Manor kończy swoją działalność w Formule 1

Administratorom nie udało się pozyskać nowego inwestora
27.01.1715:02
Łukasz Godula
4867wyświetlenia


Próby znalezienia kupca ekipy Manor spełzły na niczym, dlatego też historia tego zespołu w Formule 1 dobiegła końca.

Manor przeszedł pod zarząd administratora na początku stycznia. Próby zabezpieczenia finansowego jednak nie powiodły się. Biorąc pod uwagę, że pierwsze testy przed nowym sezonem zaczynają się pod koniec lutego, administratorzy z firmy FRP Advisory wiedzieli, że kwestia znalezienia kupca jest wyścigiem z czasem.

Pomimo zainteresowania z kilku stron, jak się uważa również z Azji, dyskusje nie zaszły wystarczająco daleko, by zaspokoić finanse i uratować ekipę. W związku z brakiem progresu, FRP Advisory podjęło decyzję o poinformowaniu załogi o braku kupca.

Oświadczenie FRP Advisory mówi: Podczas ostatnich miesięcy, zarząd zespołu pracował bezustannie, by pozyskać nowych inwestorów i zabezpieczyć przyszłość ekipy, jednak niestety nie byli w stanie dokonać tego w czasie, jaki pozostał do nowego sezonu. Zmusiło to do przejścia spółki matki, Just Racing w zarząd administratora, by chronić jej interesy i kontynuować poszukiwania kupca.

Od czasu ogłoszenia na początku miesiąca przejścia pod zarząd administratora, ten kontynuował proces poszukiwania inwestora, co zaowocowało kilkoma negocjacjami. Podczas tego czasu zabezpieczono płace całej załogi do końca stycznia 2017 roku. Niestety nie udało się pozyskać inwestora w tak krótkim czasie. W związku z powyższym administratorzy są zmuszeni do zawieszenia handlu spółki Just Racing i odesłania załogi do domów z dniem 27 stycznia.

Podczas gdy spółka marka Manora, Just Racing nie będzie już mogła handlować, to firma posiadająca prawa do ścigania się w F1 - Manor Grand Prix Racing Ltd, nie znajduje się pod rządami administratora.

Administrator Geoff Rowley wyraził smutek w związku z koniecznością takiej decyzji. Jestem głęboko zasmucony tym, że zespół musi zakończyć działalność - przyznał. Manor to świetna marka w sportach motorowych i wiele osiągnął w ostatnich dwóch latach pod nowym kierownictwem. Działanie w F1 wymaga jednak wysokich inwestycji. Chcielibyśmy podziękować całej załodze za wsparcie i profesjonalizm w tym trudnym okresie.

