GP Bahrajnu: opony użyte w wyścigu

Większość zawodników jechała na dwa pit stopy
19.04.1522:18
Paweł Zając
2783wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma postojów
1.HamiltonMuMn (15)Pn (33)2
2.RäikkönenMuPn (17)Mn (40)2
3.RosbergMuMn (14)Pn (34)2
4.BottasMuMn (13)Pn (33)2
5.VettelMuMn (14)Pn (32)Pn (36)3
6.RicciardoMuMu (12)Pn (35)2
7.GrosjeanMuMu (17)Pn (31)2
8.PerezMuMn (10)Pn (37)2
9.KwiatMnMn (15)Pn (34)2
10.MassaMuMn (10)Pn (24)2
11.AlonsoMuPn (13)Mn (35)2
12.NasrMuMn (10)Mu (24)Pn (41)3
13.HülkenbergMuMu (10)Pn (25)Pn (38)3
14.EricssonMuMn (11) Mu (25)Pn (37)3
15.MaldonadoPnMn (10)Mn (24)Mn (41)3
16.StevensMnMn (19)Pn (33)2
17.MerhiMnMn (18)Pn (34)2
Niesklasyfikowani
VerstappenMnPn (6)Mu (30)2
SainzMuPn (11)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, ostatniej całkowita liczba pit stopów.

M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Wyścig był bardzo zacięty, z dużą liczbą manewrów wyprzedzania oraz dobrym tempem na obu mieszankach. Zastosowano bardzo zróżnicowane strategie: dwa lub trzy pit stopy. Niewątpliwie największą uwagę zwróciła alternatywna strategia dwóch postojów wybrana przez Kimiego Raikkonena, który założył pośrednie opony na środkowy przejazd. Dzięki temu mógł wybrać mieszankę na końcówkę wyścigu. Zdaniem niektórych lepszym rozwiązaniem w chłodniejszych warunkach byłoby pośrednie ogumienie, ale jego jazda po ostatnim pit stopie oraz najlepszy czas okrążenia uzyskany na miękkiej mieszance w pełni usprawiedliwiają jego decyzję, która przyczyniła się do ekscytującej końcówki.