Renault rozważa skopiowanie rozwiązania Mercedesa?

Niemiecki producent umieścił w swojej jednostce sprężarkę i turbinę po dwóch różnych stronach
22.07.1421:24
Mateusz Szymkiewicz
2202wyświetlenia

Renault rzekomo rozważa wdrożenie rozwiązania Mercedesa, który w swojej jednostce napędowej umieścił w dwóch różnych miejscach sprężarkę oraz turbinę.

Francuski producent kilka dni temu uruchomił na hamowni pierwszą wersję swojej przyszłorocznej jednostki. Choć konstrukcja silnika spalinowego nie powinna ulec zmianie, to rzekomo Renault chce przetestować rozwiązanie Mercedesa, który umieścił sprężarkę oraz turbinę po dwóch różnych stronach, co rzekomo zmniejsza tzw. turbodziurę, poprawia osiągi i pozwala na lepsze upakowanie jednostki w bolidzie.

Z pewnością patrzymy w kierunku innych rozwiązań - powiedział Remi Taffin z Renault Sport F1, zapytany o koncepcję Mercedesa. Będziemy sprawdzać różne pomysły. Gdybym teraz ją znał [odpowiedź], to nie byłoby to dobre, gdyż nie powinienem wiedzieć nad czym teraz pracujemy. Cały czas to rozwijamy.

Francuz przyznał jednak, iż jednostka napędowa nie przejdzie radykalnych zmian. Nie będzie bardzo się różnić. Podstawa będzie podobna, ale możemy zmienić wiele części. Kiedy w przeszłości dyskutowaliśmy o V8, to ostatni silnik był dosyć podobny do tego sprzed sześciu czy siedmiu lat. Mimo to 90 procent części było innych, ale kiedy na nie spojrzysz, był one podobne. W przyszłym roku będzie tak samo. Z pewnością zobaczysz jakąś różnicę w 2015, ale nie będzie dramatycznych zmian - zakończył Taffin.

KOMENTARZE

5
Kid
23.07.2014 01:10
@rno2, Ferrari rozdzieliło owe elementy tylko "częściowo" tzn., nie na dwóch końcach silnika. Mam nadzieję, że w przyszłorocznej jednostce zrobią coś podobnego do Mercedesa. Enzo Ferrari mówił: "Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników", a teraz Ferrari nie ma ani dobrego silnika ani aero (jak Red Bull)
rno2
23.07.2014 12:35
@Kid Nie ogarniam za bardzo budowy tych nowych silników, ale z tego co mi się o uszy obiło, to Ferrari już w tym roku ma rozdzieloną turbinę i sprężarkę, tyle, że podeszli do tematu bardzo ostrożnie i za wielkich zysków z tego nie ma, natomiast Mercedes zaryzykował z agresywnym rozwiązaniem i to im się bardzo opłaciło.
Kid
23.07.2014 12:11
Ciekawe, czy Ferrari też rozdzieli turbinę i sprężarkę? @viertolcia, Ten brak źródła jest irytujący i świadczy o braku profesjonalizmu. Brak źródła oznacza, że autorem tekstu (łącznie z wywiadem) są redaktorzy F1WM, a wszyscy dobrze wiemy, że tak nie jest. Wniosek z tego taki, że większość tekstów to plagiaty z zagranicznych serwisów
viertolcia
23.07.2014 11:25
a odkąd to w silnikach F1 są sprężarki mechaniczne? + kiedyś przy newsach zawsze było źródło, teraz próżno tego szukać :/
rno2
23.07.2014 09:43
Renault przyspieszy, ale i Mercedes przyspieszy. Wszystko zostanie po staremu, a jedyną niewiadomą będzie które miejsce w szeregu zajmie Honda.