnik nie pracuje optymalnie w pewnych obszarach. Wiemy w jakim stopniu działa, a w jakim nie. Tak więc wszystko zależy od rozwoju. Po stronie bolidu, zrobiliśmy naszą pracę we właściwy sposób.

Marko dodał również, iż silnik Renault jest o 80 koni mechanicznych słabszy od jednostki Mercedesa. Jesteśmy przyzwyczajeni do zwyciężania przy mniejszej ilości koni mechanicznych, jeżeli postąpiłeś mądrze w innych obszarach. Mimo to 80 koni mechanicznych to zbyt wiele, zwłaszcza jeżeli masz gorsze właściwości jezdne. Poza tym Mercedes pojawia się na mecie z sześcioma kilogramami paliwa w zbiorniku, podczas gdy my mierzymy to co tam pozostało w gramach.

KOMENTARZE

4
jpslotus72
17.04.2014 12:50
PS[quote]Francuzi [Renault] mieli od początku roku spore problemy z niezawodnością i dlatego eksploatowali swoją jednostkę napędową w ograniczonych trybach, które stopniowo były uwalniane. W Chinach powinno dojść do zupełnego uwolnienia [potencjału]. „Podczas testów, przeprowadzonych w Bahrajnie, wypróbowaliśmy kilka nowych trybów [pracy] na poziomie oprogramowania." - stwierdził Rémi Taffin, odpowiadający za praktyczną ["torową"] stronę działania Renault Sport F1. "Pozwoli to nam jeszcze bardziej zbliżyć się do maksimum osiągów jednostki napędowej. Podczas pierwszych trzech wyścigów sezonu byliśmy dosyć daleko, ale te poprawki powinny nam pozwolić na eksplorację granic hybrydowej jednostki napędowej. Kierowcy powinni skorzystać z lepszego wykorzystania mocy, a każdy element powinien mieć dłuższą żywotność." Słabością Renault był także system odzyskiwania energii, ale i nad tym pracowano ostatnio w Viry-Chatillon. "Zajmowaliśmy się kwestią energii na dystansie okrążenia, szczególnie w wolnych zakrętach." - kontynuował Taffin. „Uświadamiamy sobie swój deficyt na prostych, ale ostatnie prace pozwalają nam osiągnąć lepszą trakcję w zakrętach, co w rezultacie pozwala oszczędzać opony i stosować bardziej elastyczną strategię. Swoje wysiłki skierowaliśmy na wszystkie wymiary [aspekty] trybu wyścigowego, ponieważ w tym obszarze możemy uzyskać większe korzyści niż w kwalifikacjach."[/quote]Źródło: http://f1sport.autorevue.cz/clanek/renault-by-mel-v-cine-letos-poprve-vyuzit-pohonnou-jednotku-naplno
rno2
17.04.2014 12:07
Mnie natomiast dziwi te wspomnienie o stracie 80 koni mechanicznych. Wg informacji, które @Shaitan wrzucił parę dni temu na forum, Red Bull już w Bahrajnie miał silnik z poprawionym oprogramowaniem, dzięki czemu strata spadła do 40 koni mechanicznych. [quote]Na najbliższe GP są planowane: -nowe elementy aero, w co wejdą: nowa podłoga i nowe przednie skrzydło -poprawki od Renault, które zmniejszą stratę mocy z 70KM do 40KM (do Lotusa trafią wreszcie te poprawki PU, które RBR i TR otrzymały już w Bahrajnie)[/quote]
jpslotus72
17.04.2014 11:18
Dziwny jest ten rzekomy "brak otwartości" ze strony Renault. Lotus twierdził, że współpraca nad poprawą jest ścisła... W końcu to wspólny, bardzo wymierny interes.
dancom
17.04.2014 10:41
6kg - zapas strategiczny, nie mają najmniejszych szans na dojście Merca