BP zostanie od przyszłego sezonu sponsorem McLarena?

Wcześniej w gronie kandydatów do współpracy media wymieniały także zespół Renault.
25.10.1621:24
Nataniel Piórkowski
1908wyświetlenia


Firma British Petroleum niemal na pewno powróci w przyszłym sezonie do Formuły 1 jako sponsor McLarena - wynika z ustaleń cenionego dziennikarza, Joe Sawarda.

W ostatnich tygodniach w mediach zajmujących się tematyką F1 publikowano doniesienia na temat zainteresowania brytyjskiego koncernu petrochemicznego powrotem do sportu w charakterze sponsora zespołu. W gronie stajni, które miały znajdować się na celowniku BP wymieniano Renault oraz McLarena.

Zaznaczano przy tym, iż oba zespoły posiadają partnerów z branży paliwowej - pierwszy z wymienionych cieszy się długoletnią współpracą z Totalem, a drugi koncernem Exxon Mobil mającym w swoim portfolio markę Mobil 1. Zdaniem Sawarda BP niemal na pewno zostanie od kolejnego roku sponsorem McLarena, a umowa będzie zakładała eksponowanie logotypów zarówno firmy matki, jak i marki olejów - Castrola.

W ostatnich latach BP i Castrol były obecne w sportach motorowych, sponsorując między innymi rajdową ekipę Forda Rajdowych Mistrzostwach Świata czy program BMW w DTM. British Petroleum jest obecnie oficjalnym dostawcą paliwa dla Automobile Club de l'Oest, odpowiadającego za organizację WEC.

KOMENTARZE

10
bartoszcze
26.10.2016 01:44
[quote="Pieczar"]Zielony McLaren w przyszłym roku? :)[/quote] Oglądałbym!
enstone
26.10.2016 09:43
Pytanie teraz, czy TOTAL powróci jako wyeksponowany na bolidach sponsor Renault. Szkoda, że BP nie dołączy do Renault, fajnie by wyglądały zielono-żółte barwy.
LeftersBuster
26.10.2016 07:47
[quote="SirKamil"]To się nie klei.[/quote] Na pewno klei się googlowanie słów Exxon i Mclaren, a następnie wróżenie na podstawie wyników :D. Wróżbita Kamil !!!
Ambrozya
26.10.2016 06:54
Zielono żółty. Coś jak Team Lotus, ten od Fernandesa ;)
Pieczar
26.10.2016 06:27
Zielony McLaren w przyszłym roku? :)
Ambrozya
26.10.2016 06:25
Gdyby BP zażądało swoich barw to stawka byłaby przyjemniejsza dla oka. Niemniej jednak im więcej sponsorów tym lepiej.
SirKamil
25.10.2016 11:27
[quote]Marketingowo układałoby się to w logiczną całość. ExxonMobil nie ma za wiele korzyści bo wykorzystywanie w reklamach silnika Hondy ograniczają marketingowe związki Hondy z Castrolem. Bo to jest ten szczegół, jako partner McLarena może Exxon powoływać się na partnerstwo z McLarenem, ale nie może się chwalić szczegółami że napędza i smaruje silniki Hondy. BP (jako własciciel marki Castrol) wchodząc do McLarena sprawia że wszystko jest w jednej rodzinie, więc można budować dużo bogatszy marketingowy przekaz. Z kolei jako iż TAG w RedBullu nie jest handlowo związany z żadna marką olejową przejście tam Mobil1 otwiera Exxonowi szerokie pole marketingowe do wykorzystania jeśli koncern chce pozostać w F1. [/quote] Trochę naciągane. Z jednej strony "ExxonMobil nie ma za wiele korzyści bo (...)" może powoływać się ze swoimi markami paliw i olejów na współpracę z McLaren-Hondą (bo tak to właśnie wygląda, nikt tu nie udaje, że Hondy nie ma w tym układzie), czyli duetem producent supersamochodów-koncern samochodowy A z drugiej strony związanie się z duetem producent spożywczy-producent zegarków "otwiera Exxonowi szerokie pole marketingowe" dla swoich paliw i olejów. To się nie klei. Jeśli do tego dojdzie, to podłoże może być trochę inne. Jakie? Prawdopodobnie presja Hondy wywierana na McLarena, aby przyjąć porównywalną finansowo ofertę BP, ale wygodniejszą dla producenta. Z perspektywy Exxon, zalet brak, byliby wyrugowwni z fajnego sensownego kontraktu.
FM WMR
25.10.2016 10:38
Z tego co się orientuję to umowa RedBull'a zTotal'em wygasa z końcem roku,a marka kojarzona jest z Renault.W umowie na silniki było coś ,że RedBull nie może mieć umów z firmami kojarzonymi z Renault,Infiniti się wyniosło,to i Total odejdzie,a w jego miejsce Mobil1.Czy jakoś.
slipstream
25.10.2016 09:35
Marketingowo układałoby się to w logiczną całość. ExxonMobil nie ma za wiele korzyści bo wykorzystywanie w reklamach silnika Hondy ograniczają marketingowe związki Hondy z Castrolem. Bo to jest ten szczegół, jako partner McLarena może Exxon powoływać się na partnerstwo z McLarenem, ale nie może się chwalić szczegółami że napędza i smaruje silniki Hondy. BP (jako własciciel marki Castrol) wchodząc do McLarena sprawia że wszystko jest w jednej rodzinie, więc można budować dużo bogatszy marketingowy przekaz. Z kolei jako iż TAG w RedBullu nie jest handlowo związany z żadna marką olejową przejście tam Mobil1 otwiera Exxonowi szerokie pole marketingowe do wykorzystania jeśli koncern chce pozostać w F1. Tyle teoria.
FM WMR
25.10.2016 09:22
Czytałem wczoraj,że RedBull jest po słowie z ExxonMobil.