Informacja Pirelli po treningach przed GP Belgii
Temperatura nawierzchni sięgnęła 44 stopni Celsjusza.
26.08.1618:18
664wyświetlenia

Spa-Francorchamps, 26 sierpnia 2016 - Nietypowo jak na Spa, obie sesje treningowe u stóp Ardenów rozegrano w upalnych warunkach, przy temperaturze powietrza na poziomie 35 stopni Celsjusza i temperaturze nawierzchni 44 stopnie po południu. Zespoły korzystały dzisiaj ze wszystkich trzech nominowanych mieszanek - pośredniej, miękkiej i supermiękkiej - a najlepszy czas dnia uzyskał po południu Max Verstappen z Red Bulla. Czas 1.48,085 na supermiękkich oponach był znacznie lepszy od zeszłorocznego najlepszego rezultatu z drugiej sesji, czyli 1.49,385.
Już w pierwszym treningu ten czas poprawił Nico Rosberg, przy okazji przechodząc do historii Formuły 1 jako kierowca, który jako pierwszy uzyskał najlepszy rezultat sesji w samochodzie wyposażonym w pałąk chroniący kokpit. Po południu żaden z kierowców Mercedesa nie korzystał już z supermiękkich opon.
Ponadto niektórzy kierowcy sprawdzali nowe, prototypowe opony Pirelli. Każdy zawodnik dostał po dwa takie zestawy, do wykorzystania wyłącznie podczas piątkowych treningów. Wykonane z miękkiej mieszanki opony zawierają elementy, które pomagają wytrzymać powtarzające się uderzenia. To część trwającego programu rozwojowego Pirelli. Dane z wykorzystania tego ogumienia zostaną teraz przeanalizowane, z planem wprowadzenia takich opon w przyszłości. Kolejne testy odbędą się w najbliższy piątek, na Monzy.
Okrążenie Spa jest zdecydowanie najdłuższe w sezonie, a supermiękka mieszanka ma wyraźną przewagę osiągów: na tym etapie na poziomie ponad 1,2 sekundy. To oznacza, że najmiększe ogumienie dostępne podczas tego weekendu jest oczywistym wyborem na kwalifikacje i zespoły musiały dziś zebrać jak najwięcej danych dotyczących zużycia, by przygotować się do wyścigu. Jeśli przez resztę weekendu utrzymają się upalne warunki, to zgromadzone dziś informacje powinny odpowiadać sytuacji podczas jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Zespoły mogły zgromadzić wiele istotnych informacji, które będą miały wartość przy formułowaniu strategii na wyścig. W tym roku po raz pierwszy na Spa ekipy korzystają z supermiękkiej mieszanki. Jeśli utrzymają się upalne warunki, a dziś mieliśmy do czynienia z dość znaczą degradacją, to w niedzielę bardzo ważne będzie zarządzanie oponami. Dzisiaj niektórzy kierowcy skorzystali z naszych prototypowych opon: miękkiego ogumienia z pewnymi nowymi elementami konstrukcji, które mają podnieść odporność na powtarzające się uderzenia. To część realizowanego przez nas planu rozwojowego i teraz przeanalizujemy zgromadzone dane, by sprawdzić, czy te elementy mogą być używane w przyszłości.
NAJLEPSZE CZASY DNIA
Trening 1:
1. N. Rosberg (Mercedes) - 1.48,348 - supermiękkie nowe
2. L. Hamilton (Mercedes) - 1.49,078 - supermiękkie nowe
3. K. Raikkonen (Ferrari) - 1.49,147 - miękkie nowe
Trening 2:
1. M. Verstappen (Red Bull) - 1.48,085 - supermiękkie nowe
2. D. Ricciardo (Red Bull) - 1.48,341 - supermiękkie nowe
3. N. Hulkenberg (Force India) - 1.48,657 - supermiękkie nowe
PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
PROTOTYPOWE - N. Rosberg (Mercedes) - 1.49,481
POŚREDNIE - N. Rosberg (Mercedes) - 1.49,520
MIĘKKIE - K. Raikkonen (Ferrari) - 1.49,147
SUPERMIĘKKIE - N. Rosberg (Mercedes) - 1.48,348
DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
PROTOTYPOWE - L. Hamilton (Mercedes) - 1.49,782
POŚREDNIE - N. Rosberg (Mercedes) - 1.50,558
MIĘKKIE - D. Ricciardo (Red Bull) - 1.49,133
SUPERMIĘKKIE - M. Verstappen (Red Bull) - 1.48,085
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY DNIA
PROTOTYPOWE - V. Bottas (Williams) - 15 okrążeń
POŚREDNIE - N. Rosberg (Mercedes) - 18 okrążeń
MIĘKKIE - K. Magnussen (Renault) - 21 okrążeń
SUPERMIĘKKIE - N. Hulkenberg (Force India) - 13 okrążeń
SUPERMIĘKKIE - S. Vettel (Ferrari) - 13 okrążeń