KOMENTARZE

29
Aquos
30.01.2017 04:43
Najbardziej szkoda mi Nasra. Ten chłopak ma w sobie coś, co budzi moją sympatię. Szkoda...
Aeromis
29.01.2017 08:54
@iceneon Tylko głupiec jawnie uznaje się za lepszego / przestaję czytać Twoje posty = ignor.
rno2
29.01.2017 07:42
@marion6660 Sauber jeździł z silnikami Ferrari w najnowszej specyfikacji. W sezonie 2017 będą korzystać z silników z sezonu 2016 (to tylko i wyłącznie ich decyzja) i bez Manora w stawce będą czerwoną latarnią bez szans nawiązania walki z kimkolwiek. Ich obecność w stawce to będzie sztuka dla sztuki. Idąc twoim tokiem rozumiewania niech spadają na drzewo?
marion6660
29.01.2017 06:20
Chyba każdy może mieć swoje zdanie co ? Co za porównanie Saubera który jeżdżił z nie najnowsza specyfikacją silnika Ferrari z Manorem mającym najlepszy silnik w stawce. Sauber z silnikiem Merca na pewno prezentował by się znacznie lepiej. Co wy się tak martwicie o ok. 100-200 pracowników w Anglii - oni sobie świetnie dadzą radę u nas zwalniają tysiące i nikt się nimi nie przejmuje. Moje zdanie jest takie: Być tylko dla sztuki to lepiej że zniknęli.
AleQ
29.01.2017 12:33
[quote]@AleQ trochę naidinterpretujesz moją wypowiedź chłopcze. Sauber coś osiągnął w swojej historii i akurat teraz mają słabszy okres, co nie oznacza, że chcę żeby wylecieli z F1. Z Williamsem i McLarenem to już Cię mocno fantazja poniosła.[/quote] Po pierwsze to daruj swoje chłopcze, bo czytając wątek Lewis vs Nico, pokazałeś dzieciarnio swoje trzy grosze. [quote]Sauber coś osiągnął w swojej historii i akurat teraz mają słabszy okres, co nie oznacza, że chcę żeby wylecieli z F1[/quote] To dlaczego ma wylecieć Manor, który punktował dwa razy , mimo powiedzmy katastrofalnej sytuacji finansowej? Dlaczego sprowadzasz F1 do pieniędzy ? W 2016 FI zrobiła 100000x więcej niż banda włoskich nieudaczników i ekipa z Silverstone dostaje u mnie mega respekt za cały 2016. [quote]Z Williamsem i McLarenem to już Cię mocno fantazja poniosła.[/quote] Czyli jednak grasz pod Bernarda. Żeby skomentować twoje bezczelne wypociny użyłbym +18, ale nie wypada. Życzę twojej osobie natomiast wnikliwej analizy ekonomicznej, może wyciągniesz wnioski, bo mnie nie jara pompowanie wydawanie zyliarda dolców dla grubych ryb.
Yurek
28.01.2017 09:26
[quote="iceneon"]Wow dziesiąty w Monaco, cóż za sukces![/quote] Dziewiąty. Właściwie to ósmy, tylko dostał karę. [quote="iceneon"]Button w McLarenie też nie mógł tam wyprzedzić Kovalainena w Caterhamie.[/quote] Coulthard Bernoldiego też, i co z tego? Nie przypominam sobie, żeby Grosjean czy ktokolwiek inny wlókł się kilkanaście/dziesiąt okrążeń za Bianchim. Rozumiem, że jeżeli w przyszłym roku Haas spadnie na koniec stawki, to będziesz chciał, żeby upadli? Była kiedyś taka seria - Amerykańska F3 - gdzie przez cały sezon ścigało się 9 kierowców. Coś w sam raz dla Ciebie.
iceneon
28.01.2017 07:15
Wow dziesiąty w Monaco, cóż za sukces! Button w McLarenie też nie mógł tam wyprzedzić Kovalainena w Caterhamie.
Yurek
28.01.2017 06:38
[quote="iceneon"]Minardi zdobywało punkty w czasach, gdy punktowała tylko pierwsza szóstka[/quote] W czasach, kiedy awaryjność była jakieś osiemnaście razy większa niż obecnie. [quote="iceneon"]jest też trochę zdobytych punktów[/quote] Dobrze, że żaden ze zdobytych przez Minardi punktów nie był "fuksiarski". [quote="iceneon"]dwa fuksiarskie dziesiąte miejsca[/quote] Bianchi był dziesiąty w Monako, serio
iceneon
28.01.2017 06:23
@Yurek Taa dwa razy po jednym. Rzeczywiście sporo. Minardi zdobywało punkty w czasach, gdy punktowała tylko pierwsza szóstka. Owszem mają na swoim koncie sporo zer, ale jest też trochę zdobytych punktów, a nie dwa fuksiarskie dziesiąte miejsca.
Yurek
28.01.2017 06:22
[quote="iceneon"]Minardi zdobywało punkty.[/quote] A Manor nie zdobywał punktów
iceneon
28.01.2017 06:18
No przecież w dzisiejszych czasach nie można mieć własnego zdania. Obowiązuje poprawność polityczna. @AleQ trochę naidinterpretujesz moją wypowiedź chłopcze. Sauber coś osiągnął w swojej historii i akurat teraz mają słabszy okres, co nie oznacza, że chcę żeby wylecieli z F1. Z Williamsem i McLarenem to już Cię mocno fantazja poniosła. @adamo342 @marios76 Minardi zdobywało punkty. Manor to było dno. Nigdzie nie twierdzę, że wszyscy mają wygrywać. Od czasu do czasu wypadało by choć kilka punktów zdobyć.
AleQ
28.01.2017 04:43
