Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Singapuru
Spodziewane dwa pit stopy w jutrzejszym wyścigu.
17.09.1620:59
779wyświetlenia

Marina Bay, 17 września 2016 - Nico Rosberg z Mercedesa zdobył pole position na ultramiękkich oponach, po trzymających w napięciu kwalifikacjach w blasku reflektorów na ulicach Singapuru. Jego czas - 1.42,584 - to najlepszy rezultat w dziejach tego toru, który jest obecny w kalendarzu od 2008 roku. Poprzednio najszybsze okrążenie należało do Sebastiana Vettela, który w sezonie 2013 podczas kwalifikacji uzyskał tu 1.42,841.
Zgodnie z oczekiwaniami, w trakcie kwalifikacji temperatura spadała. Większość kierowców od razu w Q1 skorzystała z ultramiękkich opon, poza zawodnikami Toro Rosso. Carlos Sainz jako jedyny uzyskał najlepszy czas w pierwszej fazie czasówki na supermiękkiej mieszance (wolniejszej od ultramiękkiej o około 0,9 sekundy na okrążeniu).
Zeszłoroczny czas pole position został poprawiony już na początku Q2, kiedy wszyscy kierowcy korzystali z ultramiękkiej mieszanki, poza duetem Red Bulla - zawodnicy tej ekipy założyli supermiękkie ogumienie i uzyskali swoje najlepsze czasy na tej mieszance. To oznacza, że jako jedyni kierowcy z pierwszej dziesiątki ruszą na tych oponach do wyścigu.
Rosberg uzyskał najlepszy czas w kwalifikacjach w pierwszym przejeździe podczas Q3, natomiast Daniel Ricciardo wywalczył drugi rezultat podczas drugiego przejazdu.
Jak dotąd sześć z ośmiu wyścigów w Singapurze padło łupem zdobywcy pole position, więc kwalifikacje miały szczególnie duże znaczenie. Jednak jeszcze ani razu nie obyło się bez neutralizacji, co oczywiście zapowiada potencjalne zawirowania strategiczne.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Za nami kwalifikacje, w których od początku do końca nie brakowało pewnych niespodzianek. Strategia wysunęła się na pierwszy plan już podczas Q2, gdy kierowcy Red Bulla przejechali swoje najszybsze okrążenia na supermiękkiej mieszance. Jako jedyni z czołowej dziesiątki rozpoczną wyścig na tym ogumieniu, co umożliwi im zastosowanie alternatywnej strategii. Jutro spodziewamy się co najmniej dwóch pit stopów na samochód, ale ten wyścig zawsze należy do najmniej przewidywalnych.
Dzisiejsze zachowanie opon:
Miękkie: używane na początku Q1 przez kierowców Manora, mogą pojawić się w wyścigu przy zastosowaniu jednej z alternatywnych strategii.
Supermiękkie: w Q2 wykorzystane jedynie przez kierowców Red Bulla, dzięki czemu obaj mogą wykonać dłuższy pierwszy przejazd.
Ultramiękkie: zdobyto na nich pole position, korzystali z nich prawie wszyscy kierowcy w Q2 i Q3.
NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. N. Rosberg 1.44,352 ultramiękkie nowe
2. M. Verstappen 1.44,411 ultramiękkie nowe
3. K. Raikkonen 1.44,860 ultramiękkie nowe
OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Rosberg: 1.42,584 - ultramiękkie nowe
Ricciardo: 1.43,115 - ultramiękkie nowe
Hamilton: 1.43,288 - ultramiękkie nowe
Verstappen: 1.43,328 - ultramiękkie nowe
Raikkonen: 1.43,540 - ultramiękkie nowe
Sainz: 1.44,197 - ultramiękkie nowe
Kwiat: 1.44,469 - ultramiękkie nowe
Hulkenberg: 1.44,479 - ultramiękkie nowe
Alonso: 1.44,553 - ultramiękkie nowe
Perez: 1.44,582 - ultramiękkie nowe
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
MIĘKKIE E. Ocon (Manor) 21 okrążeń
MIĘKKIE S. Vettel (Ferrari) 21 okrążeń
SUPERMIĘKKIE D. Kwiat (Toro Rosso) 23 okrążenia
SUPERMIĘKKIE K. Magnussen (Renault) 23 okrążenia
SUPERMIĘKKIE C. Sainz (Toro Rosso) 23 okrążenia
ULTRAMIĘKKIE E. Ocon (Manor) 23 okrążenia
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.46,426
SUPERMIĘKKIE D. Ricciardo (Red Bull) 1.43,933
ULTRAMIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.42,584