Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Australii

Spodziewana strategia jednego pit stopu w wyścigu, z nowymi oponami o niskiej degradacji.
25.03.1712:41
Informacja prasowa
1214wyświetlenia


Melbourne, 25 marca 2017 - Lepsze osiągi samochodów i ogumienia w specyfikacji 2017 przyniosły najlepsze okrążenie w historii toru w Melbourne już podczas porannego trzeciego treningu, w którym na czele tabeli znalazł się Sebastian Vettel w Ferrari. W kwalifikacjach Lewis Hamilton z Mercedesa pojechał jeszcze szybciej, na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych”. Wszystkie zespoły poza Ferrari korzystały z ultramiękkiej mieszanki już od samego początku Q1. Vettel jako jedyny awansował do Q2 na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”. Pod koniec kwalifikacji temperatura nawierzchni osiągnęła 33 stopnie: o tej porze końca będzie dobiegał także jutrzejszy wyścig, więc możemy spodziewać się podobnych warunków.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Czasy okrążeń były lepsze od zeszłorocznych o około dwie sekundy, a w kwalifikacjach byliśmy świadkami wyrównanej i widowiskowej walki. W treningach degradacja poszczególnych mieszanek była niska, więc jutro możemy oczekiwać strategii jednego pit stopu, w zależności od temperatury toru. Jeśli będzie wyższa od notowanej dotychczas w trakcie weekendu, to bardziej prawdopodobne mogą stać się dwa postoje. Obecne samochody znacznie różnią się od poprzedniej generacji i nie możemy opierać się na historycznych danych, więc prognozy strategiczne są trudniejsze niż zazwyczaj.

TRZECI TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Vettel - 1.23,380 - ULTRAMIĘKKA NOWA
Bottas - 1.23,859 - ULTRAMIĘKKA NOWA
Hamilton - 1.23,870 - ULTRAMIĘKKA NOWA

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA - Wehrlein - 25
SUPERMIĘKKA - Ericsson - 24
SUPERMIĘKKA - Vettel - 24
ULTRAMIĘKKA - Hamilton - 25

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA - Hamilton - 1.25,096
SUPERMIĘKKA - Hamilton - 1.24,542
ULTRAMIĘKKA - Hamilton - 1.22,188

ZESTAWY OPON DOSTĘPNE NA WYŚCIG


KOMENTARZE

2
Aeromis
25.03.2017 02:51
Bolidy są wyraźnie szybsze, podejmowania ryzyka by zrobić opony "na miarę" byłoby nierozsądne.
dxx91
25.03.2017 12:22
Czyli powracamy do opon z betonu... co w tym fajnego?