@iceneon Widać płynie krew kibicowania dojnej krowie, która mając budżet na poziomie 0,5 mld euro nie potrafi wygrać wyścigu. [quote]Cieszę się, że te zawalidrogi w końcu odejdą[/quote] W takim razie pogonić też Saubera. WON! [quote]Tyle lat to to było w F1 pod różnymi nazwami i co osiągnęli? Kilka razy w q2 i dwa punkty. Bida z nędzą.[/quote] Nie wiedziałem, że F1 polega tylko na wygrywaniu. Williams czy obecny McLaren powinien już spakować walizki. Śmiech na sali są twoje "argumenty". Najlepiej jakby Bernard został i płacił jeszcze więcej koncernom, żeby prywaciarze zdechli. [quote]Po co takie bolidy na torze skoro były 2-3 razy dublowane w trakcie wyścigu[/quote] Najlepiej zostawmy same Merce, to będzie rywalizacja!
marios76
28.01.2017 03:16
@iceneon Ale to nie ma nic wspolnego z altruizmem. Praca jak praca- kazdy ma swoja, jak trzeba znajdzie inną... ale juz brak dwoch kierowcow w stawce, ma jakieś znaczenie. W Minardi zaczynal Alonso. A jak stawka ma liczyc tylko bolidy na rownym poziomie, a slabsze nie moga jeździć, to moze niech Mercedes, Rwd Bull i Ferrari sie same ścigają??? Bez przesady więc.
adamo342
28.01.2017 02:09
iceneon- Minardi było 20 lat w f1 i też nic nie osiągnęli. rno2-w UK prawie wszystkie zespoły mają siedziby więc pracownicy Manora nie będą mieli problemów ze znalezieniem pracy. marion6660 -30 lat temu stawka liczyła 26 bolidów i były takie bolidy co były dublowane po 5 razy.Ktoś przecież musi tyły obstawiać wszyscy wygrywać nie mogą
iceneon
28.01.2017 11:23
@marion6660 Ja się w pełni z Tobą zgadzam. Ci, którzy tam pracowali znajdą pracę gdzie indziej. Świat na Manorze się nie kończy. Cieszę się, że te zawalidrogi w końcu odejdą. Tyle lat to to było w F1 pod różnymi nazwami i co osiągnęli? Kilka razy w q2 i dwa punkty. Bida z nędzą. @rno2 @marios76 tacy altruiści jesteście?
marios76
28.01.2017 08:17
@marion6660 Gdyby cała ludzkość miała twoje poglądy, nie miałbyś w niej prawa bytu, bo jesteś pod jakimś względem słabszą jednostką. Przykro czytać takie wpisy :/
rno2
28.01.2017 07:54
@marion6660 Byli dublowani, ale potrafili też zdobyć punkt. Poza tym zespół w F1 to nie tylko 2 bolidy, ale również kilkaset miejsc pracy. Bardzo fajne masz podejście do życia, skoro cieszy cię utrata miejsc pracy przez kilkaset osób...
marion6660
28.01.2017 06:53
Ja tam jestem zadowolony. Po co takie bolidy na torze skoro były 2-3 razy dublowane w trakcie wyścigu. Dorzućmy z 10 bolidów GP2 tylko po to by na torze było więcej aut.
Kamikadze2000
28.01.2017 12:02
Tak to jest, jak się chce "wejść w tyłek" potentatom, które w nosie mają F1, lecz swoje interesy. Bernie i Jean mocno postarali się w feralnym 2014 roku o to, by obecnie było, jak było... :P
woodywoods
27.01.2017 08:38
Szkoda, że ubywa aut, ale i tak w takim DTM od tego roku będzię tylko 18, więc nie jest najgorzej... Możliwe, że w WTCC po odejściu cytryny i łady będzie jeszcze mniej niż nawet w DTM-ach.
krzysiek000
27.01.2017 07:25
Cóż można powiedzieć? Bierniemu się nie udał się eksperyment z szerszym naborem zespołów na 2010 rok. 7 sezonów i nie pozostało po nim śladu, a w ich trakcie nowe nabytki nie osiągnęły nic wartego uwagi. Szkoda.
Aeromis
27.01.2017 06:52
Szkoda mi pracowników. Szkoda jak znów będą wyglądać starty. Z drugiej strony im szybciej grunt pod nogami zacznie się walić kolejnym zespołom tym lepiej i tym większe szanse że Liberty Media nie będą tak "twórcze" jak Bernie.
---
27.01.2017 04:20
No i jak heroicznie się wybronili, tak po zaledwie roku już cały misterny plan poszedł w ...
Magnuson_22
27.01.2017 03:35
https://www.youtube.com/watch?v=kVLzWqITfMs
Gie
27.01.2017 03:03
Przy 20 samochodach pewnie wróci temat trzecich samochodów niektórych zespołów.
Ambrozya
27.01.2017 03:01
@adamo342 Obecnie angażowanie się w F1 nie ma uzasadnienia ekonomicznego, technologicznego ani marketingowego. Więc cieszmy się, że w ogóle ten cyrk jeszcze się kręci.
adamo342
27.01.2017 02:53
Czyli teraz Sauber będzie czerwoną latarnią.Miejmy nadzieję że w 2018 znajdą się jacyś chętni żeby dołączyć do F1 bo w ostatnich latach liczba chętnych do f1 jest znikoma.Ale taka jest prawda że bez solidnych zasobów w postaci pieniędzy nie ma co liczyć na utrzymanie się w takim sporcie jak F1Szkoda bo fajnie jest oglądać 22 czy 24 samochody nie tylko 20 w BTCC jest aż 30 samochodów w stawce a w Nascar aż 43 w MotoGp chętnych co rok przybywa a tu zespoły ledwie wiążą koniec z końcem a tylko czekać kiedy będzie po Sauberze
Yurek
27.01.2017 02:22
Szkoda, wielka szkoda. Siedem lat i po zawodach. Miło było obserwować ich pierwsze punkty (jako Marussi) w 2014, miło było patrzeć, jak potrafią mieć tempo konkurencji w 2016.
Pavlos Le Paul
27.01.2017 02:06
czyli wracamy do smutnej ilosci 20 pojazdów w stawce :(