Chester: Limit 100 kg paliwa nie może obowiązywać w 2017 roku

Po zmianach technicznych bolidy F1 będą zużywać w trakcie wyścigów około 10% więcej benzyny.
02.03.1612:37
Nataniel Piórkowski
1018wyświetlenia


Formuła 1 ryzykuje wprowadzeniem bałaganu, jeśli w przypadku wejścia w życie nowych przepisów technicznych na sezon 2017 zespołom nie uda się osiągnąć porozumienia w sprawie zwiększenia limitu paliwa dostępnego na wyścig - uważa dyrektor techniczny Renault, Nick Chester.

Po wprowadzeniu hybrydowych jednostek V6 turbo w Formule 1 udało się ograniczyć zużycie paliwa o około 40% w porównaniu do stanu z okresu wykorzystywania silników V8.

Biorąc jednak pod uwagę propozycje zmian na sezon 2017, zakładające zwiększenie siły docisku i wagi bolidów, w środowisku sportu pojawiają się jednak głosy wzywające do poważnego przemyślenia obowiązującego obecnie limitu 100 kilogramów paliwa na wyścig.

Zapytany o to, co stanie się w przypadku utrzymania limitu 100 kilogramów paliwa na wyścig, Chester odparł: Sądzę, że dojdzie do zamieszania. Podczas ostatniego spotkania dyrektorów technicznych zagłosowaliśmy za porzuceniem limitu paliwa na wyścig.

Nadal obowiązuje nas ograniczenie przepływu paliwa, więc mamy gwarancje, że silniki nie będą spalały zbyt dużo paliwa, ale porzucenie limitu 100 kilogramów pozwoli pozbyć się sytuacji w których kierowca odpuszcza gazu przed hamowaniem i ogólnie samego zarządzania paliwem, co wydaje się dobrą rzeczą dla ścigania. Jeśli utrzymamy poziom 100 kilogramów i wprowadzimy przepisy na 2017 rok, wtedy będzie wiele przypadków oszczędzania paliwa i wydaje mi się, że ludzie zaczną na to narzekać.

Chester zdradził, że kalkulacje wykonane przez zespoły pokazują, że w przypadku wprowadzenia znaczących zmian w przepisach technicznych, w zbiornikach bolidów będzie musiało się znaleźć więcej paliwa niż ma to miejsce obecnie. Konsensus to około 10 kilogramów, ponieważ przy przepisach na sezon 2017 wzrośnie udział odcinków torów pokonywanych z gazem w podłodze.

W ubiegłym roku Mercedes nie musiał za każdym razem wlewać do swoich bolidów 100 kilogramów benzyny. Wszyscy mogą to kontrolować, ale wydaje mi się, że byłoby tak nawet w przypadku potrzeby zarządzania paliwem - skomentował inżynier francuskiego zespołu.

KOMENTARZE

3
Michal2_F1
02.03.2016 03:01
Zniesienie limitu przepływu paliwa nie nastąpi bo jest kompletnie przeciwko logice hybryd.
enstone
02.03.2016 12:30
Znieść ten idiotyczny limit przepływu paliwa, albo wprowadzić tankowanie podczas wyścigu i problem rozwiązany, nikt nie będzie odpuszczał gazu, ani hamował silnikiem 50 metrów przed zakrętem, żeby wtryskiwacze nie podały paliwa do cylindra .........
rno2
02.03.2016 12:17
,,Zwolnij, bo za dużo paliwa spalisz" - Przecież to jest fundament sportów motorowych. Mam nadzieję, że włodarze pójdą po rozum do głowy i jeszcze zmniejszą limit do 90 kilogramów. Przecież odpuszczania gazu 200 metrów przed punktem hamowania jest takie ekscytujące dla kierowców i kibiców...