F1 rozważa zmiany w procedurach dotyczących neutralizacji

Podczas spotkania Grupy Roboczej poruszone zostaną także inne istotne kwestie dotyczące sportu.
07.11.1412:20
Nataniel Piórkowski
1759wyświetlenia

Środowisko Formuły 1 rozważa wprowadzenie zmian w przepisach dotyczących procedur związanych z samochodem bezpieczeństwa, które mają przyczynić się do zredukowania czasu potrzebnego do wznowienia rywalizacji w wyścigach.

Przez ostatnie sezony, jednym z najbardziej krytykowanych aspektów neutralizacji był czas potrzebny zdublowanym wcześniej samochodom na odrobienie jednego okrążenia i znalezienie się na ogonie stawki.

W niektórych przypadkach proces ten trwał nawet kilka okrążeń, co skutecznie uniemożliwiało dyrekcji wyścigu wydanie pozwolenia na szybki zjazd samochodu bezpieczeństwa i restart wyścigu.

Kwestia ta zostanie poruszona podczas spotkania Grupy Roboczej do Spraw Przepisów Sportowych, które odbędzie się w ten weekend na torze Interlagos. Źródła magazynu Autosport sugerują, że jeden z omawianych pomysłów ma zakładać, by zdublowani kierowcy nie przejeżdżali kolejnego okrążenia, a po prostu zwolnili i zajęli miejsca na końcu stawki, rozpoczynając rywalizację na tym samym kółku co liderzy wyścigu. Dzięki temu walka na torze mogłaby być wznawiana w przeciągu jednego okrążenia.

Podczas obrad Grupy Roboczej mają także zostać poruszone takie kwestie jak zmiany w przepisach dotyczące kar za wymianę silników i parku zamkniętego, a także wykorzystywania obecnych bolidów w pokazach. Plan obrad zakłada również przeprowadzenie debaty na temat tego, czy stosowane na tę chwilę pięciosekundowe kary dodawane do czasu postojów nie są zbyt łagodne.

KOMENTARZE

12
derwisz
08.11.2014 01:26
Najlepszym rozwiązaniem byłoby wykluczanie zdublowanych z wyścigu. Kwestia do dyskusji czy wykluczenie miałoby nastąpić natychmiast po zdublowaniu czy mieliby na przykład 3 okrążenia na próbę oddublowania czy też wykluczani byliby tylko w wypadku zaistnienia konieczności neutralizacji. A w ogóle to najlepszym lekarstwem na pozbycie sie problemu ze zdublowanymi jest wyrównanie jakości stawki. Naturalna eliminacja najsłabszych/najbiedniejszych temu sprzyja. Tak wiec być może za chwile problem zlikwiduje się samoistnie :)
damian27
07.11.2014 04:43
odzyskiwanie okrążenia wprowadzono jak pamiętam po to aby zdublowani nie przeszkadzali po restarcie wyścigu, ale to trwa za długo - i tak źle i tak nie dobrze z czym się zgadzam. A może by tak wpadli na pomysł aby kierowcy zdublowani zjechali na wyznaczonym kółku do pit lane ustawili się tam na końcu (czerwone światło) i powrócili na koniec stawki. bez żadnego odublowywania, zwalniania na torze czy "bonusowego" kółka. Czas o wiele krótszy a ci (nadal) zdublowani nie przeszkadzaliby w walce.
dejacek
07.11.2014 02:59
a może zdublowani kierowcy kończą wyścig? Jeszcze prostsze rozwiązanie... Oddublowanie wg mnie jest idiotyczne. Już wystarczająco miesza w stawce wpuszczenie SC. Ktoś wypracowuje sobie przewagę przez pół wyścigu a nagle wszystko przepada
Lochyzb
07.11.2014 01:56
No ale i tak żeby nastąpił ten restart, to nie może być, że na polach startowych, gdy kolejność by była (podam na przykładzie 4 kierowców i wyniki całkiem wymyślone): 1.Hamilton, 2.Rosberg +22 sekundy, 3.Kobayashi +2 okrążenia, 4.Ericsson +5 okrążeń, a jechali by w kolejności 1.Hamilton 2.Ericsson 3.Kobayashi (mimo że ma mniejszą stratę do lidera niż Ericsson) 4.Rosberg (jeszcze nie zdążyłby zdublować Caterhamów), to by startowali właśniej w takiej kolejności. Właśnie o to chyba chodzi.
Tatabasi
07.11.2014 01:18
[quote="ROOK"]Czy ktoś tu już przypadkiem nie zapomniał o przyjętej formule restartu w przypadku wyjazdu SC?[/quote] No właśnie. Miał być restart z pól startowych. Nie zostało to w końcu zaakceptowane?
Yurek
07.11.2014 12:57
Głupota. Jedna kwestia, to podniesiona wyżej - świeższe opony i więcej paliwa. Druga - przejechany rzeczywisty dystans w wyścigu. Nagle okaże się, że jeżeli ktoś przejechał 305 km, to przejechał je wirtualnie, bo w rzeczywistości pokonał 300.
ROOK
07.11.2014 12:45
[color=white].[/color] Czy ktoś tu już przypadkiem nie zapomniał o przyjętej formule restartu w przypadku wyjazdu SC?
Semai
07.11.2014 11:58
@yama46 no tak, grunt to przeskoczyc część newsa czytając :P thx ;]
Masio
07.11.2014 11:58
Kiedyś zdublowani mogli odzyskać stracone okrążenie, potem zrezygnowano, bo trwało zbyt długo, od 2012 znowu mogą i teraz znowu chcą to zlikwidować z tego samego powodu. Niech nic już nie zmieniają. Ciągle są jakieś zmiany w przepisach, nie lubię tych ludzi!
yama46
07.11.2014 11:49
@Semai [quote] a po prostu zwolnili i zajęli miejsca na końcu stawki, rozpoczynając rywalizację na tym samym kółku co liderzy wyścigu[/quote] - dokładnie takie rozwiązanie zostało podane
ziomkris1
07.11.2014 11:49
Z tego co się orientuje, to wtedy by mieli o jedno okrążenie świeższe opony i więcej paliwa, ale w sumie i tak by byli ostatni :D
Semai
07.11.2014 11:40
Co do oddublowywania- a nie mozna kazać się zdublowanym ustawić na końcu stawki wg zajmowanych pozycji i zwyczajnie liczyć im, że jadą na tym samym okrążeniu co lider? :P