Informacja Pirelli przed GP Stanów Zjednoczonych

Hembery: "Treningi będą miały w tym roku [w Austin] szczególne znaczenie".
17.10.1617:08
Informacja prasowa
896wyświetlenia


Mediolan, 17 października 2016 - Po kilku wyścigach z wykorzystaniem twardej mieszanki, na Circuit of The Americas w użyciu będą opony pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” oraz supermiękkie P Zero „czerwone”. W zeszłym roku ulewne opady deszczu spowodowały odwołanie wielu sesji i opony slick pojawiły się dopiero podczas wyścigu. Tym razem zespoły mają nadzieję na bardziej konwencjonalny weekend, z wystarczającą ilością treningów na suchym torze, by sprawdzić zachowanie trzech nominowanych mieszanek na teksańskim torze. Jednak doświadczenia z przeszłości wskazują, że zawsze w grę może wchodzić szeroki wachlarz warunków. To kolejne wyzwanie, z którym ekipy będą musiały zmierzyć się podczas tej zróżnicowanej technicznie i powszechnie lubianej Grand Prix.

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OPON:
• Lewoskrętna pętla ma unikalny projekt, z wykorzystaniem elementów wzorowanych na zakrętach z innych sławnych torów F1.
• Zakręt 1 to podstępny lewy nawrót na szczycie wzniesienia, gdzie trudno jest ocenić punkt hamowania.
• Kolejnym kluczowym nawrotem jest Zakręt 11, gdzie kierowcy jednocześnie hamują i skręcają.
• Asfalt jest wciąż dość nowy (z 2012 roku), ale w miarę upływu czasu zapewnia coraz większą przyczepność.
• Zespoły stosują średni poziom docisku w Austin: wyprzedzanie jest tu możliwe - zwłaszcza w sekwencji za Zakrętem 2 - co otwiera szerokie możliwości strategiczne.
• W skład pętli wchodzą trzy długie i szybkie proste: spada na nich temperatura ogumienia, co utrudnia późniejsze hamowanie.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI:
• Pośrednia „biała”: obok miękkiej to jeden z dwóch obowiązkowych zestawów na wyścig.
• Miękka „żółta”: jedyny rodzaj slicków używany przez zeszłorocznego zwycięzcę na przesychającym torze.
• Supermiękka „czerwona”: używana po raz pierwszy w Austin, powinna być zdecydowanie najszybsza z całej trójki.

CO DZIAŁO SIĘ ROK TEMU:
• Aż do wyścigu w ogóle nie jeżdżono po suchym torze, o ustawieniu na starcie decydowały czasy z Q2. Lewis Hamilton wygrał liczące 56 okrążeń zawody: wystartował na przejściowych oponach, na 18. i 43 okrążeniu zakładał miękkie.
• Najlepsza alternatywna strategia: Sebastian Vettel stanął na podium po jeździe na trzy pit stopy i starcie z 13. pola. Skorzystał także z pośrednich opon w wyścigu, w którym dwukrotnie interweniował samochód bezpieczeństwa.

PAUL HEMBERY, DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT:
Nie trzeba podkreślać wyjątkowej pozycji Stanów Zjednoczonych jako wyścigu oraz jako rynku dla nas, zwłaszcza po tegorocznym otwarciu naszego pierwszego sklepu P Zero World w Los Angeles. Grand Prix USA w sezonie 2015 była szczególnie wymagająca ze względu na pogodę, przez co zespołom brakuje świeżych danych na temat zachowania slicków w Austin. Do tego po raz pierwszy przywozimy supermiękką mieszankę na ten tor. Dlatego przede wszystkim treningi będą miały w tym roku szczególne znaczenie, a optymalna strategia nie została jeszcze określona.

CO NOWEGO?
• Uszkodzenia spowodowane huraganem po zeszłorocznym wyścigu zostały już naprawione. Poza tym nie ma żadnych zmian w torze, nawierzchni czy infrastrukturze.
• Nico Rosberg po raz pierwszy sprawdził szerokie opony Pirelli w rozmiarach na sezon 2017 podczas testów w Barcelonie, z wykorzystaniem zmodyfikowanego samochodu Mercedes. W jazdach przeszkodził deszcz i niska temperatura, a Lewis Hamilton musiał odwołać swój udział z powodu kontuzji stopy.
• Następnie program testów kontynuowano w Abu Zabi, z zespołem Red Bull i ponownie przy użyciu zmodyfikowanego samochodu.

INNE WYDARZENIA, KTÓRE W OSTATNIM CZASIE PRZYKUŁY NASZĄ UWAGĘ:
• Pirelli zwyciężyło w wyścigu górskim FIA Hill Climb Masters w czeskim Sternberku. W zawodach gromadzących na starcie najlepszych zawodników świata triumfował dziewięciokrotny mistrz Simone Faggioli.
• Pirelli dostarczyło także samochód kategorii R5 zwycięzcy tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy w kategorii Junior. Marijan Griebel w debiucie za kierownicą takiej maszyny zajął doskonałe drugie miejsce w Rajdzie Cypru.

KOMENTARZE

1
SVLA
19.10.2016 01:09
Chciałem zapytać, te wiadomości otrzymujecie po polsku od Pirelli czy są tłumaczone z angielskiego? :-)