Pirelli potwierdza opony na GP USA, Brazylii oraz Abu Zabi

Podczas tych rund zostaną wykorzystane wszystkie cztery mieszanki
08.10.1414:16
Mateusz Szymkiewicz
1449wyświetlenia

Pirelli potwierdziło, z jakich opon skorzystają kierowcy F1 podczas trzech ostatnich rund tegorocznego sezonu.

W przeciągu trzech wyścigów, w ruch pójdą wszystkie cztery mieszanki. Do Stanów Zjednoczonych włoski producent przywiezie opony miękkie oraz pośrednie, do Brazylii pośrednie oraz twarde, natomiast w Abu Zabi, gdzie zostanie rozegrany finał sezonu, mieszanki miękką oraz supermiękką.

Na Circuit of the Americas zostały wybrane opony miękkie oraz pośrednie. To był najczęstsze wybory w tym roku i doskonale pasują do szerokich torów, jak na przykład w Stanach Zjednoczonych, gdzie są szybkie zakręty oraz techniczne sekcje. Dwie najtwardsze mieszanki zostały przywiezione do Brazylii. Pomimo tego, że Interlagos ma najkrótszą pętlę w całym kalendarzu, na opony działają spore siły, a także fakt, iż jazda odbywa się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Na torze dominują też szybkie zakręty oraz szorstki asfalt, w przeciwieństwie do Abu Zabi, gdzie mamy jeden z najgładszych torów, który jest znany dla Pirelli ze względu na liczne testy przeprowadzone na nim. Wyścig odbywa się w godzinach wieczornych, dlatego też temperatura będzie spadać, więc najlepszym wyborem będą supermiękkie oraz miękkie opony, kładące nacisk na strategię - możemy przeczytać w oświadczeniu Pirelli.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2014
Grand PrixTor@Supermiękka
(czerwona)
@Miękka
(żółta)
@Pośrednia
(biała)
@Twarda
(pomarańczowa)
@Strategie
1AustraliiAlbert Parkpokaż
1MalezjiSepangpokaż
1BahrajnSakhirpokaż
1ChinShanghaipokaż
1HiszpaniaCatalunyapokaż
1MonakoCircuit de Monacopokaż
1KanadyCircuit Gilles Villeneuve
1AustriiRed Bull Ring
1Wlk. BrytaniaSilverstone
1NiemcyHockenheim
1WęgryHungaroring
1BelgiiSpa
1WłochMonza
1SingapuruMarina Bay
1JaponiiSuzuka
1RosjiSoczi
1USACircuit of the Americas
1BrazyliiInterlagos
1Abu ZabiYas Marina

KOMENTARZE

8
Pumba
08.10.2014 05:41
@ROOK Faktycznie :)
ROOK
08.10.2014 05:13
[quote="Pumba"]Przecież nie da się w ogóle zrobić przeskoku[/quote] [color=white].[/color] Nie wiem, czy wszyscy mówimy o tym samym. :) [color=white].[/color] My mieliśmy na myśli odstęp między mieszankami w ramach jednego GP.
Pumba
08.10.2014 04:59
@atb @ROOK Przecież nie da się w ogóle zrobić przeskoku, np Hiszpania i Monako to masz dwie skrajne z jednej i z drugiej, no chyba że by przywieźli po jednym rodzaju :)
ROOK
08.10.2014 02:38
[quote="atb"]Pierwszy sezon od dawna bez przeskoku[/quote] [color=white].[/color] Też już zwracałem na to uwagę. Ale może to nawet i lepiej? Większy odstęp między mieszankami chyba czynił tylko jedną strategię sensowną, a zatem oczywistą.
atb
08.10.2014 12:46
Pierwszy sezon od dawna bez przeskoku - w każdym wyścigu użyte sąsiadujące (na skali twardości) mieszanki.
Mahilda111
08.10.2014 12:45
@Maly-boy Mimo wszystko wydaje mi się, że Pirelli jednak wie lepiej, jakie zabrać ze sobą opony ;)
Aeromis
08.10.2014 12:44
@Maly-boy Pirelli miało swoje czasy 5 minut, teraz mają być nudni jak flaki z olejem bo to sezon silników.
Maly-boy
08.10.2014 12:35
Nie wiem co oni biorą w tym całym Pirelli, najpierw najtwardsze opony na Monze a teraz na Interlagos gdzie szybkich zakrętów jest tyle co kot napłakał.